joepie schreef:Volgens mij wel toch?
Waarom zou je dan anders trouwen. Om jeleven met elkaar te delen.
En als je dus gaat trouwen en vervolgens gewoon ieder in zijn/haar eigen huisje gaat zitten heeft dat volgens mij niet veel te maken met houden van.
Als je van elkaar houdt wil je ook alles met elkaar delen.
Dat beloof je dacht ik ook.
Je beloofd elkaar trouw, je legt een belofte af, dat je er voor elkaar zal zijn... Dat wil niet zeggen dat je dan ook altijd bij elkaar bent, er zijn situaties waarin dat niet kan, of nog niet mogelijk is. Waarom zou je niet trouwen als je (nog) niet bij elkaar kunt wonen? Tuurlijk het is geen ideale situatie, maar liefde overwint volgens mij alles! Er staat nergens dat je pas mag trouwen als je dag in dag uit bij elkaar kunt zijn, als je zo de lijn wilt trekken, moet je ook echt alles samen gaan doen... Dat kan niet. Dat hoeft niet. Het belangrijkste is als je van elkaar houd!
Tuurlijk heeft dat wel met houden van te maken, dus jij denkt dat je alleen echt van iemand houdt als je bij diegene woont, wat een onzin, zo werkt dat niet, gelukkig niet! Tuurlijk wil je als je van elkaar houdt, zoveel mogelijk delen, maar als dat er niet inzit, dan ben je toch juist hardstikke gelukkig met de momenten waarop je wel samen bent?
Of kan je alleen genieten als je dag in dag uit bij elkaar op de lip zit (beetje vervelend uitgedrukt...) toch denk ik ook wel dat het fijn is om dan gewoon bij elkaar te zijn, maar ik denk dat en weekendhuwelijk echt niet minder hoeft te zijn.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)