Cathy schreef:Ik ben wat meer filosofisch ingesteld en zag daardoor andere problemen behalve ook nog de hoeveelheid water. (Waar kwam het vandaan en waar is het gebleven)
Het vloeide van de aarde... Dat kan als de aarde plat is..
Terwijl ik op die ark rondliep realiseerde ik mij dat er ramen waren en elektriciteit was aangelegd en daardoor alles werd verlicht.
Er was één venster in de ark. Dus het begrip 'replica' valt ver te zoeken. Wat mij een beetje wantrouwend stelt tegenover de bouwer van deze replica.
Hoe heeft Noach dat toch geflikt die eerste 40 dagen toen 'de fonteinen van de grote afgrond werden opengebroken en de sluizen van de hemel werden geopend'?
In het grotendeels donkere gevaarte al die dieren eten geven (welk eten?) en hun uitwerpselen opruimen.
in mijn optiek is in de bijbel een lokale vloed beschreven en heeft iemand het gered om met wat dieren die toen bekend waren (geiten schapen, kippen, weet ik het, te overleven op een boot. Maar er gingen natuurlijk geen krokodillen mee. Een jaar op een boot zou ze de kop kosten. probeer maar es een krokodil in je achtertuin te houden, waar waren de warmtelampen voor alle reptielen. ... En wat olifanten per dag eten joh.
en dan daarbij. De wetenschap heeft perfect uitgevogeld waarom buideldieren alleen in Australië voorkomen. Hoe moet dat volgens de zondvloed?
De geiten en wallaby's die er rondliepen verspreidden al een stank. Het moet toen verstikkend zijn geweest.
Dodelijk zelfs. Ook voor de dieren.
Ik kwam anders uit die ark dan dat ik er inging, maar waarschijnlijk niet op een manier die Huibers voor ogen had.
Daarom ga ik er maar niet heen...[/quote]