hettys schreef:Ja. als jij kiest voor een vertaling waar geen enkele vertaler voor kiest. Prima. zoals al gezegd.
We gaan weer heerlijk generaliseren. En mijn punt laat je weer liggen.
Nee hoor.
En welk punt?
Ik bedoel te zeggen dat het paradijs daardoor niet bepaald positief was. Als je op vakantie gaat naar een paradijselijke omgeving en vervelende telefoongesprekken moet voeren ben je ook niet blij.
De duivel was en is niet positief. Maar die hoorde ook niet bij het paradijs. Tot hij de proef op de som nam. Maar ook toen was het niet vervelend.
Niet? De slang loog tegen Eva en dat vindt jij niet negatief.
De hel bestaat niet en komt zelfs in de bijbel niet voor.
Hoezo bestaat de hel niet? Wel een plaats van pijniging.
Is dat zo?
Ik vond dit wel echt een goed stuk.
https://dkaashoek.wordpress.com/2013/04 ... -traditie/en bedenk dat het Adam en Eva nooit gelukt is om nooit op een kever, worm of insect te gaan staan. kruipende dieren worden nu eenmaal voortdurend verpletterd door neushoorns, olifanten, mensen en andere zwaargewichten. Dus beweren dat de dood niet aanwezig was is betwistbaar.
Dummy schreef:Ook dit is een aanname. Ik ga echt niet mee in die zogenaamde zekerheden waar geen enkel bewijs voor is.
Nee, het is juist een aanname om te veronderstellen dat nijlpaarden en de olifanten best wel de kevers, de slakken en de mieren kunnen ontwijken als ze rondliepen.
Wat een onzin. We weten dat de slang een symbool is.
Een hond ook.
http://www.heiligen.net/wb/symboolhond.phpGeen enkele specifieke hond. Dat kan ook niet.
Nee. je wordt gebeten door 'een' hond. Niet door een dier die staat voor alle honden ter wereld, zoals de slang in het paradijs. Een symbool. bovendien praten honden niet. en hoeven niet alle honden op hun buik te kruipen omdat er eentje bezeten was.
Als 'een' hond aanwijsbaar is, dan wordt het de hond. Als uit die hond alle soorten honden zijn ontstaan, dan is het wel degelijk DE hond. Maar goed, ik ben aan het speculeren, dit heeft helemaal geen enkele zin. Je laatste stuk maakt natuurlijk geen enkele biet uit. Als de duivel spreekt door de slang dan spreekt de slang eigenlijk ook niet. De ezel sprak ook tegen Bileam.
Je blijft die ezel er maar bijhalen die er niets mee te maken heeft. Als de slang eigenlijk niet sprak, waarom kruipen dan alle soorten slangen op hun buik, als straf? terwijl ze perfect bewegen in hun omgeving en ook nog es perfect zijn aangepast en geen stof eten. Volgens de bijbel sprak 'de slang' en die staat dus duidelijk voor alle slangen te wereld. Maar eigenlijk voor de listigheid in de wereld. Voor de slechtheid en verleiding. Je kunt net zo goed zeggen dat een sigaret de slang is voor rokers,
Ook gif is geschapen.