Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor xsidd » 29 jan 2015 12:12

Henkie heeft wat mij betreft, genoeg aangegeven, en aangedragen in de voorgaande berichten, dat ik geloof dat hij welwillend is. En hij heeft ook aangegeven, dat hij de afgesproken regels van Refoweb hanteert. En 1 van de regels is, dat als er een ban komt, het tussen diegene zelf, en Refoweb word uitgesproken, of opgelost. Of niet... Daar sta ik buiten.

En om in te gaan op het topic wat er was over het homohuwelijk.. Ik heb ook deelgenomen aan dat topic, en heb verschillende malen ook Moderators in zien grijpen, als er lelijke dingen werden gezegd... Wat me soms tegen stond bij het ingrijpen, was dat er ook goede berichten werden gewist.

Niemand die hier was voordat het topic sloot, kan zeggen dat er geen ruimte is geweest, om op dat topic, de mening te uiten. Het topic telde meer dan 100 pagina's...

Ik krijg soms de afgelopen tijd het gevoel, dat er leden hier zijn op Refoweb, die het topic homofilie willen heropenen, omdat er dan weer gestreden kan worden.. Een topic waar weer uitgevochten kan worden, wie wel of geen gelijk heeft. Van mij hoeft dit niet. Er is al lang en breed gesproken, in dat gesloten topic.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 29 jan 2015 13:30

xsidd schreef:Een topic waar weer uitgevochten kan worden, wie wel of geen gelijk heeft. Van mij hoeft dit niet. Er is al lang en breed gesproken, in dat gesloten topic.
Ik ben het daar wel mee eens.
Want alles is al zo vaak gezegd. Zowel in het open forum als in het relatietopic.
Ik vind het fijn dat het even rustig is, gewoon om even weer tot bezinning te komen.
De gemoederen waren zo oververhit! De stoom kwam soms uit mijn computer :wink:
Even een cooling-down!

Er is immers niet gezegd dat er nooit meer een homotopic geopend mag worden?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 29 jan 2015 13:35

Hetzelfde geldt voor lobby's om anderen uit een ban te krijgen.

het is in het algemeen niet de bedoeling op een forum om mensen aan te vallen, doch hun stellingen.
Persoonlijk probeer ik daar altijd goed erg in te houden. Die stellingen mogen we ook roemen. Op dat punt mis ik op de fora het duimpje omhoog als bijval, zoals op Facebook. (slechts het woord 'leuk' is daarbij vaak slecht gekozen, vind ik. Like is beter.) Als dat duimpje omhoog hier op refoweb ook zou bestaan, dan zou mealybug er heel vaak een van mij hebben gekregen, omdat zijn bijdragen door mij vaak als uiterst waardevol zouden zijn aangemerkt. Derhalve heb ik behoefte tot uitdrukking te brengen dat ik mij dienaangaande hier wel onder de rouwenden wil scharen, in de levende hoop dat ook de moderatoren in wederopstanding (en dat wel allegorisch bedoeld) durven te geloven. :)

Daar komt nog iets bij: zo kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er veel mensen actief zijn op dit forum, welke maatschappelijk verder buiten spel zijn komen te staan, om welke redenen dan ook. Iemand die hier in korte tijd de hoogste rangen haalt, (mealybug behoorde daar m.i. ook bij) heeft kennelijk niet zo heel veel andere dingen meer om het hand, denk ik dan heimelijk. Dat maakt uitsluiting voor mij zoveel te pijnlijker. :(

Hier nu toch aangehaakt hebbende, met de indruk dat dit topic vooral is opgezet om de persoon van Jan kwaad te doen en zijn stellingen uit te schelden, waar ze immers moeilijk Bijbels te weerleggen zijn, maak ik tevens gaarne van de gelegenheid gebruik om Jan zijn verrukkelijke standvastigheid te roemen, waar anderen (de geraakten) dat als wellicht drammen en eigenwijs veroordelen.
(deze roem [roemen mag toch wel?] uiteraard gemeend op grond van zijn schrijvens). =D>

Ik kreeg soms de afgelopen tijd het gevoel, dat er leden hier zijn op Refoweb, die het topic homofilie willen heropenen,

Daar zit voor mij de logica in dat met het stopzetten van het topic ook het proces van bedoeld 'maatschappelijk masseren', zoals we dat noemen, is stopgezet. Dat is natuurlijk ook beleid. :idea:

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 jan 2015 14:08

@Mona

Begin citaat"Ik ben het daar wel mee eens.
Want alles is al zo vaak gezegd. Zowel in het open forum als in het relatietopic.
Ik vind het fijn dat het even rustig is, gewoon om even weer tot bezinning te komen.
De gemoederen waren zo oververhit! De stoom kwam soms uit mijn computer :wink:
Even een cooling-down!

Er is immers niet gezegd dat er nooit meer een homotopic geopend mag worden?"Einde citaat.

Over het laatste, wat je aanhaalt, ben ik gaan zoeken in dit topic. Op pagina 12 antwoord Henkie aan Tante Pollewop, en ik zal hieronder het stukje kopieëren, dan weet je wat er gezegd is.

Tante Pollewop schreef aan Henkie.
Begin citaat"Er is aangegeven dat er voorlopig geen topic open mag over homoseksualiteit. Hoe lang is voorlopig?
Daarnaast is doorgaan op de manier zoals het de laatste tijd ging niet zo zinvol. Hoe denken de mods dat er weer een gesprek kan ontstaan over dit onderwerp?
Toen zei elbert dat hier over nagedacht werd. Vervolgens is er een korte discussie geweest over de zin en onzin van deze topics.
Allemaal leuk, maar daarna heb ik niets meer vernomen. Wat is het modereerbeleid in dezen? Nu er niet gereageerd wordt, krijg ik de indruk dat men het vooral heel erg makkelijk vindt dat er geen topic over homoseksualiteit is."Einde citaat.

Antwoord van Henkie. Begin citaat"Het is inderdaad erg makkelijk. De moderators houden een hoop tijd over en het is een stuk beter toeven op het forum. Wat mij betreft houden we het dus zo. Er is helaas over lange periode in diverse topics aangetoond dat er geen fatsoenlijk gesprek mogelijk is."Einde citaat.

@Ben db bd

Begin citaat"Daar zit voor mij de logica in dat met het stopzetten van het topic ook het proces van bedoeld 'maatschappelijk masseren', zoals we dat noemen, is stopgezet. Dat is natuurlijk ook beleid. :idea:"Einde citaat.

Als het beleid van te voren zou zijn geweest, dat er niet over homofilie gesproken mocht worden, had men toch nooit dat topic toegestaan, als moderators/beheerders? Nee, er was ruimte genoeg. Er waren zelfs verschillende topics die vrijwel over hetzelfde gingen. Dat er door beleid, na meer als 100 pagina's en vele botsingen, topics werden gesloten, begrijp ik wel. Zeker in het licht, van de vele botsingen, die daar waren.
Laatst gewijzigd door xsidd op 29 jan 2015 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 29 jan 2015 14:57

Dat er door beleid, na meer als 100 pagina's en vele botsingen, topics werden gesloten, begrijp ik wel. Zeker in het licht, van de vele botsingen, die daar waren.

Het stopzetten van de 'maatschappelijke massage' is in ieder geval een neveneffect wat mogelijk aan de argumentatie van de moderatoren bijgedragen kán hebben. Of dat gezien de agressieve houding pro antidiscriminatie hardop gezegd zou mogen worden, betwijfel ik hoor. De sfeer dienaangaande zie ik er ook niet zachtmoediger op worden.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 jan 2015 15:21

ben db bd schreef:Het stopzetten van de 'maatschappelijke massage' is in ieder geval een neveneffect wat mogelijk aan de argumentatie van de moderatoren bijgedragen kán hebben. Of dat gezien de agressieve houding pro antidiscriminatie hardop gezegd zou mogen worden, betwijfel ik hoor. De sfeer dienaangaande zie ik er ook niet zachtmoediger op worden.

Cherrypicking in de puurste vorm, dit.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 jan 2015 17:35

@Ben db bd

Begin citaat"Het stopzetten van de 'maatschappelijke massage' is in ieder geval een neveneffect wat mogelijk aan de argumentatie van de moderatoren bijgedragen kán hebben. Of dat gezien de agressieve houding pro antidiscriminatie hardop gezegd zou mogen worden, betwijfel ik hoor. De sfeer dienaangaande zie ik er ook niet zachtmoediger op worden."Einde citaat.

Wat nu als dat "neveneffect" mede, het onderliggende doel zou zijn geweest, van dat topic?

Of door de moderators, dat "neveneffect" ook weer heroverwogen word, en hergebruikt word voor, of in nieuwe beslissingen, weet ik niet. Daar heb ik geen inzage in. En of het hardop gezegd kan worden, zal blijken als er een nieuw topic zou komen. En ik deel je mening, dat het er dan waarschijnlijk, niet zachtmoediger op zou worden.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 30 jan 2015 15:52

@ Tante P : nou overstijgt mijn kennis van het Engels niet dat zoals ik van John o' Mill in zijn boeken lees. Je weet wel: 'Every little helps' said Wang Ching Lee
and watered in the Yellow Sea. en zo meer.
Volgens mij plaste Wang er een beetje bij en zo denk ik door jou beschuldigd te worden van kersen pikken? Daar is het volgens mij helemaal de mogelijke tijd niet voor! Onze eigen kersenboom staat ook zeer in winterslaap. Dus neem ik maar aan dat je een spreekwoord aanhaalt? Edoch, meer dan de eurly bird welke de wurm ketst en de kools die in Nieuw Castle gebracht worden herinner ik mij niet meer. En dat laatste correleert dan weer met Wang, is het niet?

Zo blijft dus mijn vraag: verklaar u nader a.u.b.? (het lijkt me wel iets ergs te zijn) :(

@ xsidd : ach weet u, de tijd dat we alles wat we dachten, mochten hardop zeggen, is natuurlijk toch voorbij. Vooral homo-, islam-, en EU-fobie is eigenlijk niet meer toegestaan te laten merken. Het eerste wettelijk, de anderen als zodanig in de maak.
Jullie worden in de steden steeds meer en meer op elkaar gepropt, (door 'inbreiding') dus meer en meer geïrriteerd en door stress verminderd stootvast. Kittelachtig, dat schijnen we ook nog te worden in het laatste der dagen, lees ik in mijn Bijbeltje.
Ja, daar zullen de moderators toch wel wat in moeten bijsturen, dunkt mij.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 30 jan 2015 17:07

@Ben db bd

Halverwege citaat"Jullie worden in de steden steeds meer en meer op elkaar gepropt, (door 'inbreiding') dus meer en meer geïrriteerd en door stress verminderd stootvast. Kittelachtig, dat schijnen we ook nog te worden in het laatste der dagen, lees ik in mijn Bijbeltje.
Ja, daar zullen de moderators toch wel wat in moeten bijsturen, dunkt mij."Einde citaat.

Waar woon jijzelf dan? :) Niet in de stad neem ik aan.. :P
En wie bedoel je precies met het woord jullie?

Begin citaat 2e Bericht"@ xsidd : zie je wel? zo bedoelde ik het nou ;( "Einde citaat.

Wat bedoel je dan precies?

Spreeuw
Generaal
Generaal

Re: De loftrompet schettert voor Refoweb

Berichtdoor Spreeuw » 16 feb 2015 22:00

StillAwake schreef:Inderdaad, en hetzelfde geldt voor "homohuwelijk"!
Complimenten aan de moderatie! (mag ook wel eens gezegd worden)

Klopt het dat het hele topic "Homohuwelijk" in het Open Forum in zijn geheel van Refoweb is verwijderd? Ik kan het nergens terugvinden namelijk. Dit topic is in december 2014 gesloten en had meer dan 200 pagina's.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 17 feb 2015 00:30

Klopt. We bewaren alleen topics waar bezoekers wat aan kunnen hebben.

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 17 feb 2015 16:40

henkie schreef:Klopt. We bewaren alleen topics waar bezoekers wat aan kunnen hebben.

Ik heb een tijdje alleen in de meeleesstand gestaan, maar wil hier toch even op reageren.

Het klopt dat in het topic homohuwelijk er soms fel aan toegegaan is, maar in dat topic stonden zeker ook veel waardevolle posts waar bezoekers zeker iets aan konden hebben. Ik heb zelf in een aantal posts in dat topic veel tijd en aandacht besteed en vind het daarom ook niet fair om dit hele topic te verwijderen.

Aangezien ik verwacht dat dit topic wellicht ergens in een archief staat dat alleen door beheerders en moderators gelezen kan worden wil ik jullie verzoeken om dit topic toch weer zichtbaar te maken en daaruit eventueel de berichten te verwijderen die volgens jullie niet binnen het beleid van refoweb passen. Mochten jullie daartoe niet willen overgaan dan verzoek ik jullie mij op zijn minst de berichten die ik zelf geplaatst heb ter beschikking te stellen.

Nu heb ik gelezen dat jullie op facebook aandacht besteed hebben aan het verhaal van Thony. Zoals je ongetwijfeld ook hebt meegekregen heeft dat verhaal ontzettend veel losgemaakt niet in de laatste plaats onder homoseksuele christenen. Het onderwerp leeft en alleen van daaruit zou het besproken moeten kunnen worden op refoweb.

Nu alle topics over dit onderwrp gesloten en/of verwijderd zijn lijkt het toch heel sterk een onderwerp dat tot taboe is verklaard. Daarmee lijkt de rust op refoweb mogelijk wel bewaard maar het geeft wat mij betreft alleen maar het onvermogen van het team achter refoweb aan om de discussie in goede banen te leiden. Feitelijk geeft Refoweb hiermee haar onvermogen toe en toont ze dat ze in het verleden gefaalt heeft.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 17 feb 2015 16:50

mannetje1977 schreef:Nu alle topics over dit onderwrp gesloten en/of verwijderd zijn lijkt het toch heel sterk een onderwerp dat tot taboe is verklaard. Daarmee lijkt de rust op refoweb mogelijk wel bewaard maar het geeft wat mij betreft alleen maar het onvermogen van het team achter refoweb aan om de discussie in goede banen te leiden. Feitelijk geeft Refoweb hiermee haar onvermogen toe en toont ze dat ze in het verleden gefaalt heeft.

Als je het eerste deel van je reactie leest dan kan je denken daar zit wel wat in, maar dan komt de aap uit de mouw. En krijgt Refoweb weer de schuld. Onvermogen zit in de posters om op fatsoenlijke manier te posten en elke keer weer op de persoon te eindigen met een lading emotie er in verwerkt. En dan de ander weer de schuld geven [-X
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 17 feb 2015 17:21

Speedy schreef:Als je het eerste deel van je reactie leest dan kan je denken daar zit wel wat in, maar dan komt de aap uit de mouw. En krijgt Refoweb weer de schuld. Onvermogen zit in de posters om op fatsoenlijke manier te posten en elke keer weer op de persoon te eindigen met een lading emotie er in verwerkt. En dan de ander weer de schuld geven [-X

Speedy,

hoe komt het toch dat ik bij het lezen van je post sterk de indruk hebt dan je zelf (ook) naar de wijzende vinger grijpt?

Het is een mooi ideaalbeeld om de verantwoordelijkheid bij de posters neer te leggen, maar dat betekent niet dat een team achter een forum geen verantwoordelijkheid heeft. Als het uit de hand dreigt te lopen dan kan door ingrepen van een moderator dingen voorkomen worden. Kleine akkefietjes zijn klein te houden als er meteen iets aangedaan wordt en worden groter en onbeheersbaar als het blijft doorgaan. En dan kan naar grof geschut grijpen een blijk van onvermogen lijken.

En nu maak ik daar een opmerking over en dan wordt er gezegd dat ik anderen de schuld wil geven en er brokken emotie in verwerk. Hoe komt het dat jij steeds de begoefte hebt om daar op te reageren? Het is me namelijk al vaker opgevallen dat jij er blijkbaar de bhoefte toe volet om op mij te reageren als ik dit benoem.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 17 feb 2015 17:25

mannetje1977 schreef:Speedy,

hoe komt het toch dat ik bij het lezen van je post sterk de indruk hebt dan je zelf (ook) naar de wijzende vinger grijpt?

Het is een mooi ideaalbeeld om de verantwoordelijkheid bij de posters neer te leggen, maar dat betekent niet dat een team achter een forum geen verantwoordelijkheid heeft. Als het uit de hand dreigt te lopen dan kan door ingrepen van een moderator dingen voorkomen worden. Kleine akkefietjes zijn klein te houden als er meteen iets aangedaan wordt en worden groter en onbeheersbaar als het blijft doorgaan. En dan kan naar grof geschut grijpen een blijk van onvermogen lijken.

En nu maak ik daar een opmerking over en dan wordt er gezegd dat ik anderen de schuld wil geven en er brokken emotie in verwerk. Hoe komt het dat jij steeds de begoefte hebt om daar op te reageren? Het is me namelijk al vaker opgevallen dat jij er blijkbaar de bhoefte toe volet om op mij te reageren als ik dit benoem.

Toch apart dat je nu op de persoon gaat spelen. Dat schuif ik maar terzijde.

Waarom ik juist reageer, omdat ik vanaf het begin bij die topics betrokken geweest ben en stevige discussies heb gevoerd. Ik vind het flauw vind dat er elke keer naar een select gezelschap gewezen wordt. Dat is in die jaren niet anders geweest. En het toppunt van onmacht is in mijn ogen om op de moderators van RW te wijzen. Maar ja, dat krijg je als je standpunt op dit forum door een groot aantal mensen wordt afgewezen. (Dat er mensen zijn die dat op een grove manier hebben gedaan, daar neem ik afstand van. Maar ook die wijze van posten hebben de moderators proberen aan te pakken)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “RefoWeb”