Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 mar 2004 10:35

hallo mensen,

de Dr.Love rubriek is inmiddels 13.000 keer gelezen en bekeken!
bedankt voor de vragen, problemen en verhalen, we hopen er nog een tijdje mee door te gaan. Bijna 200 kijkers op één dag wil zeggen dat jullie het allemaal leuk vinden :lol: ( nou ja, bijna allemaal dan :mrgreen: )

post of mail gerust jullie vragen, op of aanmerkingen mag ook, al verwacht ik niet dat er mensen zijn die snel kritiek leveren, gebeurt bijna nooit :lol:
al met al, leuk!
bedankt :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 mar 2004 10:45

Gefeliciteerd, Dr. Love-team :lol:
Afbeelding

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 mar 2004 10:59

Schoonmoeders, daar zijn al veel woorden over gevallen en geschreven. Al moet ik zeggen dat de negatieve verhalen over schoonmoeders me vreemd in de oren klinken, het zijn altijd anderen die met negatieve verhalen komen.
Maar schoonvaders, het botert ook wel eens niet tussen schoonvaders en a.s. schoonzoons.
De reden dat het soms niet botert tussen die twee, ligt meestal (denk ik) aan het feit dat schoonvaders bepaalde dingen herkennen :roll: bij de a.s. schoonzoons uit de tijd dat ze zelf jong waren en verkering hadden met een meisje en zodoende hun dochters willen beschermen. :lol:
(kan er geen andere verklaring voor vinden :D )

Gerrit kreeg verkering met Jane, tot groot verdriet van de schoonvader, die zag hem liever gaan als komen. Gerrit deugde nergens voor, dronk teveel, zat te vaak aan andere meiden (volgens schoonpappa :lol: ) en kon niet met geld omgaan dus daar kwam niets van terecht was zijn gedachte.
Toch kwam Gerrit bij Jane thuis, at wel eens mee en hoorde het allemaal maar aan. Verder kon hij er niet veel mee want ja, wat moet je nu zeggen tegen iemand die je de waarheid verteld? :mrgreen:
Tot op een dag toen hij weer de wind van voren kreeg, dat was het moment dat er iets knapte bij hem in zijn hoofd, of liever gezegd op zijn hoofd.
Terwijl Gerrit langs zijn schoonvader liep, door de keuken, en een opmerking maakte over hem, pakte schoonpappa een koekepan en sloeg Gerrit ermee voor zn harsens. :shock:
Datgene wat knapte was de steel van de pan trouwens.
Na een paar minuten voor lello te hebben gelegen krabbelde Gerrit overeind en wist niet meer wat er was gebeurt, laat staan de opmerking die hij gemaakt had tegen schoonpappa.
Nu was de heer des huizes dusdanig geschrokken van zijn actie met de koekepan dat hij in duizend verontschuldigingen uitbarstte. Alles wat hij over Gerrit had gezegd viel eigenlijk wel mee en Gerrit moest het maar niet zo opvatten etc.. :?
Sinds die tijd (en de opmerking van Gerrit over evt aangifte van mishandeling :wink: ) gaat het prima tussen die twee, schoonpappa betaalde zelfs de bruiloft! :lol:
Volgens Gerrit moet je nooit wanhopen als je niet kan opschieten met schoonfamilie, het kan immers altijd ten goede keren, al moet er soms wat licht geweld aan te pas komen voor het zover is.
:wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

chipkip

Berichtdoor chipkip » 22 mar 2004 12:58

Ja, Dr. Love team ook namens Cash en mij van harte gefeliciteerd op naar de 13000 en 1 :roll:

Ja, jullie lezen het goed :shock: Cash en ik zijn weer bij elkaar, ik moet zeggen dat de tijdelijke stop :shock: in onze rhulatie, wel even goed was 8) Konden we beiden even op adem komen :mrgreen:
Maar ja, dat is praten acheraf he?!
Wat ik wel moet zeggen is dat dat nachtje buiten wel het een en ander met Cash gedaan heeft, dus tip dames (nee, niet over een kip) wil je ook eens rust hebben, zet je mannetje een nachtje buiten :mrgreen:
Ik denk dat het toch behoorlijk koud was hè lievurd :shock: :roll:

Maar op dat ene puntje :roll: na gaat het weer hardstikke goed en wordt ik weer volledig bevolkt door een kudde vlinders :oops:

Nou, groetjes chipkip

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 mar 2004 13:08

janneman83 schreef:
Ik kom zo snel mogelijk een lading halen bij je.. kan ik wel gebruiken snif snif.. (ben nu ook nog eens een beetje verkouden dusja 8) )

Lieve Janneman,

Is prima hoor, heb je nog voorkeur voor de afbeelding?? dan kan ik daar rekening mee houden....

Maar wat lees ik ben je een beetje verkouden??? Toch niet op de tocht gestaan he?! :roll:

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 mar 2004 13:20

Femke schreef:
Eeeuuhhhm, NEE

(om even op je laatste vraag terug te komen)

Maar ik wil gelijk een wedervraag stellen :mrgreen:
Mijn vriend en ik vragen ons af, hoe het nou zit met de overgang van verliefdheid :arrow: liefde... Wij vinden dat zoo lastig, want wanneer weet je dat nou? Wat voel je dan? Geen idee? Is het eng???? :roll:
Wij weten het niet :roll: en wij dachten jullie vast wel :shock: :roll:

Klopt het dat als de verliefdheid over is je niet meer mag zoenen?

groetjes Femke

Lieve Femke,

Ja, vragen staat hier vrij hoor :lol: . Je mag alle vragen stellen, als ze maar met liefde te maken hebben. Mocht je zeggen van ik wil wat vragen, maar je wilt niet dat alle refo's mee kunnen lezen, dan zijn PB's en mailtjes ook welkom (of val ik nu in de herhaling :mrgreen: )

Ja, Femke moet zeggen dat ik je dilemma wel begrijp. Wanneer die overgang is, Dr. Rosekapje heeft geen idee :roll: ( zo schokkende mededeling :shock: :mrgreen: :wink: ) . Ik denk dat het per situatie verschild en dat er geen vast punt is wanneer je aan kunt :arrow: dat de verliefdheid overgegaan is in liefde :roll: .
Daar is geen wet voor, behalve voor meden en perzen dan....
Maar dat hoeft toch niet? Of vind je van wel? Ben je bang dat de verliefdheid overgaat? Wil je dat gevoel nog niet kwijt? Of hebben we hier te maken met een gevalletje van bindingsangst??? :mrgreen: :roll:

Lieve Femke, ik denk dat je het vanzelf merkt.... of niet.....
Maar dat merk je dan ook vanzelf :mrgreen: :wink:

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 mar 2004 15:01

bclinton schreef:
p.s. kan ik me nog aanmelden voor die liefdesreis naar Parijs? Zo ja, wat zijn de kosten? :)

Hallo Billie,

Ja je kan nog steeds aanmelden bij ass.Johan.
afrekenen kan echter alleen bij mij :lol: en de kosten konden we laag houden gelukkig, het hele reisje kost slecht 899 euro p/p/p/d/ (per persoon per dag 8) ) en dat is echt goedkoop weeeet je!

maak het bedrag maar over op de Dr.Co(de) rekening in Zwitserland :)
bedankt alvast, ook voor je verhaal :wink:

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 22 mar 2004 15:28

columbus schreef:
bclinton schreef:
p.s. kan ik me nog aanmelden voor die liefdesreis naar Parijs? Zo ja, wat zijn de kosten? :)

Hallo Billie,

afrekenen kan echter alleen bij mij :lol: en de kosten konden we laag houden gelukkig, het hele reisje kost slecht 899 euro p/p/p/d/ (per persoon per dag 8) ) en dat is echt goedkoop weeeet je!

eej dat is niet de bedoeling hoor, Col plunderd de pot :!: :!: :wink: :mrgreen:

:idea: Mochten er nog giften zijn voor de reis dan kun je die ook altijd mailen en storten op mijn rekening :!: :mrgreen: :wink:

Groetjes Ass DR Johan81
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Femke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Femke » 22 mar 2004 15:31

rosekapje schreef:
Lieve Femke,

Ja, vragen staat hier vrij hoor :lol: . Je mag alle vragen stellen, als ze maar met liefde te maken hebben. Mocht je zeggen van ik wil wat vragen, maar je wilt niet dat alle refo's mee kunnen lezen, dan zijn PB's en mailtjes ook welkom (of val ik nu in de herhaling :mrgreen: )

Ja, Femke moet zeggen dat ik je dilemma wel begrijp. Wanneer die overgang is, Dr. Rosekapje heeft geen idee :roll: ( zo schokkende mededeling :shock: :mrgreen: :wink: ) . Ik denk dat het per situatie verschild en dat er geen vast punt is wanneer je aan kunt :arrow: dat de verliefdheid overgegaan is in liefde :roll: .
Daar is geen wet voor, behalve voor meden en perzen dan....
Maar dat hoeft toch niet? Of vind je van wel? Ben je bang dat de verliefdheid overgaat? Wil je dat gevoel nog niet kwijt? Of hebben we hier te maken met een gevalletje van bindingsangst??? :mrgreen: :roll:

Lieve Femke, ik denk dat je het vanzelf merkt.... of niet.....
Maar dat merk je dan ook vanzelf :mrgreen: :wink:

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Nee, je hebt gelijk, ik wil dat heerlijke gevoel van verliefdheid zeker nog niet kwijt... soms ben ik inderdaad weleens bang dat het overgaat, die verliefdheid bedoel ik he? maar eigenlijk kan ik me dat ook weer haast niet voorstellen, maar goed.
Tja, bindingsangst, daar kon je misschien weleens gelijk aan hebben, heb het nog nooit erg lang volgehouden een relatie, hoe gekker ze op mij werden hoe benauwder :shock: ik het kreeg...
Heb je daar misschien iets voor? Bindingsangst... gewoon uit voorzorg zeg maar, want ik zeg natuurlijk niet dat het zo is.

Ehm, voor de rest... kan wel een beetje merken dat dat rose kapje van je overgegaan is in een roze wolk

groetjes Femke
De mooiste dingen in het leven zijn niet tastbaar.

Femke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Femke » 22 mar 2004 15:34

columbus schreef:
Hallo Femke,

Jouw vragen hebben me dusdanig uit de slaap gehouden vannacht dat ik er niet van kon slapen :? :?: (ergens klopt deze zin niet :shock: )
Dus ik ben vanmorgen in alle vroegte naar een druk NS station gegaan met een blocnote en een stukje potlood om reizigers te vragen hoe zij met die vragen omgaan cq een antwoord konden geven.

Wanneer is die overgang van verliefdheid naar liefde?
Als je verliefd bent zie alleen de goede en sterke punten van je geliefde. Niets is fout aan hem/haar, nog nooit heb je zo’n kanjer gezien en gezoend ook. Het enigste waar je aan kan denken en waar je bij wilt zijn is die geliefde.
Maar..er komt een moment dat je toch ziet dat die (bv) neus niet recht staat en wél krom zoals je vrienden al zeiden, dat je wél hoort dat hij/zij boert onder het kroelen en dat het geen trein was die langskomt zoals je eerder dacht. :shock:
Momenten dat je jezelf ergert aan dat soort onbenulligheden geven duidelijk aan dat de verliefdheid langzaam wegebt en dat het er nu op aan komt of je diegene gaat liefhebben of niet.
Blijf je hem/haar lief vinden ondanks dat neuspeuteren, het fluiten naar andere meisjes/lonken naar andere jongens, met liefde zijn haar kammen omdat hij dat zelf niet meer doet als tie naar je toekomt, haar tasje opruimen en alle overbodige snoeppapiertjes weggooien enz dan kun je denk ik wel zeggen dat je liefde voelt. 8) :)

Ook belangrijk is of je blij bent als je diegene weer ziet, als je spontaan begint te janken van verdriet als hij/zei de deur opendoet, nou, kap er dan maar gerust mee want dan hou je duidelijk niet van hem/haar. :?
Maar bespring je elkaar en omhelst elkaar zo stevig dat je niet meer los kan komen zonder hulp van ouders, dan heb je elkaar lief. :P

Je vraagt of het eng is? Nou, herken je dingen die hierboven staan en vind je dat eng? Dan moet je nog maar eens goed nadenken over je lover, wie weet is het geen ware liefde geweest maar gewoon lust (is ook wel eens lekker hoorrrr :lol: ). In dat geval zou ik toch maar eens verder zoeken.
8)
Klopt het als je verliefdheid over is dat je niet meer mag zoenen? :shock:
Ja klopt, maar als je hem/haar inderdaad lief blijft vinden dan doe je het toch wel. Stiekem natuurlijk! :oops: . Het is net als met lekkere snoepjes, je weet dat het niet goed is dat je ze eet (suiker/kleurstoffen etc.), maar toch gaat er ongeveer 2 miljard euro per jaar om in de snoepbranche….. 8)

Ik hoop dat je wat kunt met dit antwoord Femke.

(Ik wil even die mensen op station Zuid bedanken voor de medewerking en sorry meneer met die zwarte jas dat ik per ongeluk met dat potlood in uw oog stak. :? )

Zo :shock: Man naar mijn hart :lol: 8) :mrgreen:
Zo, hoor (nou ja, lees ik het graag)

Wat is er nou mooier dan dat een man voor je wakker blijft :mrgreen: misschien een man uit zijn slaap houden?? :roll:

Dr. Columbus bedankt voor uw onderzoek! Met deze antwoorden kan ik tenminste wat :mrgreen:

groetjes Femke
De mooiste dingen in het leven zijn niet tastbaar.

chipkip

Berichtdoor chipkip » 22 mar 2004 15:38

Johan81 schreef:
columbus schreef:
bclinton schreef:

Hallo Billie,

eej dat is niet de bedoeling hoor, Col plunderd de pot :!: :!: :wink: :mrgreen:

:idea: Mochten er nog giften zijn voor de reis dan kun je die ook altijd mailen en storten op mijn rekening :!: :mrgreen: :wink:

Groetjes Ass DR Johan81

:shock: Typisch, maar dan ook echt :shock: typisch geval van haantjesgedrag :mrgreen:

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 22 mar 2004 16:58

rosekapje schreef:
janneman83 schreef:
Ik kom zo snel mogelijk een lading halen bij je.. kan ik wel gebruiken snif snif.. (ben nu ook nog eens een beetje verkouden dusja 8) )

Lieve Janneman,

Is prima hoor, heb je nog voorkeur voor de afbeelding?? dan kan ik daar rekening mee houden....

Maar wat lees ik ben je een beetje verkouden??? Toch niet op de tocht gestaan he?! :roll:

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Tja ik heb helaas ook wat nachtjes buiten moeten slapen :roll: :roll: :x .. mss dat, dat de oorzaak is :|

afbeelding tja.. wat voor een afbeeldingen hebben jullie ook al weer?
Laatst gewijzigd door janneman83 op 22 mar 2004 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 22 mar 2004 17:02

columbus schreef:
bclinton schreef:

Hallo Billie,

Ik hoop niet dat alle reizen zo duur uuhm goedkoop zijn.. anders moet ik nog zooooo lang sparen :( :( snif heb alweer me zakdoekjes nodig :roll:
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 22 mar 2004 17:07

columbus schreef:hallo mensen,

de Dr.Love rubriek is inmiddels 13.000 keer gelezen en bekeken!
bedankt voor de vragen, problemen en verhalen, we hopen er nog een tijdje mee door te gaan. Bijna 200 kijkers op één dag wil zeggen dat jullie het allemaal leuk vinden :lol: ( nou ja, bijna allemaal dan :mrgreen: )

post of mail gerust jullie vragen, op of aanmerkingen mag ook, al verwacht ik niet dat er mensen zijn die snel kritiek leveren, gebeurt bijna nooit :lol:
al met al, leuk!
bedankt :wink:

Ja ja de zaak loopt goed :!: :lol:

dus mensen ook uit mijn naam: als je ergens mee zit, we willen je graag helpen, we hebben onze deskundigheid nu wel hebben bewezen :!: :D

Dus lieve mensen, blijf vooral met al jullie vragen/ verhalen komen zodat wij jullie kunnen helpen :!:

een liefdevolle groet,
Ass DR Johan81
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 mar 2004 17:17

janneman83 schreef:
rosekapje schreef:
janneman83 schreef:

Lieve Janneman,

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Tja ik heb helaas ook wat nachtjes buiten moeten slapen :roll: :roll: :x .. mss dat, dat de oorzaak is :|

afbeelding tja.. wat voor een afbeeldingen hebben jullie ook al weer?

Lieve Janneman,

Dus je hebt niet op de toch gestaan? maar in de tocht geslapen? Dat is niet zo leuk, als het nou 1 nachtje was geweest :mrgreen: .
JE krijgt een paar extra zakdoekjes van me 8)

Welke afbeeldingen we ook alweer hadden???? :shock:
Afbeeldingen van de Dr. Love's en de assistenten.... Je mag kiezen welke afbeelding je op die geweldige :roll: antikraakverpakking wil....

Misschien voor de duidelijkheid.... Want zoals we allemaal weten hebben zich een aantal verschuivingen :roll: in het Dr. Love team plaatsgevonden...
Dus voor de duidelijkheid je kan kiezen van een foto van de volgende personen.

- Dr. Columbus
- Dr. Bloempie
- Dr. Rosekapje
- Ass. JialiKelly
- Ass. Dr. Johan 81

Janneman, dus dat wordt kiezen maar.... Maar je mag ze ook allemaal sparen hoor... :mrgreen: :wink:

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Terug naar “Archief”