Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor BladeStraight » 19 jan 2015 19:57

Ik hoor ook van Mealybug dat hij gebanned is. Hij klonk nogal bozig in zijn persoonlijke bericht aan mij en ik kan hem geen ongelijk geven. Het mooie van dit forum is dat er duidelijke regels zijn, wie die regels breekt kan een ban aan zijn broek (of haar rok ;) ) krijgen. Volgens MB zelf ging het in de gewraakte post over een vergelijking tussen moslimfundamentalisten en de inquisitie. Ikzelf zie niet zo snel een verband met de forumregels, die niet spreken van het opleggen van een ban bij het aanhalen van dit onderwerp.

Ik mag toch aannemen dat de moderators de forumregels als basis hanteren, en niet al naar gelang hun eigen goeddunken mensen bannen. De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat, als je mensen een te grote macht geeft, die macht automatisch corrumpeert.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 20 jan 2015 19:55

Als we samen opkomen voor Mealbug kunnen we misschien meer betekenen voor hem?

Ik heb al contact gehad met verschillende Moderators. Elbert weet het niet, en Johannes1 ook niet. Ik heb zelf een pb aan Henk gestuurd, maar die is nog niet gelezen helaas. Ook heb ik Memmem een pb gestuurd.

Ik hoop op een duidelijk beeld, waarom Mealbug een ban heeft gekregen....? Hij weet het zelf niet eens....

Ik citeer de woorden van Mealbug, uit een pb aan mij, toen ik hem vroeg, of hij iets gehoord had, waarom de ban er kwam.

Begin citaat"Nee niets,
Alles wat ik zie als ik in logde was in rode letters:

Deze account in niet actief.email de beheerder als het probleem zich voor blijft doen."Einde citaat.

Kan er misschien duidelijkheid komen?

P.s Ik heb net een PB gehad van Henkie, waarin Mealbug verzocht word om zelf contakt op te nemen met Refoweb. Is dat niet een beetje vreemd, als je zonder vertelde reden, ineens verband word? Moet je dan ook nog zelf contakt opnemen? Ik heb het Mealbug laten weten, en hij heeft de keus wat hij nu doet, of gaat doen.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 20 jan 2015 23:34

M.B. verbannen :shock: Zonder opgaaf van reden :?: Dat kan nie hé :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:

Laat em maar snel weer terugkeren uit ballingschap :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 jan 2015 23:58

Blijkbaar gaat het om een eenmansactie van Henkie, die zonder medeweten van de anderen Mealybug meteen maar gebanned heeft! Kom op Henkie, dit kan zo niet, anders vertrekken we met zijn allen en zal je een grote forum exodus meemaken! [-X

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2015 08:56

mohamed schreef:Blijkbaar gaat het om een eenmansactie van Henkie, die zonder medeweten van de anderen Mealybug meteen maar gebanned heeft! Kom op Henkie, dit kan zo niet, anders vertrekken we met zijn allen en zal je een grote forum exodus meemaken! [-X

Het valt me inderdaad op dat een aantal bijzonder frequent postende personen weggevallen is de laatste tijd.
Mealybug, Faramir, Schelpje3, WilSophie, ineke-kitty, en er zijn er vast nog meer.
Hoewel ik snap dat sommigen verwijderd zijn of zichzelf hebben afgemeld snap ik niet dat sommige anderen maar mogen blijven schelden, terwijl Mealybug om een terecht-kritische opmerking weggetrapt wordt...

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 21 jan 2015 10:08

Faramir is zelf weggegaan, Schelpje3 ook, maar inmiddels onder een andere nick weer terug, Mealybug is blijkbaar geband.
Het lastige van Mealybug vind ik dat hij zuigt. Steeds net op het randje en als hij erop aangesproken wordt is hij de verdrukte onschuld omdat hij niks doet en intussen zuigt en zuigt hij maar door.
Je kunt hem op bijna geen enkele post bannen, daar let hij wel op, en daardoor kan hij blijven zuigen.
Zo door de jaren heen krijg je wel een indruk van mensen en hij lijkt me een doodgoeie man, maar dat zuigen van hem... het kan ook zijn dat hij dat niet bewust doet en dan is het moeilijk je gedrag te veranderen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2015 10:16

tulp schreef:Faramir is zelf weggegaan, Schelpje3 ook, maar inmiddels onder een andere nick weer terug, Mealybug is blijkbaar geband.
Het lastige van Mealybug vind ik dat hij zuigt. Steeds net op het randje en als hij erop aangesproken wordt is hij de verdrukte onschuld omdat hij niks doet en intussen zuigt en zuigt hij maar door.
Je kunt hem op bijna geen enkele post bannen, daar let hij wel op, en daardoor kan hij blijven zuigen.
Zo door de jaren heen krijg je wel een indruk van mensen en hij lijkt me een doodgoeie man, maar dat zuigen van hem... het kan ook zijn dat hij dat niet bewust doet en dan is het moeilijk je gedrag te veranderen.

Op zich ben ik het met je eens, maar waarom is een Faramir weggegaan?
Waarom is een JvSlooten weggegaan?
Waarom is Schelpje in eerste instantie weggegaan?
Daar legt de moderatie de vinger niet op.
En waarom moet Mealybug zijn (inderdaad soms irritante) zuigen bekopen met een ban, en kan Jan alles roepen wat in hem opkomt, en komt daar geen ban op?
e.e.a. riekt naar willekeur!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jan 2015 10:22

Als Mealybug Henkie nou even mailt dan kan het dáár iig niet meer aan liggen.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 jan 2015 10:26

StillAwake schreef:e.e.a. riekt naar willekeur!
Dat is denk ik ook het probleem: dat er totaal willekeurig en m.i. niet eerlijk gemodereerd wordt.

Ik ben trouwens ook nog steeds benieuwd naar het modereerbeleid in zake homoseksualiteit. Ik heb een tijdje geleden deze vragen gesteld:
Tante Pollewop schreef:Er is aangegeven dat er voorlopig geen topic open mag over homoseksualiteit. Hoe lang is voorlopig?
Daarnaast is doorgaan op de manier zoals het de laatste tijd ging niet zo zinvol. Hoe denken de mods dat er weer een gesprek kan ontstaan over dit onderwerp?

Toen zei elbert dat hier over nagedacht werd. Vervolgens is er een korte discussie geweest over de zin en onzin van deze topics.
Allemaal leuk, maar daarna heb ik niets meer vernomen. Wat is het modereerbeleid in dezen? Nu er niet gereageerd wordt, krijg ik de indruk dat men het vooral heel erg makkelijk vindt dat er geen topic over homoseksualiteit is.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 21 jan 2015 11:30

xsidd schreef:Dit herken ik niet! Ook nooit dat idee gehad...

Ik ook niet.

MEALYBUG! MEALYBUG! MEALYBUG! MEALYBUG!
Benieuwd hoe lang en hard we nog moeten protesteren voordat ze overstag gaan hierzo.
Lol, als je dat op een ander forum doet worden je posts verwijderd of je wordt geband, maar hier mag altijd alles. Daarom kun je niet nu ineens zomaar iemand bannen en al helemaal Mealybug niet.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2015 11:50

Probleem wat ik probeerde te schetsen (voordat er een spinnendiscussie ontstond) is dit: waarom mag de één de ander voor sodomiet, satanist en wat dies meer zij uitmaken, en wordt een ander om onduidelijke reden geboycot?
Willekeur is slecht uit te leggen, maar een poging daartoe zou leuk zijn....

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 21 jan 2015 12:16

@StillAwake

Begin citaat"Waarom mag de één de ander voor sodomiet, satanist en wat dies meer zij uitmaken, en wordt een ander om onduidelijke reden geboycot?"Einde citaat.

De beheerders, of Mods weten het antwoord op deze vraag.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 21 jan 2015 12:27

StillAwake schreef:waarom mag de één de ander voor sodomiet, satanist en wat dies meer zij uitmaken, en wordt een ander om onduidelijke reden geboycot?
Willekeur is slecht uit te leggen, maar een poging daartoe zou leuk zijn....
Misschien is het geen willekeur, maar mogen ze M.B. gewoon niet.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 21 jan 2015 14:14

Over het modereren ging het in dit topic ;-) De rest is verwijderd.

Ik wijs nogmaals naar de regels uit 2004 (!) die we hebben opgesteld (zie eerdere link):

RefoWeb ontzegt een lid toegang tot het forum wanneer sprake is van het misbruiken van Gods naam, het moedwillig verzieken van het forum of het ondanks waarschuwingen herhaaldelijk overtreden van de regels. Hierover wordt alleen met de betreffende persoon overlegd. Buitenstaanders weten immers niet wat er zich allemaal heeft afgespeeld.

Moderators zijn vrijwilligers die zonder enige vergoeding veel tijd in Refoweb steken. Zonder hen is het onderhouden van het forum niet mogelijk. We vragen iedereen om daar dan ook rekening mee te houden. Accepteer een beslissing gewoon en ga daar niet over lopen mekkeren.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 21 jan 2015 15:19

henkie schreef: Accepteer een beslissing gewoon en ga daar niet over lopen mekkeren.[/i]

https://www.youtube.com/watch?v=PeaZG-cL_5o
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “RefoWeb”