Duschka schreef:Vreselijk!
Ben ik ook bang voor, voor zoiets. Mijn vriendin vindt het overdreven, maar ik durf dus niet eventjes naar 't toilet te gaan, als ze in bad is.
Zeker met onze klimgeit. Als DL in bad ga, ga ik (of ML natuurlijk

) met haar mee in bad of bij haar in de badkamer zitten (met een boekje in een hoekje

).
Ik wist daarvoor niet dat zoiets dus een politiezaak wordt. Ook al beweerde ze dat ze echt maar eventjes uit de badkamer was. Misschien werd ze niet geloofd?
De kinderarts bevestigde dat een kind in een bodem water kan verdrinken, wanneer het met het gezichtje erin valt. Een ouder kind - puber, zal meteen omdraaien, maar een jong kind doet dat niet. Ook kan een jong kind bijvoorbeeld een epileptische aanval of koortsstuip krijgen, onverwacht.
Later kwam ik de vader tegen, het huwelijk was uiteindelijk gestrand, ze leefden gescheiden.
Kind was opgenomen in een instelling voor comapatiëntjes.
Het gaat erom dat je niet 24 uur per dag als een soort bewakingsambtenaar rondom een kind kunt hangen. Ook als je beneden zit kun je je baby overleden in de wieg vinden, wiegendood.
Maar het lijkt mij zo erg dat je voor jezelf moet verantwoorden dat je er niet was. Je weet dan niet wat er precies gebeurd is. Heeft je kind nog mamma geroepen?
Boerin schreef:Ik bleef er altijd naast zitten. Kleertjes pakken deed ik vantevoren. Een keer dook die jongste ineens onder water en kon ik 'm direct grijpen en die anderen hebben dat ook weleens gehad. Nu heb ik ze leren zwemmen en ze zitten er samen in.
Twee kinderen tegelijk in bad kan ook, maar je mag natuurlijk nooit de verantwoording aan een 3 of 4 jarige over dragen voor een jonger broertje of zusje. Je ziet wel eens filmpjes waarin een ouder broertje gewoon het hoofd zijn jonge zusje onder water duwt, als spelletje.