Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
bambi schreef: Ik had pas een discussie met iemand, die zeker dacht te weten dat de paus de antichrist was.
Toen ik die Bijbelteksten erbij haalde dat de antichrist de Heere Jezus verloochent, kreeg ik als reaktie dat er op de mijter van de paus een latijnse spreuk staat, die zegt dat de paus de plaatsvervanger van Christus is.
Nu ben ik niet zo goedgelovig, dus ik ben gaan Googlen.
En kwam toen wat verrassende dingen tegen.
Ten eerste betekent de spreuk niet dat de paus de plaatsvervanger is, maar de plaatsbekleder.
Dat is al weer iets heel anders.
En ten tweede die spreuk staat alleen maar op foto's van de tiara's van de paus, die op die complotsites staan.
Maar op de echte foto's van de tiara's is die hele spreuk niet te vinden.
Oftewel: De complotdenkers hebben die teksten er op gefotoshopt en baseren hun verhaal dus op een leugen en de mensen die die sites lezen, slikken dat voor zoete koek
oekaboeka schreef:Ik wil best gerespecteerd worden als mens maar mensen hoeven niet perse respect te hebben voor alles wat ik geloof( heb ik ook niet nodig) en als ik iets zou geloven wat verkeerd is wat ik niet weet heb ik liever dat iemand mij corrigeert.(kortom respecteer de mens niet elke leer)
Mijn doelstelling is dus , verkeerde leren aan de kaak stellen.
oekaboeka schreef:Je denkt wat te zwart wit denk ik , ik wil helemaal niemand krenken in het diepst van hun ziel zoals je dat zegt maar als de RKK (dat is niet iedere rkk er) mensen verbrand en uitelkaar trekt enzovoorts...
zie ik daar meer de hand van de duivel in dan van God .
En dat achterlijke deel is gebaseerd op Maria zien als zondeloos en eeuwige maagd zien , dat vind ik gewoon ........... om het maar met puntjes te zeggen( vul zelf in)
De protestante die mensen verbranden vind ik net zo duivels (oftewel kwaadaardig)
Dus je ziet ik zou niemand willen vermoorden of zelfs maar een haar krenken om wat ze geloven , maar wel wijzen op in mijn ogen domme en gevaarlijke leren ( gevaarlijk voor jezelf dan)
Dus ik ben niet tegen de RKK gelovige wel tegen wat ze geloven zie oa vorige punten.
Misschien is achterlijk niet netjes om het zo te zeggen maar ik vind het bijzonder uhja hoe zal ik het noemenonbijbels
oekaboeka schreef:maar goed onderzoek alles behoud het goede
oekaboeka schreef:Rotterdam : Binnen jouw denkwereld zijn - pak weg 7.8 miljard aanhangers/volgelingen van een domme en gevaarlijke leer.
Ja en dat kan niet? en met gevaarlijk bedoel ik natuurlijk dat je word bedrogen.
zeven daags adventisten vind ik ook dwaalleer
rotterdam schreef: De Verenigde Naties schat de mondiale populatie op ongeveer 8 miljard. Elke dag komen er circa 209.000 mensen bij.
Binnen jouw denkwereld zijn - pak weg 7.8 miljard aanhangers/volgelingen van een domme en gevaarlijke leer.
Of het, al dan niet "netjes" is, laat ik in het midden.
Ik vind het contraproductief en niet slim.
Graag neem ik van je aan, dat je niemand wil vermoorden maar krenken dat doe je wel.
Niet "een haar" maar wel hun ziel.
oekaboeka schreef:Rotterdam : Ik ben zelf geen zevendedagsadventist maar wat is dom en/of gevaarlijk aan deze leer ?
Het is de zoveelste protestante variant. Ze houden de sabbat en houden ook andere oud-oudtestamentische wetten. Wat is daar dom of gevaarlijk aan ?
Ten eerste heb ik niks gezegd over domheid of gevaarlijk zijn van de leer van de zevendedagsadventisten , ik had het over de RKK en Maria.
Niet elke dwaal zie ik ook als echt dom of gevaarlijk , dat is niet allemaal zwart wit , sommige leren zijn in mijn beleving inderdaad verschillend op te vatten waarbij van de verschillende leren allebei wel wat te zeggen valt.
Ik vind het in die zin wel gevaarlijk ,verwijzend naar de bijbel ,om jezelf teveel te focussen op de oudtestamentische wetten en sabbat , terwijl er duidelijk teksten te vinden zijn die zeggen dat de wet een schaduw was enz...
De sabbat of rustdag op de zevende dag, behoort tot de wet waarvan God had gezegd dat als de mens daaraan zou gehoorzamen hij daardoor zou leven (Lev. 18:5). Echter lezen we in het Nieuwe Testament dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet (Rom. 3:20; Gal. 2:16; 3:11). De wet is goed maar wij konden ons er niet aan houden , ze heerste over ons (Rom. 6:14). Het sabbatsgebod behoort tot deze wet welke de mens niet kon houden en rechtvaardigen , terwijl de zevendedagsadventisten deze wet op een voetstuk plaatsen ( goede wet hoor) waar eigenlijk Jezus Christus zou moeten staan , daarom vind ik het persoonlijk een gevaarlijke leer aangezien er DUIDELIJK voor word gewaarschuwd dat je niet gerechtvaardigd word door de wet.
oekaboeka schreef:En dan kom je bij de vraag wat is het kwaad ,is het alleen wat wij als kwaad zien of ook ernstige dwaal leren die je afleiden van de waarheid.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten