Het is denk ik eigenlijk ook helemaal niet de bedoeling dat je als christen enkel je beperkt tot de eigen kring (in dit topic de Refowereld)
Daarom is het vragen naar wereldse of kerkelijke achtergrond en opleiding zo nutteloos in Zijn Koninkrijk. 
De Zijnen vragen daar nooit naar. 
Ze hebben het levende Woord in hun harten. 
Ze horen een innerlijk getuigenis.
Zij verstaan de stem van de Goede Herder en door Zijn Geest maakt Hij hen tot één kudde, ook al komen ze uit alle volken, stammen, natiën en talen.
Allemaal zijn ook zij uit God. 
Wat ze weten, hebben ze "niet van een mens ontvangen of geleerd, maar door openbaring van Jezus Christus". 
Hun weg wordt niet bepaald "vanwege mensen, of door een mens, maar door Jezus Christus en door God, de Vader". 
Ze doen niet wat de traditie vereist, of wat de groep vindt, maar wat God tot hen spreekt in de stilte. 
Ook op hen "rust de Geest van de Heere, de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des Heren". 
Ze hebben niet de geest van de wereld, maar de Geest uit God, die hen leert wie bij de kudde hoort en wat Hij ons in genade schenkt.
Daarom is het logisch dat zeker pubers die wellicht krampachtig gedwongen worden in de traditie te blijven onder het ouderlijk gezag, zich rijkelijk te buiten gaan, in zo'n schoolbus. 
Ze zitten dan precies in een periode van thuis (stenge controle) en school (strenge controle) en wie is daar de dupe van, de bus chauffeur (die buiten de refowereld valt waarschijnlijk)
Voor pubers is het juist van belang om een eigen mening te kunnen vormen
Pubers en kinderen kun je het geloof niet schenken, ze moeten dit zelf ontdekken en ontvangen.
Ze hebben een eigen hart, bidt voor hen, geef ze ook de vrijheid om het goede en het kwade (onder begeleiding op enige afstand) zelf te ontdekken.
Hoe moeilijk ook, dat is het beste.
Anders komt eens de dag dat of ze het stiekem gaan doen, of dat ze van de 1 of andere dag helemaal om en los gaan.
Enkel de Heere God kan ze vast houden uit zijn oneindige Liefde Geduld en Genade.
Ik leg de namen van mijn kinderen in Uw Handen....(tekst in het filmpje verder)
https://www.youtube.com/watch?v=EWdomn2-Z3E
MoesTuin