Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 21 jan 2015 16:35

Ik ben er afgelopen zomer nog in die contreien geweest met mijn scooter, was een lekker ritje waar ik nog lang plezier van gehad heb (longontsteking opgelopen).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2015 17:06

mohamed schreef:@ Stillawake, de kaart ziet er veelbelovend uit!

@ Marnix, probeer nou eerst eens een Italiaans biertje. De ervaring is dat de Noord Italianen beter bier kunnen brouwen dan Nederlanders pizza bakken. ;)

Ik ben niet echt weg van het Italiaanse bier, heb er al een hoop geprobeerd. Maar het is ook weer niet verschrikkelijk. Net als de Nederlandse pizza's ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jan 2015 23:25

Ik denk dat Italianen beter bier brouwen dat wij pizza's bakken, lees bijvoorbeeld de reviews maar eens over Tipo Pils. Dit bier van Italiaanse brouwerij krijgt op beeradvocate 89 punten, wat voor dit type bier heel erg hoog is.

Afbeelding

Helaas heb ik het nog niet gehad, maar bij de meeste bieren die ik dronk kon ik me in de review wel redelijk vinden. Uiteraard blijven smaken verschillen, zo heb ik een voorkeur voor pils en ga daar dan ook meestal voor. Een licht abdijbier wil ik nog wel eens meenemen zoals afgelopen week Gerardus blond. Die ga ik nu drinken, proost!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jan 2015 09:34

En IPA's? Mensen die van pils houden en de Belgische stijl eigenlijk te zoet vinden houden vaak wel weer van speciaalbier uit Engeland en Amerika. De IPA's, Porters en stouts vooral. En die worden door kleine brouwerijen in Nederland nu ook steeds meer gebrouwen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 feb 2015 11:24

De afgelopen week wat bieren gedronken van Brouwerij de Molen in Bodegraven. Een van de beste brouwerijen van Nederland, dus wie nog eens in de buurt is....

Hemel & Aarde - Imperial Stout, 10%. Zwart bier met een romige schuimkraag. Ziet er uit als Guinness. Smaak: Bitter met chocola, koffie en portsmaken. Totaal anders dan de belgische stijl maar erg lekker voor de fijnproever.

Mooi & Meedogenloos - Belgian Strong Ale, 10,2 procent. Donker fruit & caramel. Bij de Molen zijn ze meester in het niet laten overheersen van de alcoholsmaak bij sterke bieren.

Bommen & Granaten - Korenwijn, 15,2%! Warm, veel citrus waardoor het niet te zoet smaakt. Rustig drinken, anders val je om :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 feb 2015 16:23

Klinkt goed, Stout en IPA's lees ik veel over op Beeradvocate, zelf nog nooit Stout gehad (noch geweest :P).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 feb 2015 16:09

Even een keer een speciale bierwinkel binnenlopen of een brouwerij als De Molen, Jopen oid. Daar kan je ze absoluut krijgen. Stouts, IPA's, Porters. Heerlijk!

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 10 feb 2015 19:55

Marnix schreef:De afgelopen week wat bieren gedronken van Brouwerij de Molen in Bodegraven. Een van de beste brouwerijen van Nederland, dus wie nog eens in de buurt is....

Alleen jammer van de namen van hun, volgens de regionale krantjes, beste bieren. :(
Hel & Verdoemenis of nog een tandje ernstiger.

Dat maakt dat ik weinig zin heb om daar bier te gaan halen. Het zal best lekker zijn, maar met zo'n naam heeft het een nogal wrange bijsmaak...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2015 11:09

Ja dat is jammer. Overigens zijn ook betere namen, als Hemel & Aarde, heen & weer, op & top enzovoorts.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2015 15:23

Marnix schreef:Ja dat is jammer. Overigens zijn ook betere namen, als Hemel & Aarde, heen & weer, op & top enzovoorts.

Heeft iemand de octomore versie geproefd van "Hemel en Aarde"?
Omdat Octomore een erg lekker slokje is (maar ver boven mijn budget) ben ik benieuwd naar dit bier...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2015 17:15

Ik niet.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 feb 2015 19:25

Gisteren heb ik eens voor het eerst een Jupiler gedronken. Ik vond het niet verkeerd.

En vandaag een Grolsch Kornuit. Nou heb ik gisteren geen Grolsch pils gedronken, dus dan is het wat lastig vergelijken. Maar ik meende toch wel de typische Grolsch-smaak te kunnen herkennen. Het is naar mijn idee ietsje zachter van smaak. Zoiets staat ook op de fles: verrassend frisse smaak en zachte afdronk.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 feb 2015 20:59

Jupiler heb ik jarenlang gedronken tot ik de Duitse pils leerde kennen die ik toch wat beter vind.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 feb 2015 23:26

Rozijn schreef:Alleen jammer van de namen van hun, volgens de regionale krantjes, beste bieren. :(
Hel & Verdoemenis of nog een tandje ernstiger.

Dat maakt dat ik weinig zin heb om daar bier te gaan halen. Het zal best lekker zijn, maar met zo'n naam heeft het een nogal wrange bijsmaak...

Ach, what's in a name? Ik heb ooit een christelijke vriend en bierliefhebber een mandje bieren cadeau gedaan, Satan, Lucifer, Duvel, en geloof ik nog eentje waarvan ik de naam vergeten ben. Het mocht hem goed smaken, in ieder geval.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 feb 2015 23:27

Boekenlezer schreef:Gisteren heb ik eens voor het eerst een Jupiler gedronken. Ik vond het niet verkeerd.

En vandaag een Grolsch Kornuit. Nou heb ik gisteren geen Grolsch pils gedronken, dus dan is het wat lastig vergelijken. Maar ik meende toch wel de typische Grolsch-smaak te kunnen herkennen. Het is naar mijn idee ietsje zachter van smaak. Zoiets staat ook op de fles: verrassend frisse smaak en zachte afdronk.

Jupiler vind ik bier dat al eens eerder door iemand is opgedronken, en daarna gebotteld. Net als Stella Artois trouwens.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Algemene Zaken”