Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Ik schaam me behoorlijk als ik hoor dat de GerGem-hangjongerengroep door de politie als criminele organisatie wordt gezien en neergezet.Chaya schreef:Omdat zij er in hun "wijsheid" afstand van hebben genomen, doet het hen niets. Het is alleen negatief vanwege het negatieve erin.
Lees jij er verdriet over in hun postings? Of een zekere schaamte?
Chaya schreef:De refowereld, wat is dat nu eigenlijk? Wie behoren daar nu echt toe?
Als je een kerk neemt met gemiddeld 1000 zielen, dan is daar een harde kern die hier mogelijk toe zou kunnen behoren, zoals dat hier bedoeld is.
Van buiten vroom, van binnen ijs.
Chaya schreef:Maar denk erom, dat God's volk daar ook zit! Die hier van gruwen.
StillAwake schreef:Het is ook frappant om te zien dat veel refo's alle terechte kritiek ook onder galspuwen plaatsen.
Terwijl een blik in de spiegel ook wel eens heilzaam zou kunnen zijn.
Chaya schreef:Dat doen velen ook, waaronder ik. Ik heb mijn ogen ook niet in mijn zak zitten. Kom ze ook wel tegen in mijn familie.
En die houd ik ook wel eens een spiegel voor, soms worden ze dan boos.
Ik denk dat er best angst achter kan zitten. Stel je voor dat iemand de facade doorprikt.
StillAwake schreef:Ik schaam me behoorlijk als ik hoor dat de GerGem-hangjongerengroep door de politie als criminele organisatie wordt gezien en neergezet.
Ik heb er verdriet over dat ook vrienden van mij hun kinderen de criminaliteit in zien glijden.
StillAwake schreef:Maar waar ik me nog veel meer voor schaam is het oogkleppengedrag wat in dit specifieke geval door veel ouders vanuit met name de GerGem wordt aangehangen.
mohamed schreef:Aks er kritiek is en die is terecht, dan dient deze inhoudelijk besproken te worden. Wat voor nut heeft het om critici af te branden als zij iets hebben aan te merken op de leer?
StillAwake schreef:Ik schaam me behoorlijk als ik hoor dat de GerGem-hangjongerengroep door de politie als criminele organisatie wordt gezien en neergezet.
Ik heb er verdriet over dat ook vrienden van mij hun kinderen de criminaliteit in zien glijden.
Chaya schreef:Heb je die gasten er wel eens op aangesproken?
Chaya schreef:Vanuit de school wordt er ook adequaat gereageerd hoor, als er rond de school activiteit plaatsvinden die het daglicht niet kunnen verdragen. Dan krijgen de ouders een brief. Ik weet zelfs dat sommige predikanten dit bespreken op catechisatie.
Chaya schreef:Dus moeten die ouders hierop reageren en maatregelen nemen.
Maar veel ouders zijn naief of wat wereldvreemd. Mijn neefje kocht een bomberjack. Dat stond toen ergens voor, maar wisten zijn ouders veel. Totdat ze het wel hoorden.
Chaya schreef:En ook jongeren die uit een heel net, buitenkerkelijk gezin komen, glijden soms de criminaliteit in!
We zijn van dezelfde lap gescheurd StillAwake, refo's zijn geen haar beter dan niet-refo's.
StillAwake schreef:Maar waar ik me nog veel meer voor schaam is het oogkleppengedrag wat in dit specifieke geval door veel ouders vanuit met name de GerGem wordt aangehangen.
Chaya schreef:Ja en daar moet je hen dan op aanspreken. Daar maak je niet altijd vrienden mee, maar het moet wel duidelijk worden voor sommige hardleerse ouders.
mohamed schreef:Aks er kritiek is en die is terecht, dan dient deze inhoudelijk besproken te worden. Wat voor nut heeft het om critici af te branden als zij iets hebben aan te merken op de leer?
Chaya schreef:Het gaat om de manier waarop mohamed.
Er wordt gegeneraliseerd, ongenuanceerd van alles neergeplempt met een "lekker puh" toontje.
Bij jou lees ik ook weinig of geen verdriet over 'refo frusto's" die beschadigd zijn en daarom hun gevoelens uiten.Chaya schreef:Het is alleen negatief vanwege het negatieve erin.
Lees jij er verdriet over in hun postings? Of een zekere schaamte?
Waarom SPUWEN??? Jij uit je ongenoegen hier ook, waarom wil je dit anderen ontzeggen?Chaya schreef:Maar wat is de zin om dat hier op het forum te spuwen, zonder enkele nuance, zonder enkel bewijs?
StillAwake schreef:Diezelfde nuance mis ik bij mensen die alle kritiek onder nestbevuiling scharen...
naamloos schreef:Bij jou lees ik ook weinig of geen verdriet over 'refo frusto's" die beschadigd zijn en daarom hun gevoelens uiten.
StillAwake schreef:Diezelfde nuance mis ik bij mensen die alle kritiek onder nestbevuiling scharen...
Chaya schreef:[Daar komt de jijbak weer.
En de mensen. Noem dan man en paard.
StillAwake schreef:Als je het echt zo graag wilt: jijzelf bent één van die personen. Jij verwijt anderen van alles, en mag dat van jezelf blijkbaar ook doen, en als iemand verkapt wat kritiek op je heeft ben je ineens beledigd.
StillAwake schreef:Als je het echt zo graag wilt: jijzelf bent één van die personen. Jij verwijt anderen van alles, en mag dat van jezelf blijkbaar ook doen, en als iemand verkapt wat kritiek op je heeft ben je ineens beledigd.
Chaya schreef:En dit vind je zelf genuanceerd?
En ik ben niet beledigd hoor.
Gerard314 schreef:Dit gaat weer lekker in refo-stijl; maximaal aanwijzen wat anderen fout doen/zeggen/denken....
De vraag naar de achtergrond van een bepaalde gedachte of een bepaald standpunt komt weinig aan de orde.
Eerst oordelen en dan eventueel verder vragen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten