Wat moet je nou met .....?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

antoon

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 13:27

Het wemelt letterlijk van voorbeelden waarin creationisten foute uitspraken doen, verbaal dan wel op papier, daarop worden gewezen en vervolgens nog steeds doen alsof hun neus bloedt. Ik heb vier voorbeelden van creationistisch bedrog gegeven en in twee daarvan speelt precies dit. Moeiteloos is dat lijstje uit te breiden. Alleen al de ‘quote mining’, het door creationisten opzettelijk onvolledig citeren van wetenschappers, levert een vloed op aan voorbeelden van vuil spel.

Fout, ik zou eerst een debat moeten zien en de mening van meerdere geleerden van diverse expertises. Dan zou er weleens iets anders uit de bus rollen, zo als jij het brallend en vooringenomen schrijft heeft nul en gener waarde.

Als ik het heel vriendelijk zou moeten stellen, dan is er de mogelijkheid dat het niet eens echt boosaardig opzet is, maar dat sprake is van een verschijnsel dat in de kring van pseudowetenschappers gemeengoed is: men is bijna niet in staat om foute argumenten los te laten.

Dat dus het verschijnsel wat we weleens bij evolutionisten waarnemen.

Jij bent werkelijk van het padje af we hebben het hier over duidelijke opzet van bedrog van evolutionisten , dot nog voortwoekert even ter herinnering.
En de rest van je geleuter, het is niet de moeite waard om er een woord aan te besteden. nogmaals de scheppingsgelovigen en tendele ook zij die een iets afwijkende mening hebben, zoals letterlijke dagen waarover ik het nu niet wil hebben, hebben troeven in handen.
Ik heb je legio duidelijke voorbeelden en argumenten gegeven, dat evolutie niet beantwoord aan de realiteit, gedrein is het antwoord, nuchtere meelezers herkennen dat, je bouwt er discrediet mee op.
Ga voor de aardigheid eens in op een argument, ik zal je helpen de volkerentabel.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 13:30

antoon schreef:Fout, ik zou eerst een debat moeten zien en de mening van meerdere geleerden van diverse expertises. Dan zou er weleens iets anders uit de bus rollen, zo als jij het brallend en vooringenomen schrijft heeft nul en gener waarde.

Dus dat Ray Comfort met een door mensen geweekte banaan enorm de fout in ging moet eerst door meerdere geleerden van diverse expertises beoordeeld worden? Kom op nou, mijn nichtje van 5 met Down prikt daar nog doorheen!

antoon schreef:Ik heb je legio duidelijke voorbeelden en argumenten gegeven, dat evolutie niet beantwoord aan de realiteit, gedrein is het antwoord, nuchtere meelezers herkennen dat, je bouwt er discrediet mee op.

De ironie doet pijn....

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 13:35

Dus dat Ray Comfort met een door mensen geweekte banaan enorm de fout in ging moet eerst door meerdere geleerden van diverse expertises beoordeeld worden? Kom op nou, mijn nichtje van 5 met Down prikt daar nog doorheen!

Er zal meer achter zitten, en als dat niet het geval is zijn er genoeg andere nog meer serieuze zaken. bij een normaal debat zouden evos weinig in kunnen brengen.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 22 jul 2015 13:36

Lock&Stock schreef:Heb je het over het universum in het algemeen? De oerknal. Het kleine verschil in anti-materie en materie in de eerste momenten van de oerknal zorgde niet alleen voor de eerste elementen (helium en waterstof) maar de reactie tussen anti-materie en materie zorgde ook voor een berg aan straling. In het vroege universum vormde wolken van helium en waterstof de eerste sterren (die vervolgens via fusie de zwaardere elementen creëerde, dus ook jij Dummy, ook jij bent van sterrenstof gemaakt) die op hun buurt via straling energie uitstraalde aan systemen zodat daar orde ontstond.

Sterrenstof is uiteraard onzin, het komt uit dat hete punt. Dat hete punt was er. Daar zat dus de energie 'in principe' in. Blijft mijn vraag dus nog steeds overeind staan.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 22 jul 2015 13:38

Leuk spelletje wordt hier gevoerd...

Beetje bekvechten tussen antoon en wat pro-evolutietheoriemensen.

Discussie? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 13:40

antoon schreef:
Er zal meer achter zitten, en als dat niet het geval is zijn er genoeg andere nog meer serieuze zaken. bij een normaal debat zouden evos weinig in kunnen brengen.

Nee er zit niet meer antoon, het is precies zoals eerder beschreven. Zodra creationisten denken een argument te hebben stopt het onderzoek, stoppen de kritische vragen aangezien het argument in hun straatje past is het automatisch waar.

antoon schreef:bij een normaal debat zouden evos weinig in kunnen brengen.

Wat een onzin. Ooit het debat tussen Bill Nye en Ken Ham gezien? https://www.youtube.com/watch?v=z6kgvhG3AkI

En als "evo's" niets in te brengen hebben en creationisten gelijk hebben, hoe komt het dan beste antoon dat ik nog NOOIT een praktische toepassing uit de creationistische wetenschap heb zien komen? Uit die stomme ET komen tenminste nog toepassingen zoals vaccin ontwikkeling, genetica, fokken van melkkoeien, etc, etc.

Kan je mij vertellen wat voor praktische zaken uit het creationisme komen? Weet je, ik maak het je makkelijk, kan je één praktische toepassingen noemen? Eentje is genoeg antoon, dan zal ik direct mn schoen opeten en een youtube filmpje uploaden waarin ik mijn excuses aan het gehele christendom aanbied en subiet op mn knieeen zal gaan om vergeving van God te smeken.

1 toepassing antoon, eentje maar, moet toch niet moeilijk zijn?

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 13:41

Hetty de grondsoorten waren tijdens de schepping aanwezig, Adam had niet zoveel werk als jij dacht aan te tonen, overgangs vormen dat woord is een uitvinding van evolutionisten, door micro evolutie kunnen er wel meer types komen. overeenkomstig ook de opgravingen men vind grondsoorten afgescheiden van elkaar.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 13:43

Dummy schreef:Sterrenstof is uiteraard onzin,

Tuurlijk Dummy, dit is een goede manier van discussiëren. Gewoon afserveren, geen argumenten gebruiken. Gewoon iets onzin noemen. Bravo! We zijn met z'n allen enorm onder de indruk van je discussie talent.

De vorming van zwaardere elementen in sterren is gewoon een feit, sterker nog; WE KUNNEN HET ZIEN GEBEUREN!

Dus nee, geen onzin. Je moet toch iets beter je best doen.

Dummy schreef:het komt uit dat hete punt. Dat hete punt was er. Daar zat dus de energie 'in principe' in. Blijft mijn vraag dus nog steeds overeind staan.

Dat hete punt was er ineens inderdaad. Een singulariteit, je kan het eigenlijk geen heet punt noemen. En op die vraag is (nog) geen antwoord, net als abiogenese ook nog niet helemaal duidelijk is. Is dat erg? Nee natuurlijk niet, 100 jaar geleden wisten we nog veel en veel minder. Maar als je geen goede onderbouwde op waarheid beruste argumenten hebt dan grijp je naar strohalmen, zoals jij hier precies laat zien.
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 22 jul 2015 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 13:45

antoon schreef:Hetty de grondsoorten waren tijdens de schepping aanwezig

Is een hyena een katachtige of een grondsoort?
Is een cerval een katachtige of een grondsoort?
Is een jachtluipaard een katachtige of een grondsoort?
Is een tiktaalik een dino, een zoogdier of iets anders?

Behoren een ringsoort A en een ringsoort F tot dezelfde grondsoort ook al kunnen zie niet voortplanten?

Ik kan nog wel even doorgaan antoon, ben toch echt benieuwd of je over bovenstaande hebt nagedacht.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 22 jul 2015 13:46

Lock&Stock schreef:De vorming van zwaardere elementen in sterren is gewoon een feit, sterker nog; WE KUNNEN HET ZIEN GEBEUREN!

Nee, nee. Dat wat waargenomen is, daar wordt de verklaring aangekoppeld dat het vorming van sterren is. Maar bewezen is het niet.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 13:52

Arco schreef:Nee, nee. Dat wat waargenomen is, daar wordt de verklaring aangekoppeld dat het vorming van sterren is. Maar bewezen is het niet.

Ow man, dit is echt heel vermoeiend aan het worden. Lees toch eens een boek of een Wikipedia artikel voordat je jezelf zo voor aap zet.

Het is wel bewezen. We kunnen heel makkelijk aan de spectra van sterren de elementen zien waar een ster uit bestaat. Dat bepaald weer hoe groot een ster is, hoe heet, wat voor kleur een ster heeft enz. Ook bepaald de samenstelling van een ster de levensduur want zodra een ster het element ijzer begint te maken (omdat alle lichtere elementen "verstookt" zijn) is het einde verhaal. Ook kunnen we met behulp van telescopen de restanten van supernovae zien en met dezelfde spectra de bestanddelen van zo'n supernovea. Nu voel je hem natuurlijk al aankomen, hetgeen we de laatste decennia kunnen zien komt overeen met de wetenschappelijke theorie uit de jaren 30; https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernfusie

Nu jij weer.

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 13:56

Kan je mij vertellen wat voor praktische zaken uit het creationisme komen? Weet je, ik maak het je makkelijk, kan je één praktische toepassingen noemen? Eentje is genoeg antoon, dan zal ik direct mn schoen opeten en een youtube filmpje uploaden waarin ik mijn excuses aan het gehele christendom aanbied en subiet op mn knieeen zal gaan om vergeving van God te smeken.

1 toepassing antoon, eentje maar, moet toch niet moeilijk zijn?
Het is helemaal niet de bedoeling van scheppingsgelovigen, we hebben het getuigenis in de schrift, dat zo ik al schreef haarfijn aansluit bij wetenschappelijke onderzoeken, en vragen van de wetenschap al beantwoord duizenden jaren voor ze gesteld worden.
Wij hebben geen enkele boodschap aan een wetenschap die, al zeggen ze het niet zo, schepping uitsluit, als er mede door dat onderzoek iets goeds gevonden wordt , prima dan,
Schepping en het geloof daarin was er, de ET kwam later, prima dat mag, maar zolang men niet duidelijk bewijs komt blijft het voor een bijbelgelovige een dode letter waar we geen enkele behoefte aan hebben, De arrogantie van geleerden of een deel van hen die roeptoeteren dat het allemaal bewezen is te lachwekkend voor woorden, op dat punt springen veel Bijbelgelovigen in de bres, want het is dan een frontale aanval en het verwerpen van een bijbelse grondslag.

Hadden ze nu maar altijd volgehouden dat ze onderzoeken en nog geen bewijs hebben en dat het mogelijk is dat het niet klopt, dan zou geen enkele gelovige hen een strobreed in de weg liggen, geen ken ham of kent hovink zou er dan ook zijn.

Alles van grondsoorten weet ik niet en bij geleerden zal er ook discussie zijn

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 14:02

antoon schreef:Het is helemaal niet de bedoeling van scheppingsgelovigen, we hebben het getuigenis in de schrift, dat zo ik al schreef haarfijn aansluit bij wetenschappelijke onderzoeken

Jokkebrok.

antoon schreef:, en vragen van de wetenschap al beantwoord duizenden jaren voor ze gesteld worden.

Jokkebrok.

antoon schreef:Wij hebben geen enkele boodschap aan een wetenschap die, al zeggen ze het niet zo, schepping uitsluit,

Jokkebrok.

antoon schreef:als er mede door dat onderzoek iets goeds gevonden wordt , prima dan,

Dus je geeft wel toe dat de theorie waarvan je zelf zegt dat deze niet klopt toch op een hele mysterieuze wijze praktische toepassingen kan opleveren. Dat vind je zelf totaal niet vreemd?
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 22 jul 2015 14:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 14:04

antoon schreef:Hetty de grondsoorten waren tijdens de schepping aanwezig, Adam had niet zoveel werk als jij dacht aan te tonen, overgangs vormen dat woord is een uitvinding van evolutionisten, door micro evolutie kunnen er wel meer types komen. overeenkomstig ook de opgravingen men vind grondsoorten afgescheiden van elkaar.

antoon schreef:Alles van grondsoorten weet ik niet en bij geleerden zal er ook discussie zijn

Huh? Weet je er nu wel of niet iets van antoon? Uit je eerste reactie lijkt je te zeggen er iets van te weten door een redelijk harde uitspraak ("grondsoorten waren tijden de schepping aanwezig"), maar zodra ik een kritische vraag stel weet je er ineens niets vanaf.

En maak je geen zorgen, grondsoorten bestaan niet in de biologie en geen enkele wetenschapper discussieert daarover. Dus wederom; jokkebrok!

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 22 jul 2015 14:12

Lock&Stock schreef:Tuurlijk Dummy, dit is een goede manier van discussiëren. Gewoon afserveren, geen argumenten gebruiken. Gewoon iets onzin noemen. Bravo! We zijn met z'n allen enorm onder de indruk van je discussie talent.

hysterisch-smile hysterisch-smile hysterisch-smile

Je hoeft het niet eens letterlijk te vragen, hahaha.

Lock&Stock schreef:De vorming van zwaardere elementen in sterren is gewoon een feit, sterker nog; WE KUNNEN HET ZIEN GEBEUREN!

Dus nee, geen onzin. Je moet toch iets beter je best doen.

Oh, je snapte mijn punt niet, sorry. Ik geef alleen aan dat ik uit die singulariteit kom en dus in het verlengde daarvan uit sterrenstof, zoals de wetenschap nu beweert. Dat is dus niet uit sterrenstof, maar uit die singulariteit. En wat die stof betreft: Daar zit weinig verschil in hoor: Volgens de Bijbel werden de mensen ook uit stof geschapen.

Lock&Stock schreef:
Dat hete punt was er ineens inderdaad. Een singulariteit, je kan het eigenlijk geen heet punt noemen. En op die vraag is (nog) geen antwoord, net als abiogenese ook nog niet helemaal duidelijk is. Is dat erg? Nee natuurlijk niet, 100 jaar geleden wisten we nog veel en veel minder. Maar als je geen goede onderbouwde op waarheid beruste argumenten hebt dan grijp je naar strohalmen, zoals jij hier precies laat zien.

Sterk argument: 100 jaar geleden wisten we minder. ](*,)
Is dat een argument dat je het dus zult weten? Misschien inderdaad, maar er ligt nog heel veel open. En als we eerlijk kijken dan weten we het DUS gewoon niet. En is het geen strohalm (voor de verandering komt er maar weer een drogreden) maar gewoon een prima argument. Je kunt roepen dat je het zult weten, nou bewijs dan eens?

En nee, ga niet die bewijslast bij mij of bij de creationisten leggen. Jij wilt het wetenschappelijk bewezen hebben, dan moet je ook komen met bewijs en niet met de verschrikkelijke dooddoener: dat zullen we in de toekomst wel weten... :shock:

Jaja, ik kan ook stevig praten... :mrgreen:

Terug naar “Archief”