Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Dat jij zo denkt was na het eerste bericht al duidelijk en dat je niet van plan bent om daarvan af te wijken ook.ben db bd schreef:Maar mijn advies is hier uiteraard weer: lees gewoon wat er staat, geloof wat er staat en doe naar wat er staat.
Wat fijn dat het de Heer is gelukt en dat jij precies weet hoe Hij alles heeft bedoeld.Tot nog toe heb ik mij slechts versterkt gevoeld in mijn overtuiging dat het de Heere gelukt is om Zijn boodschap aan ons gewoon op te laten tekenen zoals Hij het als Almachtige bedoelde
Jezus heeft nog veel meer gedaan: als al zijn daden, een voor een, opgeschreven zouden worden, zou de wereld, denk ik, te klein zijn voor de boeken die dan geschreven moesten worden.
Hand.8:
30 En Filippus liep snel erheen en hoorde hem de profeet Jesaja lezen en zeide: Verstaat gij wat gij leest?
31 En hij zeide: Hoe zou ik dit kunnen, als niet iemand mij de weg wijst? ......................
35 En Filippus opende zijn mond, en uitgaande van dat schriftwoord, predikte hij hem Jezus.
Hand.8:
30 En Filippus liep snel erheen en hoorde hem de profeet Jesaja lezen en zeide: Verstaat gij wat gij leest?
31 En hij zeide: Hoe zou ik dit kunnen, als niet iemand mij de weg wijst? ......................
35 En Filippus opende zijn mond, en uitgaande van dat schriftwoord, predikte hij hem Jezus.
"Gewoon lezen": ik weet niet wat dat is, het betekent dat iedereen zijn eigen uitleg gaat hanteren,
Ben zegt:
Ik geloof inzake dit onderwerp dat Gods Woord torenhoog boven de theologische wetenschap uitsteekt in gezag.
Kiest u nu alstublieft voor: (1) dat is zo, of (2) dat is natuurlijk niet zo.
Mt.22:46 En niemand kon Hem daarop iets antwoorden en evenmin durfde iemand van die dag af Hem meer iets vragen.
Ben zegt over ‘iedereen zijn eigen uitleg’:
stel dat de hoogleraar dat van zijn klas theologiestudenten zou accepteren, er bleef geen denominatie heel, toch?
Het is de hoogste tijd om de uitdrukking Sola Scriptura in de trofeeënkast van de kerkgeschiedenis te plaatsen.
Gods Woord is zoveel groter dan de Bijbel van kaft tot kaft. (met verwijzing naar de boodschap in Gods Woord dat niet alles wat de Heere Jezus heeft geleerd in onze Bijbel staat)
Aad de Bruijn schreef:Gods Woord – theologische wetenschap – gezag.
De woorden zijn te groot voor mij om hierover ja of nee te antwoorden. Jij weet toch ook dat met “het Gezag van Gods Woord” de gruwelijkste en meest onzinnige dingen gerechtvaardigd zijn in de loop van de geschiedenis, en ook nu kan met dat zgn Gezag een hoop onzin verkocht worden. Laten we wijsheid, gezond verstand zoeken: dat is veelzeggender dan een bijbelcitaat met kwalificatie van “het gezag van Gods Woord”. Er zou een rood lampje moeten gaan branden als men iets beweert en dat wil staven met ‘het gezag van Gods Woord’. Ik zeg dan: het machtigste wapen in de mond van de boze is het Woord van God. Jezus leerde de mensen met gezag, door zijn wijsheid en kracht, die Hij putte uit de Schriften, maar vooral uit het gewone leven en uit zijn leven met God de Vader.
Gods Woord is zoveel groter dan de Bijbel van kaft tot kaft. (met verwijzing naar de boodschap in Gods Woord dat niet alles wat de Heere Jezus heeft geleerd in onze Bijbel staat)
ben db bd schreef:ik weet al niet eens meer wie het schreef (zal de leeftijd zijn), maar doodeng vind ik hem !!
Ben zegt:
Maar wellicht vertelde ik al eens van de ontmoeting, lijfelijk, zichtbaar, hoorbaar, welke mijn moeder zaliger eens had met de Heere Jezus zelf, zoals wel vaker voorkomt, zoals we weten. Hij zei heerlijke dingen tegen haar welke zich nu na >60 jaar nog steeds bewijzen.
Jaren later ontdekte mijn broer dat de woorden welke Hij tot haar sprak ook precies zo in Jes.60 staan, wat in onze bevindelijke kringen als bewijs van echtheid gold.
Ben zegt:
Dan wil ik nog een m.i. grote dwaling rechtzetten: van het lezen wat er in de Bijbel staat zoals het er staat, dus zoals de Heere God het bedoelde, gaat een mens echt niet de mist in hoor!
………….
Maar de Bijbel voorzegt ons een valse kerk met aan het hoofd een valse profeet, ondergeschikt aan dat andere beest, de antichrist, waarvoor alle mensen zullen moeten leren te buigen en hem te aanbidden. Daarom ook zal hij zich zetten in de 3e tempel in Jeruzalem, teneinde zo te tonen dat hij een god is.!
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten