Dummy schreef:Dat zul je mij niet horen zeggen inderdaad.
Daar ben ik blij om.
Ik betwijfel wel wat het evenwicht in deze is. Tussen het heilig geloof dat het alleen maar sloopt en het heilig geloof dat er alleen maar ordening inzit, zit nogal een groot gebied. Dat de zon energie toevoert, ok, maar het lijkt me logisch dat daarmee uiteraard nog geen sluitend bewijs is gevonden voor een ordenende evolutie.
Volgens mij is er niemand die zegt dat het ALLEEN maar ordent is. Dat is namelijk gewoon aantoonbaar niet waar. Maar goed, als je accepteert dat de zon energie toevoert, dan accepteer je dus dat de Aarde geen gesloten systeem is en dan vervallen vanaf nu alle argumenten gebasseerd op de 2de WvdTD.
Pas verder goed op dat je de doelpalen nu niet verschuift. Het ging erom dat die wet werd gebruikt als bewijs TEGEN evolutie. Dat gebruik houdt geen stand, maar dat is niet hetzelfde als zeggen dat het dus bewijs VOOR moet zijn. Alhoewel ik recent een artikel heb gelezen van iemand die zegt dat het ontstaan van leven een gevolg is van die wet. Dat moet verder worden onderzocht.
Jawel, maar het gaat er dus om hoe sluitend dat proces Y is. Zijn daar kritische kanttekening bij te plaatsen of niet? Is dat proces noodzakelijk of niet?
Ik heb geen idee wat je bezwaar nu precies is. Er zijn gewoon zaken die prima te verklaren zijn met standaard-evolutietheorie. En trouwens, kritisch zijn doe je maar in je doctoraalthese. Met tentames wordt alleen gekeken of je je de lesstof goed eigen hebt gemaakt. Dan 'verkeerde' antwoorden geven is alsof je alchemische antwoorden invult tijdens een scheikundetentamen.
Zou ik je graag willen laten zien, helaas ben ik bepaald niet voldoende thuis in de biologie.
Mocht je er eentje vinden, dan houd ik me aanbevolen. Er moet toch wel een creationistisch universiteitje zijn dat zoiets online beschikbaar heeft gemaakt?
Even heel plat gezegd: van het ene soort 'fossiele bewijzen' zijn er veel meer voorhanden dan van andere.
En dat is vreemd omdat...?
Eerlijk gezegd lijkt me dat dan wel een ander geval dan de jongeman uit het interview.
Ja, dat meisje was gewoon gruwelijk irritant en wilde echt de meerdere vriendelijke hints niet aannemen. Dat een professor daar beperkt geduld mee heeft, kan ik me bijzonder goed voorstellen. Die knul uit het artikel pakt het blijkbaar al beter aan, al zou ik hem toch echt niet als biologieleraar willen hebben.