Schepping tot geboorte van Seth 130 jaar. Genesis 4:25 en Genesis 5:03
tot geboorte van Enos 105 jaar Genesis 5:04
tot geboorte van Kenan 90 jaar
tot geboorte van Mahalaeel 70 jaar
tot geboorte van Jered 65 jaar
tot geboorte van Henoch 162 jaar
tot geboorte van Methusalah 65 jaar
tot geboorte van Lameg 187 jaar
tot geboorte van Noach 182 jaar
tot begin van de vloed 600 jaar
totaal 1656 jaar
schepping was 4026 bc
vloed was 2370 bc
verschil 1656 jaar
Duidelijk, hoe zou het nu komen dat de bijbel steeds correct is, behalve als je de tijdslijnen van veel theologen gaat gelovenGenesis 4:25 Voorts had A̱dam wederom gemeenschap met zijn vrouw, waarop zij een zoon baarde en hem de naam Seth gaf, want, zo zei zij: „God heeft een ander zaad gesteld in de plaats van A̱bel, omdat Ka̱ïn hem heeft gedood.”
Genesis 5:3 En Adam leefde voorts honderd dertig jaar. Toen werd hij de vader van een zoon naar zijn gelijkenis, naar zijn beeld, en hij gaf hem de naam Seth.
6 En Seth leefde voorts honderd vijf jaar. Toen werd hij de vader van E̱nos.
Indien het veertig dagen regende, dan heeft gedurende deze veertig dagen de zon niet geschenen?
dit heeft weer alles weg van oeverloos langs elkaar heenpraten , we waren er niet bij, ik belet je echter niet om een punt, een punt in jouw ogen te maken, ga je gang, ik waag mij niet aan uitspraken over iets wat veelal buiten de natuurlijke dingen gaat , maar een Gods verordening is
Hahaha, en weer probeer je een argument waar je zelf geen antwoord op hebt tegen ons te keren. Met de wetenschap blijf je in het stenen tijdperk? Joh, ga je eens heel diep schamen. Je hebt werkelijk waar ALLES in je leven te danken aan de wetenschap (Ddeo volente, uiteraard), van het eten in je supermarkt, het schone water uit je kraan tot aan je vervoer en elektriciteit. Maar goed, daar staat het stenen tijdperk natuurlijk ook om bekent, nietwaar...
Met de genoemde wetenschappen heb ik ook geen probleem, als ik wetenschap verwerp, waar ik dat ook schrijf, dan bedoel ik onbewezen wetenschap