weekendhuwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 mar 2004 19:12

Joepie, je mag vinden wat je wilt. Maar ik hoef het natuurlijk niet met je eens te zijn (vrijheid van meningsuiting!)... En ik heb jou ook nog geen GOEDE redenen horen aanbrengen waarom het niet oke zou zijn... Dus.. Voel je geroepen...

Een rede is al genoeg: liefde (bestempeling/verzegeling ervan)

nog meer: seks (vind ik zelf niet echt nuttig, maar ik heb andere opvattingen over seks dan veel mensen hier)

Nog meer... vast wel, maar waarom. Iedereen heeft zijn/haar eigen redenen.

joepie

Berichtdoor joepie » 20 mar 2004 19:17

Volgens mij wel toch?
Waarom zou je dan anders trouwen. Om jeleven met elkaar te delen.
En als je dus gaat trouwen en vervolgens gewoon ieder in zijn/haar eigen huisje gaat zitten heeft dat volgens mij niet veel te maken met houden van.
Als je van elkaar houdt wil je ook alles met elkaar delen.
Dat beloof je dacht ik ook.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2004 19:22

joepie schreef:Volgens mij wel toch?
En als je dus gaat trouwen en vervolgens gewoon ieder in zijn/haar eigen huisje gaat zitten heeft dat volgens mij niet veel te maken met houden van.

Waarom zou je nu ineens weer niet van elkaar kunnen houden als je ervoor kiest om in je eigen studentenstad te blijven wonen ipv ergens tussenin in een of andere provinciaals dorp waarna je nog een uur moet reizen om op school te komen..?
En ondanks dat ik veel van mijn vriendin houdt, hebben wij niet de behoefte om alles met elkaar te delen. Het is wel erg leuk om dingen samen te doen en te praten over elkaars leven, maar waarom zou je elke dag samen moeten eten en slapen ipv een paar dagen in de week? Ik begrijp echt niet wat het probleem nu is. Dat je er zelf niet voor zou kiezen zegt niet dat een ander er verkeerd aan doet dat wel te doen en zich daar lekker bij voelt.

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Het wordt misschien een beetje afgezaagd..

Berichtdoor Fly29 » 20 mar 2004 20:49

[.[/quote]
Waarom zou je nu ineens weer niet van elkaar kunnen houden als je ervoor kiest om in je eigen studentenstad te blijven wonen ipv ergens tussenin in een of andere provinciaals dorp waarna je nog een uur moet reizen om op school te komen..?
En ondanks dat ik veel van mijn vriendin houdt, hebben wij niet de behoefte om alles met elkaar te delen. Het is wel erg leuk om dingen samen te doen en te praten over elkaars leven, maar waarom zou je elke dag samen moeten eten en slapen ipv een paar dagen in de week? Ik begrijp echt niet wat het probleem nu is. Dat je er zelf niet voor zou kiezen zegt niet dat een ander er verkeerd aan doet dat wel te doen en zich daar lekker bij voelt.[/quote]

Allereerst. Ik respecteer je mening. Maar om nou elke week een paar dagen zonder je vrouw te doen? Nee, ik op mijn beurt zou dat niet kunnen. Een avondje alleen zijn, dat is prima. Ieder heeft zo zijn belangen en behoeftes. Dan ben ik maar een degelijk manneke die graag bij zijn vrouw wil zijn. Ik houd van haar en wil er elk uur van genieten. Naast het respect voor beide leven. Elk leef je je eigen leven. Maar voor onze relatie vinden wij het belangrijk om bijna over elk onderwerp te kunnen praten. Te willen weten wat elkaar zo bezig houd. Interesse tonen willen we graag voor elkaar. Dat doen wij het liefst voor elkaar. Ik wil graag weten wat mijn vrouw mee kan zitten of hoe ze over iets denkt. We voelen ons graag geborgen bij elkaar willen, willen elkaar vertrouwen en op die manier laten zien dat we van elkaar houden. Maar zo zie ik het. En als een ander het op een andere manier doet en er zich goed bij voeld, dan houd ik hem/haar niet tegen. Want respecteren is een mooi goed.

Groet,

Fly29

Dag zussie.. Ik neem aan dat je het hier wel mee eens ben. En anders heb ik misschien wel een probleem...

zussie
Mineur
Mineur

Re: Het wordt misschien een beetje afgezaagd..

Berichtdoor zussie » 20 mar 2004 20:55

Fly29 schreef:Dag zussie.. Ik neem aan dat je het hier wel mee eens ben. En anders heb ik misschien wel een probleem...

Een groot probleem heb je....een heel groot probleem.... :lol: :lol:
Wil dat je elke avond thuis bent....zomaar een avondje weg dat kan niet hoor :P :P :P :mrgreen: :mrgreen:
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2004 20:55

Het is natuurlijk altijd een afweging van verschillende belangen... en als je verkering hebt zie je elkaar ook niet elke dag en redt je het er ook mee, dus zo bijzonder is het niet als je elkaar niet elke dag ziet.

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Begrijp ik het goed?

Berichtdoor Fly29 » 20 mar 2004 21:02

Aragorn schreef:Het is natuurlijk altijd een afweging van verschillende belangen... en als je verkering hebt zie je elkaar ook niet elke dag en redt je het er ook mee, dus zo bijzonder is het niet als je elkaar niet elke dag ziet.

Hoi Aragorn,

Begrijp ik het goed dat je nu uit het standpunt praat van verkering? Dan zie je elkaar inderdaad ook niet elke dag. Hoeft ook niet. Je hebt dan nog een eigen leven die langzaam moet groeien in een leven samen. Vaak genoeg geeft het nog botsingen als je verkering hebt. Maar Die botsingen kun je wel leren uitpraten. En dat praten is nu juist iets dat belangrijk is. Kun je in je verkeringstijd niet praten, laat staan dat het dan wel in je huwelijk zal gaan. Mijn mening is: alles wat je in je verkeringstijd niet doet, doe je ook niet als je getrouwd ben. Al praat je er maar over en weet je dat je mening gerespecteerd word, dat is al heel wat. De verkeringstijd is ook niet voor niets een proeftijd. Die wordt niet altijd als zodanig genomen. Vaak ontstaan echtscheidingen ook doordat er niet meer gepraat kan worden, geen meningen meer kunnen worden gerespecteerd. Natuurlijk is het niet altijd rozegeur en maneschijn, maar het heeft zeker invloed. Daar ben ik me dan ook behoorlijk van bewust. Het huwelijk heeft een verantwoord en goed overwogen beslissing nodig. Die stap moet je ook nemen als je weet dat je beslissing goed zal zijn en niet eerder. Trouwen doe je omdat je van elkaar houd, samen de dingen wilt delen en samen voor altijd je beste kameraad wilt zijn. En voor mij is dat een belofte die ik voor het Altaar zal doen.

Groet,

Fly29

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2004 21:29

Hoi Fly,

Ik ben het helemaal eens met je verhaal over verkering, praten en voorbereiding! :lol: Maar ergens moet je me toch niet helemaal goed begrepen hebben, want ik zie het verband weer niet met mijn post, dus ik begrijp ook weer niet zo goed waar jij mij dan weer niet begrepen zou moeten hebben, enz. Kortom: laat maar.

Trouwen doe je omdat je van elkaar houd, samen de dingen wilt delen en samen voor altijd je beste kameraad wilt zijn. En voor mij is dat een belofte die ik voor het Altaar zal doen.

Hier kan ik wel wat mee... :wink: Ben ik het in principe ook mee eens. Alleen dit hoeft volgens mij niet perse een leven in hetzelfde huis als gevolg te hebben. Dat is wel het meest logisch en denkbaar, maar ik denk deze belofte ook wel gestand te kunnen doen houden (blabla :wink: ) zonder samen 1 woning te betrekken. Natuurlijk is dat dan ook niet voor altijd, maar om te beginnen, als er allemaal goede redenen zijn om nog op je eigen kamer en in je eigen stad te blijven, zie ik er geen enkel probleem in.

joepie

Berichtdoor joepie » 21 mar 2004 07:29

Vanuit Bijbels oogpunt kun je zo niet trouwen. Maar ik denk dat jullie ook niet de Bijbel als uitgangspunt willen zien.

Lees anders nog maar eens wat het huwelijks formulier erover zegt.

Deze hechte band tussen man en vrouw houdt in dat zij een eigen gezin gaan vormen. Daarom zal, zo lezen we, een man zijn Vader en Moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en zij zullen één vlees zijn. Christus heeft deze woorden over het huwelijk als instelling van God bevestid en voegde eraan toe: Hetgeen dan God samengevoegd heeft scheidde de mens niet. Enz..

Je zult elkaar dus aanhangen. Hoe wil je dat doen als je niet bij elkaar woont?
Eén vlees zijn, dat kan dan alleen in het weekend en dan moet de ander ook nog maar net zin hebben.
Hoe kun je samengevoegd zijn als je niet bij elkaar woont? Je leeft dan gescheiden van tafel en bed.
En als je het huwelijks formulier verder leest zul je dus nog meer argumenten tegenkomen waarom je als Christen niet kunt trouwen en gescheiden gaan wonen.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 mar 2004 12:12

Laat ook maar...
Heb geen zin meer in de discussie.
Ik ben het er niet mee eens. Dat is mijn mening... En Joepie en Fly, jullie weer een andere mening. What ever?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 mar 2004 13:36

joepie schreef:Volgens mij wel toch?

Je beloofd elkaar trouw, je legt een belofte af, dat je er voor elkaar zal zijn... Dat wil niet zeggen dat je dan ook altijd bij elkaar bent, er zijn situaties waarin dat niet kan, of nog niet mogelijk is. Waarom zou je niet trouwen als je (nog) niet bij elkaar kunt wonen? Tuurlijk het is geen ideale situatie, maar liefde overwint volgens mij alles! Er staat nergens dat je pas mag trouwen als je dag in dag uit bij elkaar kunt zijn, als je zo de lijn wilt trekken, moet je ook echt alles samen gaan doen... Dat kan niet. Dat hoeft niet. Het belangrijkste is als je van elkaar houd!
Tuurlijk heeft dat wel met houden van te maken, dus jij denkt dat je alleen echt van iemand houdt als je bij diegene woont, wat een onzin, zo werkt dat niet, gelukkig niet! Tuurlijk wil je als je van elkaar houdt, zoveel mogelijk delen, maar als dat er niet inzit, dan ben je toch juist hardstikke gelukkig met de momenten waarop je wel samen bent?
Of kan je alleen genieten als je dag in dag uit bij elkaar op de lip zit (beetje vervelend uitgedrukt...) toch denk ik ook wel dat het fijn is om dan gewoon bij elkaar te zijn, maar ik denk dat en weekendhuwelijk echt niet minder hoeft te zijn.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

joepie

Berichtdoor joepie » 21 mar 2004 16:11

Waarom zou je dan trouwen?
Je kunt tenslotte ook zonder getrouwd te zijn regelmatig bij elkaar zijn.
Dus wat is dan die meerwaarde van het getrouwd zijn.

En nog steeds blijf ik zeggen dat je het huwelijks formulier eens moet lezen. Wat God daarover zegt. En dat is wat anders dan niet bijelkaar gaan wonen na je trouwen.

joepie

Berichtdoor joepie » 21 mar 2004 16:12

kurtyo schreef:Laat ook maar...
Ik ben het er niet mee eens. Dat is mijn mening... En Joepie en Fly, jullie weer een andere mening. What ever?

Misschien moet je je mening eens gaan baseren op wat de Bijbel erover te zeggen heeft. Dus wat God eigenlijk wil zoals je leeft.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 mar 2004 19:09

joepie schreef:
kurtyo schreef:Laat ook maar...

Misschien moet je je mening eens gaan baseren op wat de Bijbel erover te zeggen heeft. Dus wat God eigenlijk wil zoals je leeft.

God heeft mij niet gezegd dat je per ce bij elkaar in huis moet gaan wonen en direct forceren als je getrouwd bent. Ook de bijbel zegt dat volgens mij niet. Dus waar je nu weer op doelt??? Misschien moet je eens openstaan: ik zeg, jij jouw mening best. Ik de mijne. Jij zegt: Je moet eens de bijbel gaan lezen, je moet eens dit en dat en je moet niet trouwen als... WIe ben jij om daar over te oordelen?

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 21 mar 2004 20:30

joepie schreef:Waarom zou je dan trouwen?
Je kunt tenslotte ook zonder getrouwd te zijn regelmatig bij elkaar zijn.
Dus wat is dan die meerwaarde van het getrouwd zijn.

die meer waarde zal jij ook wel weten anders zou jij ook niet gaan trouwen als het geen meerwaarde heeft voor je.
En zal ook niet voor iedereen de zelfde waarde hebben
En nog steeds blijf ik zeggen dat je het huwelijks formulier eens moet lezen. Wat God daarover zegt. En dat is wat anders dan niet bijelkaar gaan wonen na je trouwen.

Dat weet ik niet. Ik trek dat persoonlijk in twijfel. (wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt maar ik heb daar alleen me vraagtekens bij.)[/quote]
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Terug naar “Archief”