"Paus' video vervult profetie"

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Samanthi

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor Samanthi » 08 feb 2015 18:06

Kijk dit eens
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZjgAsNbf8pA

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 09 feb 2015 12:49

Kathleen : En dat is volgens jou dan weer wel bijbels?

Het is in iedere geval geen zelf verzonnen dwaal leer.

Ah, dus dan ga je gewoon lekker niet naar een gemeente. Stel je ook eens voor he, je zou in een kerk terecht komen die misschien wel iets van een dwaalleer zou kunnen verkondigen.
In plaats van je eigen simplisme te etaleren door interpretaties van een ander te bestempelen als achterlijk, zou je je ook eens kunnen verdiepen in de achtergronden daarvan.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 09 feb 2015 13:38

Kathleen : Ah, dus dan ga je gewoon lekker niet naar een gemeente. Stel je ook eens voor he, je zou in een kerk terecht komen die misschien wel iets van een dwaalleer zou kunnen verkondigen.
In plaats van je eigen simplisme te etaleren door interpretaties van een ander te bestempelen als achterlijk, zou je je ook eens kunnen verdiepen in de achtergronden daarvan.

Wie zegt dat ik niet naar een kerk ga omdat er misschien een dwaal verkondigt zou worden?
Kun jij niet over oordelen en gaat je verder ook niet zoveel aan.
Volgens mij kreeg ik net letterlijk antwoord dat de RKK ers Maria als eeuwige maagd zien en zondeloos.
Dat vind ik achterlijk gebasseerd op grond van de bijbel en logica , maar verdedig wat je wilt , dat maakt het nog niet meteen minder dwaal.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 09 feb 2015 14:11

Samanthi : Kijk dit eens

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... jgAsNbf8pA

Vuil duivels gebroed die RKK , geen andere woorden voor.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 09 feb 2015 14:20

Dat de RKK Maria zien als zonder zonden en eeuwig maagd, dat heeft ergens een oorsprong. Je zou je daar eens in kunnen verdiepen in plaats van het direct achterlijk te noemen.
Vuil duivels gebroed de RKK...poe poe, je veroordelingsvermogen is, in tegenstelling tot andere vermogens, bovengemiddeld ontwikkeld.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 09 feb 2015 14:25

Kathleen : Vuil duivels gebroed de RKK...poe poe, je veroordelingsvermogen is, in tegenstelling tot andere vermogens, bovengemiddeld ontwikkeld.

Goedzo ,laat je ware aard maar zien

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 09 feb 2015 14:43

Mwah, die heb jij al laten zien hoor. Veroordelen zonder kennis te nemen van de inhoud, omdat het niet in jouw straatje past. Daar attendeer ik je even fijnzinnig op.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 09 feb 2015 14:50

Kathleen : Mwah, die heb jij al laten zien hoor. Veroordelen zonder kennis te nemen van de inhoud, omdat het niet in jouw straatje past. Daar attendeer ik je even fijnzinnig op.

Het gaat er niet om of het niet in mijn straatje past ,maar of het bijbels is en verder speel ik niet op de persoon maar op de leer , integendeel tot jou

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 09 feb 2015 15:19

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 09 feb 2015 15:19

Je noemt de RKK duivels gebroed. Je hebt het hier wel degelijk over mensen, omdat mensen nu eenmaal de kerk maken. Je noemt bepaalde dingen in de RKK achterlijk. Omdat ze niet in de bijbel zouden staan. Wellicht zou je je eens kunnen verdiepen in de oorsprong van deze leer in de RKK? Kan best zijn dat het inderdaad niet in de bijbel staat. Maar goed, die werd dan ook een stuk later geschreven dan de eerste christenen. Een en ander is toch mondeling doorgegeven. En je weet toch zeker wel dat dan dingen afwijken van de oorsprong?
En de hele bijbel is aan interpretatie onderhevig. Waarom denk je dat er zoveel scheuringen zijn aan protestantse kant? Omdat de leer gelijk staat aan wat men dient te geloven. Verander 1 letter en het hele geloof dendert als een kaartenhuis in elkaar. Waarom denk je dat er zoveel christenen zijn die zich helemaal blind staten op de bijbel als zijnde "letterlijk zo gebeurt"....? Omdat een iets andere mening voor hen zou inhouden dat men niet meer zou kunnen geloven. Triest...

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 09 feb 2015 15:30

Oh, we gaan linkjes plaatsen om de RKK te bashen? Gezellig, zal vanavond wat filmpjes opzoeken waar de christelijke religie tot sprookjesniveau wordt gereduceerd.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 09 feb 2015 16:06

Kathleen : Je noemt de RKK duivels gebroed. Je hebt het hier wel degelijk over mensen, omdat mensen nu eenmaal de kerk maken. Je noemt bepaalde dingen in de RKK achterlijk. Omdat ze niet in de bijbel zouden staan. Wellicht zou je je eens kunnen verdiepen in de oorsprong van deze leer in de RKK?

De leer vind ik duivels ja , en de mensen die erin trappen worden bedondert en trappen in een leugen en dat vind ik een kwalijke zaak , dus duivels .
Als ik spreek over RKK , spreek ik over RKK niet over mensen die erin geloven ,want daar heb ik medelijden mee dat ze dat geloven.
En ik mag bepaalde leren achterlijk vinden of niet dan? of moet ik alles maar respecteren?

Kathleen : Kan best zijn dat het inderdaad niet in de bijbel staat. Maar goed, die werd dan ook een stuk later geschreven dan de eerste christenen. Een en ander is toch mondeling doorgegeven

Kijk nu begin je al terug te trekken ,weet wat je leest en gelooft ,niet een paus of overlevering of wie dan ook , lees gewoon zelf de bijbel en trek dan pas een conclusie en open de aanval op mijn overtuiging om wat voor reden je dan ook denkt te hebben.

Kathleen : Oh, we gaan linkjes plaatsen om de RKK te bashen? Gezellig, zal vanavond wat filmpjes opzoeken waar de christelijke religie tot sprookjesniveau wordt gereduceerd.

Haha komt de ware aard toch weer naar boven he :wink: , je doet maar, betaal maar met gelijke munt terug als je denkt dat je daar goed aan doet. :-oo

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 09 feb 2015 16:54

Kathleen : Je noemt de RKK duivels gebroed. Je hebt het hier wel degelijk over mensen, omdat mensen nu eenmaal de kerk maken

Ik doelde ook vooral op de daden van de RKK-ers in die link van Samanthi.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 09 feb 2015 17:48

oekaboeka schreef:En ik mag bepaalde leren achterlijk vinden of niet dan? of moet ik alles maar respecteren?

Als je zelf gerespecteerd wil worden is dat inderdaad de beste weg.
Elkaar aanzien in Christus, naar de ander luisteren en samen naar de Waarheid zoeken.
Het alternatief is elkaar te vuur en te zwaard bestrijden - wil je dat ?
Zo ja - wat is je uiteindelijke doelstelling ?

Ds. Hegger, ex-priester, oprichter van de Stichting "in de rechte straat" was een echte papenbestrijder.
Oud geworden schreef hij zijn laatste boek "Eén in de levende Christus".
Een aanrader - moet je eens lezen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 09 feb 2015 18:25

oekaboeka schreef:

En ik mag bepaalde leren achterlijk vinden of niet dan? of moet ik alles maar respecteren?

Rotterdam : Als je zelf gerespecteerd wil worden is dat inderdaad de beste weg.
Elkaar aanzien in Christus, naar de ander luisteren en samen naar de Waarheid zoeken.
Het alternatief is elkaar te vuur en te zwaard bestrijden - wil je dat ?
Zo ja - wat is je uiteindelijke doelstelling ?

Ik wil best gerespecteerd worden als mens maar mensen hoeven niet perse respect te hebben voor alles wat ik geloof( heb ik ook niet nodig) en als ik iets zou geloven wat verkeerd is wat ik niet weet heb ik liever dat iemand mij corrigeert.(kortom respecteer de mens niet elke leer)
Mijn doelstelling is dus , verkeerde leren aan de kaak stellen.

Terug naar “[Religie] - Algemeen”