18 Maart Provinciale / Eerste Kamer Verkiezingen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

MoesTuin
Generaal
Generaal

18 Maart Provinciale / Eerste Kamer Verkiezingen

Berichtdoor MoesTuin » 01 mar 2015 19:08

18 Maart zijn er de Provinciale / Eerste Kamer Verkiezingen.
Ik ga wel stemmen, maar geen idee waarop nog.
Moet me nog wat meer verdiepen.

Weet jij al op welke partij je gaat stemmen en waarom
Of ga je sowieso niet stemmen.

Je stemt ook voor de provincie , dus dat kan ook meewegen in de keuze van een partij
En landelijk schijn je weer strategisch invloed te kunnen uitoefenen met je stem

t'is toch wat allemaal.....je komt er dan toch bijna niet meer uit wat je moet stemmen 8-[

een uitlegje hieronder......
https://www.youtube.com/watch?v=m2VH1at7dX4
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

MoesTuin
Generaal
Generaal

Re: 18 Maart Provinciale / Eerste Kamer Verkiezingen

Berichtdoor MoesTuin » 15 mar 2015 13:28

Afbeelding

Woensdag a.s is het zover..... we hebben het recht om te stemmen
Maar bij wie is je stem in goede handen?

Afbeelding

De Heere Jezus zegt;

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 15 mar 2015 17:33

Het moet niet gekker worden!
Nog ff dan kunnen we ook op een politie-regio of plaatselijke zwembad stemmen.

Ik hou er mee op, Ik stem op De Heere Jezus.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 15 mar 2015 18:42

Maar hoe doe je dat dan Teus?
Wel via een partij toch, of ga je niet stemmen.
Ik heb stemrecht, dus ik ga ook stemmen sowieso

De Heere Jezus zegt;

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 mar 2015 09:10

Ik heb de stemwijzer gedaan en kom op de CU uit dus ik ga daar maar op stemmen ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 16 mar 2015 12:46

Ik weet nog niet of ik de stemwijzer ga volgen of dat ik op de SGP ga stemmen. Zeer waarschijnlijk het laatste. Alleen in de provincie zou het CDA een optie kunnen zijn, maar landelijke ga ik toch echt voor de SGP. En tja, deze verkiezingen gaan nu eenmaal ook over de 1e kamer...

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 16 mar 2015 14:12

Ik heb de stemwijzer gevolgd MoesTuin, met als resultaat, de hoogste percentage PvdA 56% en SGP 56% en daaronder SP met 52%
Hoezo betrouwbaar, alsof er geen verschillen in deze parijen zijn. Zo ben ik er achter dat het dus niet betrouwbaar is. De stemwijzer is dus ook nietszeggend.
Heb eens en beetje bekeken hoe meningen van partijen zijn maar eigenlijk kun je nergens op stemmen. De SGP is voor onverdoofd ritueel slachten en respecteert hiermee het islamitische geloof en hebben geen mening over zorg voor asielzoekers die Nederland moeten verlaten, stem ik niet op dus.
De SP en de PvdA willen softdrugs legaliseren en meer privacy, ook maar niet op stemmen.

Dit zijn de partijen die het dichtst bij mijn wensen komen, dus maar niet stemmen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 16 mar 2015 16:33

Nou, bij mij kwam er CDA uit. Dus dat zullen we dan maar gaan doen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 16 mar 2015 17:13

Teus schreef:Ik heb de stemwijzer gevolgd MoesTuin, met als resultaat, de hoogste percentage PvdA 56% en SGP 56% en daaronder SP met 52%
Hoezo betrouwbaar, alsof er geen verschillen in deze parijen zijn. Zo ben ik er achter dat het dus niet betrouwbaar is. De stemwijzer is dus ook nietszeggend.
Heb eens en beetje bekeken hoe meningen van partijen zijn maar eigenlijk kun je nergens op stemmen. De SGP is voor onverdoofd ritueel slachten en respecteert hiermee het islamitische geloof en hebben geen mening over zorg voor asielzoekers die Nederland moeten verlaten, stem ik niet op dus.
De SP en de PvdA willen softdrugs legaliseren en meer privacy, ook maar niet op stemmen.

Dit zijn de partijen die het dichtst bij mijn wensen komen, dus maar niet stemmen.

En dus stem je in met alles wat de meerderheid wil...

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 16 mar 2015 17:28

Ik kom altijd steevast op VVD en SGP. Ik ga echter maar CDA stemmen. Dit kabinet bevalt me beslist niet, en ga dus ook niet stemmen op coalitie/gedoogpartijen.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 16 mar 2015 18:27

Ik vind deze reactie echt nergens op slaan:
Teus schreef:Ik heb de stemwijzer gevolgd MoesTuin, met als resultaat, de hoogste percentage PvdA 56% en SGP 56% en daaronder SP met 52%
Die percentages zijn slechts numerieke, statische getallen en zijn ten opzichte van de gegevens die jij aan de stemwijzer verleent. Met andere woorden: dat de standpunten van de PvdA, SGP en SP met ongeveer 50% overeenkomen met jouw standpunten betekent niet dat zij die standpunten onderling delen.

De stemwijzer is bedoelt als hulpstuk, niet als richtlijn of doorslaggevend.

Teus schreef:Heb eens en beetje bekeken hoe meningen van partijen zijn maar eigenlijk kun je nergens op stemmen. De SGP is voor onverdoofd ritueel slachten en respecteert hiermee het islamitische geloof en hebben geen mening over zorg voor asielzoekers die Nederland moeten verlaten, stem ik niet op dus.
Oh nee toch! Men zou maar respect hebben voor een andere religie! ](*,)

Teus schreef:Dit zijn de partijen die het dichtst bij mijn wensen komen, dus maar niet stemmen.
Dan moet je blanco stemmen. Daarmee geef je aan dat je je niet vertegenwoordigd voelt door een der huidige partijen.

Overigens ga ik gewoon weer lekker links stemmen. :)
"Een libelle zweeft over het water..."

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 16 mar 2015 18:41

Ach...

Wie jong is en niet links, heeft geen hart, wie oud is en niet rechts, heeft geen verstand. (Wiegel)

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 16 mar 2015 18:43

Rozijn schreef:Wie jong is en niet links, heeft geen hart, wie oud is en niet rechts, heeft geen verstand. (Wiegel)
Hahahaha! Daar heb ik even om moeten lachen. :) Volgens Wiegel heb ik dus een goed hart. 8)
"Een libelle zweeft over het water..."

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 16 mar 2015 20:06

Rozijn schreef:En dus stem je in met alles wat de meerderheid wil...

Mijn moeder had vroeger ook van die inferieure opmerkingen maar ik geef mijn goedkeuring niet over iets wat God niet wil. Ik schaar me niet achter foute zaken om toch maar mijn recht te etaleren. Of moet ik zeggen "sorry God, ik moet wel anders gaan andere mensen met mijn stem aan de haal wat ook tegen U is"? Op dit moment ben ik eerst verantwoordelijk voor mezelf tegenover God en dan tegenover een ander. We willen zo graag ons recht opeisen, we hebben geen rechten, alleen plichten, als iedereen nu eens zijn plicht doet dan hoeft niemand een beroep op zijn recht te doen.
God heeft met een ieder een plan, ook met ieder land, we mogen vragen om zegen, leiding en kracht voor de regering maar we moeten nu niet denken dat we het zelf wel kunnen rooien, we hebben overal God voor nodig.
Waar op jij stemt Rozijn bemoei ik me niet mee, hoe ik er mee om gaat is tussen mij en God.

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 16 mar 2015 20:19

Pcrtje schreef:Volgens Wiegel heb ik dus een goed hart. 8)

Wat een inkopper op een gereformeerd forum. ;)
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Terug naar “[Religie] - Open forum”