Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2015 10:56

Chaya schreef:Ik heb een slakkenvanger gekocht, helaas marcheren er momenteel teveel slakken door onze tuin, ze vreten al mn blommetjes kaal.
Ik wil geen gif strooien, dus heb ik een plastic bak nu, waar bier in moet.
Zou het nog uitmaken welk bier ik er in doe, ik bedoel, komen slakken eerder af op oud bruin of malt of zo?
Of kan ik gewoon een blikje AH Basic kopen?

Volgens mij werkt gewone pils het beste, gewoon basic of een ander goedkoop merk kopen inderdaad.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 08 mei 2015 11:10

Tjonge, ik liep vanmorgen langs het bier schap, wat een soorten, wat een overweldigende keuze :shock:
Ik herinner me snake dog, flying dog, joopen mooie nel, oedipus mama. :lol:
Ergens onderaan, laagste plank, stonden nog 2 blikjes Basic Lager, 37 cent per stuk, volgens mij was dat de goedkoopste.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 mei 2015 11:14

Chaya schreef:...ik liep vanmorgen langs het bier schap...

Nou weet ik niet wat hèt schap is. Was dat toevallig bij de Albert Heijn?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 08 mei 2015 11:15

Yes. De weekendboodschappen haal ik altijd bij ap.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 mei 2015 12:46

Bij AH is het assortiment aardig veranderd. Meer speciaalbieren. Vandaag een maand geleden noemde ik dat alhier.
Consequentie is alleen wel, dat ze Maredsous niet meer verkopen. Beetje duur misschien, maar wel lekker bier.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2015 13:12

Hm ja ach, Maredsous is aardig maar er zijn genoeg goede en misschien wel betere alternatieven :)

En ja, speciaal bier is hot :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 08 mei 2015 13:38

Boekenlezer schreef:Bij AH is het assortiment aardig veranderd. Meer speciaalbieren. Vandaag een maand geleden noemde ik dat alhier.
Consequentie is alleen wel, dat ze Maredsous niet meer verkopen. Beetje duur misschien, maar wel lekker bier.

Er stonden bieren van 3 euro per stuk :shock:
Ik weet niet of het hetzelfde is als bij wijn, de duurdere zijn echt niet altijd de lekkerste.

Ik merk ook dat bier een soort beleving is geworden.
Voetballers kun je een bepaald sponsormerk voorzetten, er zijn Hein. haters, net als Bav. afwijzers.
Smaken variëren van donker/sterk tot uiterst licht, met daartussen alcoholvrij, met citroen en andere vruchtjes.
Je haalt dan geheid het verkeerde in huis, wat men niet drinkt. :roll:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 mei 2015 16:09

Wel leuk zo'n ruim assortiment, maar al hoe ruim ook: een biertje zit er standaard niet tussen, te weten Weihenstephaner Original.

Afbeelding
Deze dus (helaas geen eigen foto).

Wie 'm desondanks vindt: meteen meenemen! (Behalve Stillawake want die heeft liever een krat Heineken voor dat geld. :clown:)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 mei 2015 18:23

Wellicht is een rit naar Duitsland een optie? Nu kan het nog zonder tol. :idea:
Zouden ze het daar niet hebben in een winkel?

Chaya schreef:Er stonden bieren van 3 euro per stuk :shock:
Ik weet niet of het hetzelfde is als bij wijn, de duurdere zijn echt niet altijd de lekkerste.

Marnix had het een maand geleden over IPA - wat voor India Pale Ale blijkt te staan - maar die willen wel aardig die kant op gaan qua prijs, ja. (Zie AH)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 mei 2015 09:12

mohamed schreef:Wel leuk zo'n ruim assortiment, maar al hoe ruim ook: een biertje zit er standaard niet tussen, te weten Weihenstephaner Original.

Hier te koop voor 1.79 Mohamed

https://www.mitra.nl/webshop/product/we ... -22-39-06#

Ik weet niet of er eentje bij jou in de buurt zit?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 mei 2015 10:56

mohamed schreef:Wel leuk zo'n ruim assortiment, maar al hoe ruim ook: een biertje zit er standaard niet tussen, te weten Weihenstephaner Original.

Chaya schreef:Hier te koop voor 1.79 Mohamed

https://www.mitra.nl/webshop/product/we ... -22-39-06#

Ik weet niet of er eentje bij jou in de buurt zit?

Dank voor de link, doch is dit helaas niet de Weihenstephaner Original maar Hefe Weissbier. Die is hier in de Mitra ook te krijgen, zoals nagenoeg alle soorten van Weihenstephaner behalve dus Original.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 mei 2015 10:56

Boekenlezer schreef:Wellicht is een rit naar Duitsland een optie? Nu kan het nog zonder tol. :idea:
Zouden ze het daar niet hebben in een winkel?

Zeker wel, zodra ik een auto heb ga ik dat vast eens doen, lijkt me sowieso leuk. :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 mei 2015 17:36

Omdat het bier voor door de week op is, maar weer wat gehaald. Twee om eens te proberen: een Goose Island Urban Wheat Ale, en een Brewdog Punk IPA. Verder nog twee Bavaria pilsjes.
Die Brewdog is wel wat prijzig, vind ik. €2,60 is nogal veel voor een flesje bier. Die Goose Island is met € 2,- ook niet zo goedkoop. Komt dat omdat het uit Amerika komt? Je zou het haast denken. Want bij de AH zijn meer Amerikaanse IPA's voor boven de € 2,-. En die Brewdog is dan weliswaar niet Amerikaans, maar wel van over het water (Schots).

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 mei 2015 19:48

Erg prijzig inderdaad.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 mei 2015 08:10

Gisteren heb ik de Goose Island 312 Urban Wheat Ale gedronken. Het eerste Amerikaanse bier wat ik ooit gedronken heb. Tot nu was het Nederlands, Belgisch of Duits bier wat ik mij zo weet te herinneren. Op de website staat: "We don't need to be the only beer you drink - we just want to be the best beer you drink." Dat is behoorlijk abitieus, en dat schept best wel verwachtingen! En ik moet zeggen: het bier viel me ook niet tegen. Dit heeft me inderdaad wel als een goed bier gesmaakt.
Het is sowieso erg anders dan wat ik tot nu toe gedronken heb. Heel anders van karakter dan een Belgisch blond bier. Dus dat ik bij de eerste slokken even wennen. Het alcoholpercentage is 4,2%, en daarmee duidelijk een stuk lichter dan een Belgische blonde. Dat verleidt dan weer om zo drie teugen achter elkaar te nemen. Voor je het weet zou dan je glas leeg zijn. Maar op zich wel erg prettig om zonder al te veel gevolgen voor mijn helderheid dit bier te kunnen drinken.
Het flesje bevat wat meer bier dan gebruikelijk. Daar waar het normaal gesproken 300 of 330 ml. is, bevat dit flesje 355 ml.
Het bier is troebel, en geeft weinig schuim. Als ik het inschenk is er even een klein schuimkraagje. Op het laatst was er helemaal geen schuim te zien, en zag het er bijna uit als een glaasje vruchtensap. Dat is wel wat anders dan wat ik met andere bieren nogal eens meemaak net na het inschenken: een vol glas, met vooral een héle grote schuimkraag, en onderaan amper een centimeter van het gewone gele (of eventueel bruine) bier. Wat dat betreft is deze Goose Island bijzonder gemakkelijk in te schenken.

Is dit nu mijn beste bier, wat ik gedronken heb? Daar ben ik nooit zo snel geneigd om antwoord op te geven. Wat is immers het beste? Voor mij is dat vaak een nogal dynamisch begrip, wat zich niet zo gemakkelijk vast laat pinnen. En al helemaal niet na een eerste keer proeven! Maar goed bier? Ja, dat durf ik het zeker wel te noemen.

Terug naar “Algemene Zaken”