Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 01 apr 2015 10:10

Zo...nog even en dan is onze uk er écht! Wachten duurt altijd weer heeeel erg lang, maar ja...
Elke keer is alles klaar en elke keer heb ik toch weer nadat ik iets gedaan heb; nu is het écht klaar :)
Lopen wordt erg lastig, steeds veel steken, dus hopen dat het niet meer al te lang gaat duren.
Afbeelding

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 01 apr 2015 13:06

cornelia77 schreef:Maar het is vaak ook lastig om hulp te vragen. Vind je dat moeilijk? Zelf merk ik ook dat ik liever hulp aanbied dan voor mezelf hulp vraag...
Sterkte ermee.

Dat is ook een puntje natuurlijk :wink: .
Enfin, ik heb 't er met ML vluchtig over gehad, maar hij is even weinig thuis, dus van 't weekend even verder er over praten.
Zijn leidinggevende is toch aan 't kijken naar zorgverlof, want links en rechts is er wat druk van "hoger hand" gekomen. Kortdurend zorgverlof mag namelijk cao-technisch en wettelijk gezien niet geweigerd worden en ze hebben al wat rechtszaken lopen voor dergelijke gevallen, dus kunnen zich niet echt veel meer permitteren. Fijn dat er naar gekeken gaat worden, jammer dat het zo moet gaan, vooral voor ML die werkelijk genoeg aan zijn hoofd heeft.

@654321
Die medicatie... ik ben daar letterlijk helemaal "van de wereld" mee. Ik reageer altijd vrij heftig op medicatie en ik ben ook niet zwaar, dat scheelt ook. Volgens de HA moet ik even door die 3-5 dagen heen, om mijn lichaam de tijd te gunnen, er aan te wennen. Maar dan moet er wel een volwassene dag en nacht in huis zijn, anders is het niet verantwoord voor dreumes. Vandaar ook de zorverlof, het gaat maar om een weekje ofzo, als ik eerst die medicatie maar eens kan nemen, dan kunnen we kijken wat het gaat doen.
Vandaag even overleg gehad met de HA en die is bereid daar een verklaring voor af te geven, indien nodig en gewenst voor de werkgever van ML.

In elk geval iedereen bedankt voor 't meedenken en alle tips en wensen.
We gaan er van het weekend eens uitgebreid over brainstormen.

@Dippie
Wachten duurt lang idd! Hoe lang nog tot de ud?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 01 apr 2015 13:11

Evelien schreef:Bij ons heb je ook geen vaste groep vrijwilligers of wat dan ook.
Hier word dan meestal een oproepje gedaan. Bij ons is er een gezin waarvan de vader chronische ziekte heeft waardoor hij niet voor het gezin kan zorgen, net het 2e kind geboren en die hebben ook een tijdje hulp gehad.

Ik denk dat het een hele grote drempel is om hulp te vragen, laat staan om een oproep te plaatsen! Dat werkt mijns inziens niet.
Daarom is zo'n vaste groep vrijwilligers juist zo goed. Elke wijk heeft ook een coördinatrice, zij belt ook naar gezinnen of ze hulp kunnen gebruiken. (Vanuit kerkblad, voorbede dominee etc). En in elk kerkblad staat telefoonnummer voor mensen die ineens hulp nodig hebben.
Misschien maar gaan regelen zoiets? Ik heb wel eens geholpen in een gezin waar een gehandicapt kindje werd geboren die verschillende operaties moest ondergaan. Vond het zo fijn om te helpen, zodat ouders niet naar huishouden etc. om hoefden te kijken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 apr 2015 14:16

Wat heftig Duschka, heel veel sterkte! Hopelijk is dat zorgverlof er snel doorheen, joh.

Wij hebben ook geen vaste groep vrijwilligers, daar is onze gemeente veel te klein voor, maar ik weet zeker dat als we weten dat hulp ergens nodig is, dat er meteen zat mensen op staan om hun bijdrage te leveren. Alleen is het lastig dat je het niet altijd weet.

Dippie, succes met wachten, wanneer ben je uitgerekend?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2015 14:38

Alvast gefeliciteerd met V Dippie. Morgen is ze 3 jaar, 3 maanden, 3 weken en 3 dagen oud :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 apr 2015 15:01

654321 schreef:
Ik denk dat het een hele grote drempel is om hulp te vragen, laat staan om een oproep te plaatsen! Dat werkt mijns inziens niet.
Daarom is zo'n vaste groep vrijwilligers juist zo goed. Elke wijk heeft ook een coördinatrice, zij belt ook naar gezinnen of ze hulp kunnen gebruiken. (Vanuit kerkblad, voorbede dominee etc). En in elk kerkblad staat telefoonnummer voor mensen die ineens hulp nodig hebben.
Misschien maar gaan regelen zoiets? Ik heb wel eens geholpen in een gezin waar een gehandicapt kindje werd geboren die verschillende operaties moest ondergaan. Vond het zo fijn om te helpen, zodat ouders niet naar huishouden etc. om hoefden te kijken.

Die oproepen bij ons in de kerk werken dus echt wel.
Bij ons in de kerk heb je veel kringen (bijbelkring, boekenkring etc). En ook daar help je elkaar, of dan help je als kring een keer bij mensen.
Ik heb al vele malen mensen geholpen via zo'n oproepje of via de kring.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 apr 2015 18:36

Marnix schreef:Alvast gefeliciteerd met V Dippie. Morgen is ze 3 jaar, 3 maanden, 3 weken en 3 dagen oud :)

Haha, dank je wel Marnix! Grappig dat je dat hebt gezien ;) Ik had het zelf niet gezien :)

Hoe is t verder met jou?
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 apr 2015 08:17

Goed hoor, niets te klagen en nog steeds gelukkig ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 apr 2015 13:34

Ja Dippie, hoelang mag je nog?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 08 apr 2015 09:47

Op AD.nl las ik een artikel over een mannelijke verloskundige.

Aan het einde stond dit:
Niet alles is ten goede veranderd. Het uitzuigen van slijm na een bevalling, bijvoorbeeld, doen ze in een ziekenhuis niet meer. Omdat het een te zware belasting voor baby's zou zijn. Ik doe dat wel. Die kinderen zijn vaak kotsmisselijk na een geboorte.''

Is dat werkelijk zo? Ik had dit nog niet gehoord.

Voor wie het hele artikel wil lezen over Henk de Goede:

http://www.ad.nl/ad/nl/32605/Dordrecht/ ... ilie.dhtml
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 apr 2015 13:21

Idd tim is ook niet uitgezogen.. ook oefde hij niet te huilen.. een schreeuwtje en sat was alles... was verbaasd.
Overigens heeft hij alleen maar gekokhalst eerste 24 uur :(

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 apr 2015 13:16

Woensdag 8 april is onze zoon Vince geboren! Het was een heftige bevalling en hij is uiteindelijk met de vacuum gehaald. Gelukkig gaat met hem en mij alles verder goed en is het nu heerlijk genieten :-)
Vianne vind het allemaal helemaal leuk en is echt een grote zus voor hem!
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 apr 2015 13:29

Gefeliciteerd! Veel geluk & zegen Dippie!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 apr 2015 14:00

Van harte gefeliciteerd, Dippie! Hopelijk knap je snel op, geniet van de kraamtijd. Alle goeds toegewenst bij de opvoeding van jullie tweetal!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 apr 2015 14:26

Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje, Dippie, man & Vianne! Veel geluk met elkaar, en een fijne verdere kraamtijd nog!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Relaties”