Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Cicero schreef:HAHAHA. Inderdaad, de bussen waren behoorlijk berucht.![]()
"Ze lagen elkaar gewoon te n**ken achterin de bus."![]()
Cicero schreef:De hypocrisie van de refowereld in een notendop.
janneke7337 schreef:Blijkbaar is het in de loop der jaren nog veel erger geworden als ik dit zo hoor.
Chaya schreef:Het lijkt mij niet fijn om bij de groep "refo-frusto's" te behoren.
Altijd dat opborrelen van die gal en die dan uitspuwen, waar je maar kunt.
Chaya schreef:Kun je misschien ook nog iets positiefs benoemen, want dat hoort zo nl.
Tegenover 1 negatief punt moeten minstens 10 positieve staan, dan is het weer in evenwicht.
Chaya schreef:Het lijkt mij niet fijn om bij de groep "refo-frusto's" te behoren.
Altijd dat opborrelen van die gal en die dan uitspuwen, waar je maar kunt.
Marnix schreef:Het is wel goed om te bedenken dat mensen die gefrusteerd zijn over de kerk of een kerkstroming, daar soms best goede argumenten voor hebben. Dat ze dingen hebben gezien die echt niet kunnen. We moeten ze ook niet te snel het afdoen als "gefrustreerde mensjes die een beetje hun oude nest bevuilen" maar ook de hand in eigen boezem durven steken. Ik spreek ook wel eens mensen die zijn afgeknapt op kerk en geloof en als ze dan vertellen waarom krijg ik er vaak nog wel begrip voor ook.
MoesTuin schreef:Dit is geen handige uitspraak denk ik Chaya
zo creeer je weer wij tegen zij cultuur, heel fout.
MoesTuin schreef:De maatschappij ziet religie steeds meer als iets dat behoort tot het privédomein.
Het hoort achter de voordeur.
MoesTuin schreef:De reformatorische school dient daarom niet alleen relevant te zijn voor de eigen gezindte, maar ook voor de samenleving.
Geen eenvoudige opdracht, maar wel een noodzakelijke.
Onze studenten staan straks in de samenleving.
Wat kan hun bijdrage zijn en wat hebben wij daaraan bijgedragen?
StillAwake schreef:
Ik sta NIET negatief ten opzichte van de refo-wereld, maar snap wel dat het voor buitenstaanders soms meer op een criminele organisatie lijkt dan op een groep beschaafde mensen.
StillAwake schreef:Het is ook frappant om te zien dat veel refo's alle terechte kritiek ook onder galspuwen plaatsen.
Terwijl een blik in de spiegel ook wel eens heilzaam zou kunnen zijn.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten