Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
bernard 3 schreef:Wat nu de RKK betreft die heeft er zo vele zodat ze volledig past in het beeld dat de Bijbel schetst van een organisatie die er op uit is om Gods “Tijden en Wetten” (Daniël 7) te veranderen en zodoende als overspelige Hoer en Antichrist beschreven en benoemd wordt.
oekaboeka schreef:Rotterdam : Wel of niet gevaarlijk - je moet iets duidelijker gaan formuleren oekaboeka
Oekaboeka : Ten eerste heb ik niks gezegd over domheid of gevaarlijk zijn van de leer van de zevendedagsadventisten
Dat klopt toch heb ik niks over gezegd ( later pas, zie onder)
oekaboeka : daarom vind ik het persoonlijk een gevaarlijke leer
Dat vind ik dus achteraf op basis van wat ik schreef ,nadat ik er even over nagedacht had.
En met gevaarlijk bedoel ik niet direct gevaar maar gewoon het gevaar van misleiding.
oekaboeka schreef:Rotterdam : Ja ja - ik begrijp het nog steeds niet maar dat kan ook aan mij liggen
Dat denk ik ook, maar waar het op neer komt is dat ik tegen dwaal leren ben en dwaal leren gevaarlijk vind omdat ze de waarheid geweld aandoen.
oekaboeka schreef:Arco : In Gen. 3 komen we al 'kwaad' tegen. En vooral Spreuken leert ons wat kwaad is
Oke , maar wat vind jij van dwaal leren dan, kwaadaardig of goedbedoelde fouten , als het klopt wat ik zeg dat het een dwaalleer is komt het natuurlijk niet van God en daar kan best een kwaadaardige geest achter zitten bewust of onbewust, of zie je dat anders?
oekaboeka schreef:Rotterdam : In dat geval wens ik je veel succes in je strijd tegen dwaalleren
Ik hoop ook dat je zelf ook een beetje kritische bent en niet alles voor zoete koek slikt wat iedereen leert , de waarheid maakt vrij
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten