StillAwake schreef:Jij twijfelt eraan dat sinds de schepping (ja, ik geloof dat de zon geschapen is, hoewel ik het in wetenschappelijke zin nooit zal kunnen aantonen) de zon geschenen heeft?
De zon is een kernfusiereactor die zichzelf aan het opbranden is (en daarbij zijn eigen entropie verhoogt), en deze energie uitstraalt naar de rest van het zonnestelsel, waar wij ook deel van zijn.
Door de jaren heen heeft de zon onophoudelijk energie in "het systeem aarde" gestopt.
Een deel van deze energie is gebruikt door/voor het leven op aarde, een deel van deze energie is door de aarde uitgestraald naar het heelal.
Mijn enige punt is dat het onjuist is om de aarde als een gesloten systeem te beschouwen. Als je natuurkundeonderwijs krijgt leer je al heel snel het belang van de plaatsing van je systeemgrens.
Het noemen van de tweede wet van de thermodynamica als argument tegen evolutie toon alleen maar aan dat men de natuurkunde slecht begrepen heeft.
En als je biologie studeert en je refereert naar deze wet zoals Gregory in dat artikel deed en het antwoord zo wegzet al hij dat doet vraag ik me af of je geschikt bent voor je beroep.
Ik ben creationist. Ik wordt alleen ongelofelijk moe van alle prietpraat van sommige personen die zonder enige kennis van zaken gaan roepen dat de thermodynamica evolutie uitsluit.
Als je nou echt geen idee hebt waar je over praat, maar wel eigenwijs van je eigen gelijk overtuigd bent maak je niet alleen jezelf belachelijk, maar ook andermans overtuiging.
Aha, helder. Top!