Moderator: Moderafo's
paprikameisje2 schreef:FIJN!! heb je zelf flink meegedaan? in een indoor speelgedoe kan je toch rustig achterover zitten en wordt toch omgeroepen wie wanneer drinken en eten krijgt?
Mortlach schreef:Ik weet al niet meer of ik het hier eerder heb geplaatst, maar hier zijn er nogal wat problemen tussen mijn stiefdochter B. (wat een naar woord), en haar vader. Ondertussen is B. zo gefrustreerd dat ze geen contact meer met haar vader wil en vroeg of ze mij voortaan als haar echte vader mocht beschouwen.
De vader is Argentijn, en dat zorgt voor nogal wat culturele wrijving. Het probleem is dat B. zich niet gerespecteerd voelt door haar vader, dat ze haar gevoelens niet kan uiten en dat er niet naar haar wordt geluisterd. Omdat het hier in huis totaal anders gaat, begint ze te merken dat het dus ook anders kan. We hebben lang ons best gedaan om de relatie tussen B. en haar vader nog enigszins in leven te houden, maar het lijkt nu echt alsof ze er helemaal klaar mee is. Dieptriest eigenlijk, dat een relatie zo kan zijn verziekt, want B. is pas 9.
Hij vond het gek dat ze niet eerder met hem erover heeft gepraat. Joh?! Eerst een klimaat scheppen waarin niet naar haar wordt geluisterd en dan vreemd opkijken dat ze daar niet met je over praat? Hij heeft nu in ieder geval een lijstje met punten die moeten veranderen (bijv niet in B.'s bijzijn in het Portugees praten met zijn nieuwe vriendin - dingen die echt ontzettend voor de hand zouden moeten liggen). Ik ben bang dat de vader nog denkt dat dit met een paar weken wel overwaait, terwijl ik vermoed dat het eerder maanden zal zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten