Wat moet je nou met .....?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pindas83
Majoor
Majoor

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor pindas83 » 22 jul 2015 20:12

Gilgamesh schreef:Hee jongens. Ik heb net een waarschuwing gekregen van het beheer. Hij heet henkie.
Hij zei dat ik gast ben hier.

Wat een eer...

Oh, jottum! Klinkt als een 16 jarige die het macho vindt om te vertellen dat hij geschorst is.
c|:)

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 22 jul 2015 20:38

pindas83 schreef:Oh, jottum! Klinkt als een 16 jarige die het macho vindt om te vertellen dat hij geschorst is.
c|:)

De leden zijn niet verantwoordelijk voor het beheer.
Het schelden op de wetenschap wordt blijkbaar als minder kwetsend gezien dan het aankaarten van de irrationaliteit van het geloof.
Laatst gewijzigd door Gilgamesh op 22 jul 2015 20:46, 3 keer totaal gewijzigd.

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 22 jul 2015 20:39

hettys schreef:Glenn Morton: Why I Left Young-Earth Creationism
http://www.oldearth.org/whyileft.htm

Niet echt lachwekkend. Een heel zuur inside verhaal...

Een van de vele verhalen helaas.

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 22 jul 2015 20:49

antoon schreef:Ik heb je legio duidelijke voorbeelden en argumenten gegeven, dat evolutie niet beantwoord aan de realiteit

We wachten nog steeds af. Maar met veel ben je nog niet gekomen.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 22 jul 2015 20:52

hettys schreef:
Glenn Morton: Why I Left Young-Earth Creationism
http://www.oldearth.org/whyileft.htm

Niet echt lachwekkend. Een heel zuur inside verhaal...

Edit. fout geciteerd.

Weet je, die zijn er altijd, maar als je op die manier discussie moet voeren...
Als dat je argumenten zijn... Sorry, dan houdt het voor mij op.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 22 jul 2015 20:55

Gilgamesh schreef:Van de wetenschappelijke.
Dat jij gelooft in Adam en Eva is jouw probleem.

Dat idee heb je inderdaad. Maar dat doe je nou net niet. Je beperkt je tot een deel van de wetenschap. En daarom houdt helaas de discussie voor mij nu echt op. Je blijft je eigen kokervisie prediken zonder in te gaan op andermans punten. Verder blijf je bezig met het standpunt van een ander op een belachelijke manier te presenteren. Dat je dat doet moet je zelf weten, maar ik zie helaas geen mogelijkheid tot een EERLIJKE discussie met jou.

Het ga je goed.

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 22 jul 2015 22:24

*Verwijderd door moderator*

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 23 jul 2015 13:07

Dummy schreef:
Weet je, die zijn er altijd, maar als je op die manier discussie moet voeren...
Als dat je argumenten zijn... Sorry, dan houdt het voor mij op.

Tja. het schijnt de creationistische trend te zijn deze weken, om met modder te gooien, blunders van de wetenschap van jaaaaren geleden aan te halen, en met totaal achterhaalde argumenten te komen die nooit meer gebruikt zouden moeten worden. Daarom lijkt het soms gepast om toch even te laten zien op welke punten het creationisme nooit van z´n fouten afkomt en mensen eruit werkt die het wagen kritisch te zijn.
Creationisten zijn altijd zeer kritisch richting wetenschap en evolutie, maar enig kritiek op het creationisme is blijkbaar onverdraaglijk.

Liever zien we opbouwende argumenten. maar kom er maar es om.
Ook gif is geschapen.

Eury
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eury » 23 jul 2015 18:07

Dummy schreef:
Ik geloof dat de Bijbel waar is en dat de wetenschap een menselijk (hulp)middel is om zoveel mogelijk te weten te komen over de werkelijkheid.

Hettys schreef:
Oh ja. de evolutie van olifanten is ook redelijk in kaart:
Afbeelding

Mijn vraag aan Dummy, Arco, Antoon & al is:

Wanneer werden volgens jou cq jullie de olifanten
https://nl.wikipedia.org/wiki/Afrikaanse_olifanten
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aziatische_olifant
die wij heden ten dage kennen geschapen op grond van jullie geloof dat de bijbel waar is?

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 23 jul 2015 19:38

Dummy schreef:1) Bedoelt hij niet gewoon dat een creationist meent dat het doorgaan met het zoeken naar argumenten voor de evolutietheorie speciaal is opgezet om het geloof in God te ondermijnen? Daar kan ik namelijk nog prima in meegaan.

Afbeelding

In vrijwel elk land ter wereld, en dat zijn er vrij veel, staan uit de grond opgegraven bewijzen voor de evolutie in musea. Die liggen allemaal in de grond te wachten om het geloof in God te ondermijnen..

Het verdacht maken van de wetenschap helpt ook niet niet echt in een eerlijke discussie... Voeg ik nog even toe aan het moddergooien...
Ook gif is geschapen.

bassie76
Mineur
Mineur

Berichtdoor bassie76 » 23 jul 2015 20:08

Dummy schreef:Ja hallo. Je ziet bepaalde dingen en op basis daarvan ga je er vanuit dat er een oerknal heeft plaatsgevonden.
Dat niet alleen: In de algemene relativiteitstheorie die Einstein in 1916 publiceerde ligt al besloten dat het heelal niet statisch kan zijn en dus een begin heeft gehad.

antoon

Berichtdoor antoon » 24 jul 2015 06:47

In dat opzicht ben ik het misschien niet helemaal eens met Dummy
infra roood verschuiving wijst op een uidijend heelal, dan ga je ook denken aan een begin, van het uitdijen van het heelal , de grote knal om het zo maar even te noemen past in het bijbelse plaatje Bassie had het er ook over, de aarde oftewel hemel en aarde hadden een begin
Genesis 1:1

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2015 10:10

Gilgamesh schreef:Hee jongens. Ik heb net een waarschuwing gekregen van het beheer. Hij heet henkie.
Hij zei dat ik gast ben hier.

Wat een eer...

Tja, op een christelijk forum komen vertellen dat men in sprookjes gelooft is ook niet zo handig en respectvol. Ik geef Henkie (is toch echt iets ouder dan 16 Pinda) wel gelijk :) Beetje respectvol met elkaar omgaan graag. Dat je Genesis niet gelooft, prima, je bent welkom hier. Maar roep niet met een sarcastische ondertoon dat mensen hier godsdienstgek zijn omdat ze in sprookjes geloven. Niemand heeft jou "gek" genoemd omdat je hier anders tegenaan kijkt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 24 jul 2015 10:44

Marnix schreef:

Tja, op een christelijk forum komen vertellen dat men in sprookjes gelooft is ook niet zo handig en respectvol. Ik geef Henkie (is toch echt iets ouder dan 16 Pinda) wel gelijk :) Beetje respectvol met elkaar omgaan graag. Dat je Genesis niet gelooft, prima, je bent welkom hier. Maar roep niet met een sarcastische ondertoon dat mensen hier godsdienstgek zijn omdat ze in sprookjes geloven. Niemand heeft jou "gek" genoemd omdat je hier anders tegenaan kijkt.

Hoho, Marnix (en henkie), ik denk dat je mijn post verkeerd hebt geinterperteerd. Ben het juist met henkie en jou eens.
Ik vond de reactie van gilgamesh puberaal overkomen, snap ook niet dat je als atheist je op zo 'n forum een beetje gaat zitten ergeren aan een stel ''domme creationisten''.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2015 10:57

Ik weet dat het gebruikelijk is mensen uit eigen 'kamp' de hand boven het hoofd te houden, maar ook ik vind dat Gilgamesh' houding behulpzamer zou kunnen zijn. Straks gaat er weer een slotje op het onderwerp omdat de boel uit de hand loopt, en daar is niemand mee geholpen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”