Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 28 mar 2015 13:34

Saskia schreef: Ik vind alleen laten in bad al geen fijn idee, dan zorg ik dat ik allemaal klusjes in de buurt aan het doen ben, zodat ik steeds kan gaan kijken.

In het kinderziekenhuis lag een meisje van 3 in een coma, ze speelde in bad en toen was ze in 10 cm diep water gegleden, voorover. Haar moeder beweerde dat ze alleen schone kleertjes was pakken. Het is een politiezaak geworden.
Ik heb 4 weken lang de wroeging van de moeder gezien en gevoeld, het was verschrikkelijk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 28 mar 2015 14:11

Chaya schreef:In het kinderziekenhuis lag een meisje van 3 in een coma, ze speelde in bad en toen was ze in 10 cm diep water gegleden, voorover. Haar moeder beweerde dat ze alleen schone kleertjes was pakken. Het is een politiezaak geworden.
Ik heb 4 weken lang de wroeging van de moeder gezien en gevoeld, het was verschrikkelijk.

Vreselijk!
Ben ik ook bang voor, voor zoiets. Mijn vriendin vindt het overdreven, maar ik durf dus niet eventjes naar 't toilet te gaan, als ze in bad is.
Zeker met onze klimgeit. Als DL in bad ga, ga ik (of ML natuurlijk :wink: ) met haar mee in bad of bij haar in de badkamer zitten (met een boekje in een hoekje :-oo ).
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 mar 2015 14:15

Chaya schreef:In het kinderziekenhuis lag een meisje van 3 in een coma, ze speelde in bad en toen was ze in 10 cm diep water gegleden, voorover. Haar moeder beweerde dat ze alleen schone kleertjes was pakken. Het is een politiezaak geworden.

Ik bleef er altijd naast zitten. Kleertjes pakken deed ik vantevoren. Een keer dook die jongste ineens onder water en kon ik 'm direct grijpen en die anderen hebben dat ook weleens gehad. Nu heb ik ze leren zwemmen en ze zitten er samen in.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 28 mar 2015 14:32

Duschka schreef:Vreselijk!
Ben ik ook bang voor, voor zoiets. Mijn vriendin vindt het overdreven, maar ik durf dus niet eventjes naar 't toilet te gaan, als ze in bad is.
Zeker met onze klimgeit. Als DL in bad ga, ga ik (of ML natuurlijk :wink: ) met haar mee in bad of bij haar in de badkamer zitten (met een boekje in een hoekje :-oo ).

Ik wist daarvoor niet dat zoiets dus een politiezaak wordt. Ook al beweerde ze dat ze echt maar eventjes uit de badkamer was. Misschien werd ze niet geloofd?
De kinderarts bevestigde dat een kind in een bodem water kan verdrinken, wanneer het met het gezichtje erin valt. Een ouder kind - puber, zal meteen omdraaien, maar een jong kind doet dat niet. Ook kan een jong kind bijvoorbeeld een epileptische aanval of koortsstuip krijgen, onverwacht.
Later kwam ik de vader tegen, het huwelijk was uiteindelijk gestrand, ze leefden gescheiden.
Kind was opgenomen in een instelling voor comapatiëntjes.

Het gaat erom dat je niet 24 uur per dag als een soort bewakingsambtenaar rondom een kind kunt hangen. Ook als je beneden zit kun je je baby overleden in de wieg vinden, wiegendood.
Maar het lijkt mij zo erg dat je voor jezelf moet verantwoorden dat je er niet was. Je weet dan niet wat er precies gebeurd is. Heeft je kind nog mamma geroepen?
Boerin schreef:Ik bleef er altijd naast zitten. Kleertjes pakken deed ik vantevoren. Een keer dook die jongste ineens onder water en kon ik 'm direct grijpen en die anderen hebben dat ook weleens gehad. Nu heb ik ze leren zwemmen en ze zitten er samen in.

Twee kinderen tegelijk in bad kan ook, maar je mag natuurlijk nooit de verantwoording aan een 3 of 4 jarige over dragen voor een jonger broertje of zusje. Je ziet wel eens filmpjes waarin een ouder broertje gewoon het hoofd zijn jonge zusje onder water duwt, als spelletje.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 28 mar 2015 14:55

@asm: Tijdens het eten zit ik gewoon aan tafel hoor; als ik 't niet doe, doet de rest het nl. ook niet en dat lijkt me maar een rommeltje :wink: . Sowieso heb ik het dan druk: brood klaarmaken en naar binnen praten voor/bij de op-een-na-jongste, zorgen dat iedereen z'n (karne)melk naar binnen krijgt en er geen bekers omgaan, zelf eten etc.

Wat betreft het alleen laten van de kids: 's Morgens vroeg is altijd een van de pubers thuis bij de twee kleintjes omdat er altijd wel eentje later moet beginnen. Bij het halen laat ik de jongste (5 maanden) alleen thuis. Als ik de kids 's middags naar school breng, liggen baby en peuter op bed. Bij het halen is er altijd weer een grote broer thuis. Ik vind het kiezen tussen twee kwaden, aan allebei zitten voor- en nadelen. Wel zorg ik er altijd voor dat er geen droger en/of (af)wasmachine draait, dat er geen gevaarlijke dingen in bed/box liggen en laat ik geen kind thuis wat uit box of bed kan klimmen. Het argument dat je een kleintje mee moet nemen want stel je voor dat je onderweg een ongeluk krijgt vind ik niet zo'n goed argument; als je nl. je kind altijd meeneemt en je krijgt een ongeluk, dan is dat kind daar ook bij betrokken en dat lijkt me misschien nog wel minder wenselijk dan even alleen thuis zijn. Ik ben max. een kwartier weg, altijd in het eigen dorp -waar veel mensen me kennen en áls me onderweg iets overkomt weten dat er mogelijk een kind thuis is. Dat is in een stad of groter dorp anders, dat realiseer ik me, dus anderen kunnen andere keuzes maken.

M.b.t. het badderen: Wij hebben van die anti-slipmatten in het bad liggen en zijn er ook zelf bij. Pas als ze een jaar of 4 zijn pak ik de kleren tijdens het badderen, eerder altijd voor ze in bad gaan. Als dochter van bijna 8 samen met die van bijna 2 in bad gaat, loop ik weleens even weg uit het zicht van 't bad, maar nooit naar beneden ofzo. Je kunt haar idd nog niet de verantwoordelijkheid geven voor haar jongere zusje, dat is te veel gevraagd, maar dat verschilt misschien ook per kind.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 mar 2015 15:11

Sophie77 schreef:Het argument dat je een kleintje mee moet nemen want stel je voor dat je onderweg een ongeluk krijgt vind ik niet zo'n goed argument; als je nl. je kind altijd meeneemt en je krijgt een ongeluk, dan is dat kind daar ook bij betrokken en dat lijkt me misschien nog wel minder wenselijk dan even alleen thuis zijn. Ik ben max. een kwartier weg, altijd in het eigen dorp -waar veel mensen me kennen en áls me onderweg iets overkomt weten dat er mogelijk een kind thuis is. Dat is in een stad of groter dorp anders, dat realiseer ik me, dus anderen kunnen andere keuzes maken.

dit geldt hier ook overigens, ik woon ook in een dorp en als ik een ongeluk zou krijgen en niet meer bij ben dan zeker dat er een andere moeder langsfietst die weet meteen dat hier een kleintje op bed ligt, of ze bellen mijn man ( dat is het eerste noodnummer in mijn telefoon die ik bij me heb ) , en die weet het ook en kan zo buren bellen die de sleutel hebben.
Lijkt me juist heel eng een ongeluk te krijgen waar ze bij in het fietsstoeltje zitten!
Ik laat ook nooit een wasdroger aan of een koffiezetautomaat natuurlijk!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 mar 2015 15:30

Chaya schreef:Twee kinderen tegelijk in bad kan ook, maar je mag natuurlijk nooit de verantwoording aan een 3 of 4 jarige over dragen voor een jonger broertje of zusje. Je ziet wel eens filmpjes waarin een ouder broertje gewoon het hoofd zijn jonge zusje onder water duwt, als spelletje.

Ja dat doe ik nu ze 5 en 7 zijn en ze kunnen gewoon onder water zwemmen, heb ik ze afgelopen jaar geleerd. Die flat is overigens zo piepklein en je hoort ze de hele tijd ook schreeuwen.
Zach91

asm

Berichtdoor asm » 28 mar 2015 18:34

Nou petje af dan sophie77.
Verder sta ik er ook zelfde in als jou met weggaan.

Badderen is hier in n baby badje in de douche.
Ik blijf daar toteen jaar of 2 bij en loop daarna enkel even heenenweer. Geen thermoskraan, dus dat vind ik naast in het water glijden ook heel eng.
Wanneer ze douchen zelfde verhaal.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 mar 2015 19:15

asm schreef:Nou petje af dan sophie77.
Verder sta ik er ook zelfde in als jou met weggaan.

Badderen is hier in n baby badje in de douche.
Ik blijf daar toteen jaar of 2 bij en loop daarna enkel even heenenweer. Geen thermoskraan, dus dat vind ik naast in het water glijden ook heel eng.
Wanneer ze douchen zelfde verhaal.

Toen ze 3/4 waren had ik geen bad, maar een douche en daar zette ik dan zo'n bak in, zo'n dubbele waar je normaal zand en water in doet om buiten mee te spelen. Kon niet anders, het was er zo klein, maar dan hoefde je er niet de hele tijd naast te zitten, ze zaten gewoon haast klem in dat bakje, lol.
Zach91

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mar 2015 08:51

Hier helemaal geen bad...ze gaan zodra zs zelfstandif kunnen zitte onder de douche.. Wassen.. afspoelen klaaar...

Soms.mag et wat langer.. ik douche vaak gelijk met de.kids.. maar dat kan eigenlijk niet meer. Met zn drietjes in een douxhje van 1,80 bij90 cm :) met nog ee kastje.. afscheidings muur.. en wastafel ist niet ruim.. maar het lukt altijd weer..

Wanneer zoiden jullie de oudste niet meer samen laten douchen?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 mar 2015 16:04

V gaat hier smorgens in bad en ik ben dan altijd aan het rommelen boven. Ze zit wr zo 20min in, dus ik ga dan niet naast dr blijven zitten ;) Ik hoor gaar continue spelen met haar badeendjes en zodra ze even stil is, roep ik of het nog goed gaat.

Samen douchen met kids is hier niet aan de orde, maar wij hebben het zelf bijna ook niet gedaan. De keren dat ze bij mij in bad is geweest is op 1 hand te tellen en zou nu ook absoluut niet meer gebeuren. Daar vind ik ze nu echt te oud voor.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mar 2015 18:39

Wij hebben geen bad maar een douche. Wat grappig, als onze zoon kopje onder gaat (of het nu in het zwembad of in het babybadje is) dan draait hij zijn hoofd gelijk om. Niet alle kleine kinderen doen dat, dat weet ik.
Hier blijven wij er ook bij. Maar meestal gaat hij onder de douche en gebruikt hij het badje om bootjes of badeendjes in te gooien.
Hij gaat als hij doucht voor het slapen gaan (niet elke dag).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 mar 2015 07:52

te oud? om jezelf in je blootje te laten zien bij je kinderen? ze zien je toch ook in een kleedkamer bij het zwembad oid?

ben best open over mn eigen lijf... kinderen zien me ook bv geven en blote borsten, nog nooit gek om gedaan... wel door andere kinderen die gaan giebeen omdat ze een blote borst zien :) of van die kinderen die het nog nooooit hebben gezien en met open mond me aangapen van wat doe die nou dan weer! k ga overal niet zitten maar dit is als er speelkameraadjes zijn bij de kids.

zo... weer op school zijn ze... hooop toch dat et minder gaat waaien... wat een storm en wind buiten :(

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 30 mar 2015 08:42

Die van mij mocht nog niet eens wat zien toen ie een paar maanden was. Ik was als de dood voor die vloek van Noach, serieus. Ik snap dat verhaal trouwens nog steeds niet, maar goed. Toen de oudste en middelste 4 en 3 waren dachten ze dat ik net zo'n ding had als zij. Iemand had me verteld dat ik niet zo idioot moest doen toen. Arme kinderen, maar op zich wel grappig.
Zach91

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 mar 2015 08:56

's Ochtends als ik douche, dan komen de kinderen gewoon in de badkamer om te tanden poetsen enzo.

Hier laat ik op maandagmiddag de oudste en jongste een half uurtje alleen thuis. Ik moet dan met Matteo naar de fysio. Meenemen is niet handig en onder schooltijd kan het niet. De jongste weet dat de oudste de baas is en luistert ook naar hem (nog wel :wink: ) en ze zitten dan samen voor de televisie. Ze mogen van mij in die tijd niet naar boven gaan enzo, maar gewoon lekker beneden spelen. Ze kunnen mij bellen als er wat is en weten dat ze voor niemand de deur open mogen doen (nou ja alleen voor oma dan) . Gaat altijd prima.
De oudste blijft ook wel eens vaker alleen thuis, als wij gaan wandelen of fietsen. Hij is niet zo van het wandelen en fietsen en wij wel :lol: :wink:

Terug naar “Archief”