Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Rozijn
Majoor
Majoor

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Rozijn » 27 jan 2015 19:00

Met dat laatste ben ik het sowieso niet eens.

Verder nog een aanvulling: als het niet waar is dat A de nieuwe naam is voor B, dan lijkt me dat voor persoon A ook niet echt een aardig welkom.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 27 jan 2015 20:10

Boerin schreef:de beste poster is geband
De beste? Ik had even niet door dat er een competitie-element aan het forum verbonden was! Kan ik nog mee doen voor de 1e plaats? :wink:

Maar als je de beste bent, kan je toch geen ban krijgen?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 27 jan 2015 21:35

mona schreef:Maar als je de beste bent, kan je toch geen ban krijgen?
Afhankelijk van hetgeen je het best in bent... ;)
"Een libelle zweeft over het water..."

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 jan 2015 21:57

mona schreef:De beste? Ik had even niet door dat er een competitie-element aan het forum verbonden was! Kan ik nog mee doen voor de 1e plaats? :wink:

Kennelijk. Het was wel een van mijn favoriete posters, nou vooruit dan, je krijgt een gedeelde eerste plaats samen met Mealybug. Is wel leuk hoor zo'n competitie-element erin, doen ze op een ander forum ook, dan kun je een award krijgen, ook voor de beste klager. Daar ga ik voor.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 27 jan 2015 22:51

Ik wil er best wat in z'n algemeenheid over zeggen (dus niet over dit geval):

Boerin schreef:Ik wil nu toch wel eens weten of Chaya continu op de meldknop heeft gedrukt bij die posts van Mealybug.

Dan ga je er vanuit dat een klacht invloed heeft op een ban. Ik snap niet zo goed hoe je daarbij komt. Iets mag of iets mag niet, of er nu 100 klachten komen of 0.

Wat ik mij afvraag, maar wellicht blijft dat ook bij vragen en komen er geen antwoorden, is of er soms het een en ander achter de schermen, via PB is gebeurd.

Laat ik het zo zeggen: de kans dat jullie als forummers het volledige plaatje in beeld hebben, acht ik nihil. Je noemt pb's al. En het komt ook vaak voor dat er al berichten verwijderd zijn, die je gemist hebt. Dus daarom ook het advies: bemoei je er niet mee. :)

Een tweede vraag: is het toegestaan om op het forum hardop (nu ja, je hoort natuurlijk niets) te zeggen dat een zekere forummer dezelfde is als een forummer die reeds afscheid nam. Hierbij laat ik volkomen in het midden of deze uitspraak waar is of niet!

Van mij zul je het niet horen. Je kunt het anderen moeilijk verbieden denk ik.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 jan 2015 00:26

mohamed schreef:Sinds het homotopic is dicht is zijn alle homo's hem gepeerd en de enige homo die hier kwam om over religie te praten hebben ze gebanned. :roll:

Beetje onzin natuurlijk.
Ik heb voldoende andere topics geopend.
Maar een forum waar haatzaaiende figuren alle ruimte krijgen om hun liefdeloze en goddeloze ideeën te spuien, verdient geen support meer.

Ik focus mij liever op God en koester mij liever in Zijn liefde dan op een klein kliekje scherpslijpende farizeeërs die het verpesten voor de rest.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jan 2015 02:12

@ Henkie, hoe je het ook wendt of keert, een permanente ban voor Mealybug is overdreven. Ik vind het onrechtvaardig van je. Wat het ook geweest is waardoor je tot dit besluit kwam, of het de vruchten van de geest waren betwijfel ik ernstig.

@ Jeewee, het is wel een beetje een beeld wat ontstaat, maar als je het onzin vindt: waarom heb je dan afscheid van refoweb genomen?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jan 2015 02:17

mona schreef:De beste? Ik had even niet door dat er een competitie-element aan het forum verbonden was! Kan ik nog mee doen voor de 1e plaats? :wink:

Boerin schreef:Kennelijk. Het was wel een van mijn favoriete posters, nou vooruit dan, je krijgt een gedeelde eerste plaats samen met Mealybug. Is wel leuk hoor zo'n competitie-element erin, doen ze op een ander forum ook, dan kun je een award krijgen, ook voor de beste klager. Daar ga ik voor.

Het gaat er niet om wie de beste poster is, maar Mealybug is wel iemand die hier al jaren actief is. Dat geeft hem enig krediet, althans dat mag ik hopen. Ik krijg echter het gevoel dat Henkie een conflict heeft met Mealybug en vindt dat hij het verspeeld heeft, maar een goeie mod kijkt verder en denkt in het belang van het forum. Vele vaste posters zijn vertrokken, is het dan wijs om ook nog een vaste gebruiker te bannen? Nota bene iemand voor wie de andere users een potje braken? Lijkt me niet bepaald!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 jan 2015 08:48

mohamed schreef:@ Jeewee, het is wel een beetje een beeld wat ontstaat, maar als je het onzin vindt: waarom heb je dan afscheid van refoweb genomen?

Dat zegt hij toch:
Jeewee schreef:een forum waar haatzaaiende figuren alle ruimte krijgen om hun liefdeloze en goddeloze ideeën te spuien, verdient geen support meer.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 28 jan 2015 09:24

Dus daarom ook het advies: bemoei je er niet mee.

Tja, dat is een houding die ik aan zou kunnen nemen. En die ik meestal ook aanneem.
Maar ik vraag me af of je advies op de lange termijn zorgt voor een prettige sfeer op het forum (al lijkt dat een utopie, een prettige sfeer op een christelijk forum :( ). Blijkbaar speelt er veel, rommelt er veel, bruist er veel. Dat gaat over medeforummers, waarmee een ieder zo zijn eigen ervaringen heeft.
Natuurlijk begrijp ik dat hier niet een compleet verslag, met details, wordt gegeven van alle overwegingen die ertoe geleid hebben dat een forummer voor immer van het forum is geband.

Maar nu moeten we maar vertrouwen hebben dat het klopt en dat vertrouwen is op dit moment slechts mondjesmaat aanwezig (zo het er al is).
Dan is mijn vraag: wat ga je doen om het vertrouwen te herstellen?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 28 jan 2015 09:38

Boerin schreef:Ik wil nu toch wel eens weten of Chaya continu op de meldknop heeft gedrukt bij die posts van Mealybug. Zeg het maar Chaya, yes or no,

Chaya says: NO.
Ik heb sinds mijn aanwezigheid 3 maal op de meldknop gedrukt, 2 maal is het niet gehonoreerd, dat staat er dus nog en de 3e keer was iemand mij vóór geweest en kreeg ik de melding dat de betreffende posting reeds was gemeld.
Ik ben hier niet iedere dag, ik lees dus niet alles.

Dit topic moet gaan over het modereerbeleid, het past m.i. niet om medeforummers verdacht te maken van allerlei illegale activiteiten.
Van horen zeggen liegt men veel, is het spreekwoord.
Wij hebben geen feitelijke informatie, het staat de moderators vrij die al dan niet te verstrekken.

Op het vertrekken en blijven van iemand, heeft geen enkele forummer dus invloed, dat is een beslissing van het beheer.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 jan 2015 10:32

Chaya schreef:Chaya says: NO.

Thanks! Dan is dat ook weer uit de lucht.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jan 2015 11:20

Nou, ik vind drie keer op een meldknop drukken in een topic erg vaak. Zo dikwijls heb ik er niet eens op gedrukt tijdens mijn hele loopbaan hier.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jan 2015 11:22

mohamed schreef:@ Jeewee, het is wel een beetje een beeld wat ontstaat, maar als je het onzin vindt: waarom heb je dan afscheid van refoweb genomen?

Jeewee schreef:een forum waar haatzaaiende figuren alle ruimte krijgen om hun liefdeloze en goddeloze ideeën te spuien, verdient geen support meer.

Dat snap ik maar het betreffende topic is nu dicht dus wordt er niet meer over homo's gepraat. Dat iemand als Jan jullie kan aanduiden als sodomieten en niet gebanned wordt snap ik dan weer niet.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 28 jan 2015 12:50

Boerin schreef:Thanks! Dan is dat ook weer uit de lucht.

Fijn. Zie mijn avatar. :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Terug naar “RefoWeb”