Katlheen : Maar nog steeds heb je geen achtergrond info opgezocht waar de RKK dit dan op baseert, is het wel? Waar komt dit idee dan vandaan? Wellicht dat je dan iets meer gaat begrijpen van de RKK. En nee, dan hoef je het er nog niet mee eens te zijn.
Ik kan ook wel tig christelijke leringen achterlijk vinden, maar voordat ik dat zou vinden, zou ik toch eerst de achtergronden van bepaalde leringen willen weten. Kan ik ze in ieder geval met kennis van zaken achterlijk noemen.
Ik heb het opgezocht en ik vind het nog steeds erg onbijbels en verwerpelijk.
Veel van die ideen zijn gebaseerd op overleveringen en traditie en er zijn gewoon teksten ( niet overlevering dus) die het tegendeel bewijzen zie : Matth: 12:46-48 en Gal.1:19 waar gewoon staat dat jezus broers heeft en er zijn misschien nog wel meer teksten ,maar dit lijkt mij genoeg en verder over het zondeloos zijn van Maria is echt onzin en volstrekt onbijbels zie : Rom. 3:23 duidelijke tekst toch of moet je het weer anders interpreteren

, ik hou het wel bij de bijbel en niet bij de overleveringen en tradities.
Ohja en wat betreft voorspraak bij de Vader door Maria en heiligen is ook onbijbels zie o.a : 1 Joh. 2:1
Zijn gewoon menselijke verzinsels , hou het liever bij de bijbel zou ik zeggen en dat jij tig van bepaalde christelijke leringen achterlijk kan vinden lig ik niet wakker van , dat moet jezelf weten en misschien geef ik je nog wel gelijk ook , maar dat is niet zo relevant nu ,ofwel dan?