mohamed schreef:Op een ander forum zag ik een topic wat ik hier wel wil bespreken (want ik post daar niet meer).
'De graven werden geopend en de lichamen van veel gestorven heiligen werden tot leven gewekt; na Jezus’ opstanding kwamen ze uit de graven, gingen de heilige stad binnen en maakten zich bekend aan een groot aantal mensen.' (Mat 27-52-53)
Wie waren deze heiligen en hoe wisten de mensen dat ze heilig waren?
God's volk Mohamed. En dan is er altijd herkenning.
mohamed schreef:Het gaat hier duidelijk om een fysieke opstanding uit de graven dus sommigen waren al tot ontbinding overgegaan.
Toen ze opgestaan waren, werden ze herkend, dus ze waren weer geheel zoals ze er tijdens hun leven uitzagen.
mohamed schreef:Het moet er uitgezien hebben als een horrorfilm tafereel zou je denken, maar het blijft gissen want de info is summier.
Nee nee, geen horror. En er gebeurden nog meer wonderlijke dingen, die vaak onderbelicht blijven.
Er was ook een krachtige aardbeving, die ver buiten Israël werd gevoeld.
Steenrotsen scheurden.
Wat betekent dit nu? Christus is de
eerstgeborene uit de doden. Door Zijn opstanding, en verschijning, verkondigde hij het opstandingsevangelie. En die opgestane heiligen, waren als het ware de getuigen, om dit te onderstrepen.
Rondom het lijden en sterven van de Heere Jezus waren er veel tekenen, tot lering van een ieder.
Mensen stonden erbij, keken ernaar, hadden het voorzegd gekregen en toch.... was er ongeloof.
Daarom was God zo goed om Zichzelf op deze manier te openbaren.
Ik denk dat dit zo indrukwekkend moet zijn geweest. Kinderen zagen hun gestorven vader of moeder, of andere overleden geliefde.
Jammer dat dit gedeelte vaak zo onbesproken blijft, ook in de prediking.