JeeWee schreef:
Voor mij zijn het helemaal geen andere goden. Het zijn kunstvoorwerpen, mooie stukken.
en eerlijk gezegd heb ik ook nooit iets gemerkt dat menzsen die bij mij over de vloer kwamen, gingen flippen...
Voor mij, je zegt het.
Het gaat ook niet over flippen, want juist de invloed van deze afgodische stukken gaat sluipenderwijs, onmerkbaar.
Mensen komen er vaak ook pas achter, als het (bijna) te ver gegaan is.
JeeWee schreef:Die mooie auto, je geld, je baan, je partner, je huis, seksuele lusten, je status, je dominee, shoppen, je mooie kleren, de gezondheidcultus en ga zo maar door.
Alles waar je in opgaat, zijn andere goden..
Dat is waar, maar ik neem aan dat jij ook niet in een 3e hands oosteuropees barreltje rijdt, toch?
En dat zijn ook allemaal afgoden, waar iedereen in meer of mindere mate, mee behept is.
Maar dat doet niet af dat God in Zijn Woord gebiedt om geen andere goden in huis te halen.
In de Bijbel woonden Godvrezende mensen soms ook in een goddeloos land of omgeving en kwamen er ook wel eens door beinvloed.
En wat lezen we dan, dat God hen strafte.
Het gouden kalf begon misschien ook onschuldig.
Het gaat mij niet om een mooi kunststuk JeeWee, als jij dat ziet als geldbelegging of mooi object, moet je dat helemaal zelf weten en is daar m.i. niets op tegen.
Maar het gaat mij om dit beeld, of een beeld van een andere religie, dat hoort niet thuis in het huis van een christen.