654321 schreef:Leuk om mee te lezen over opvoeding etc. Mooi ook hoe iedereen elkaar in haar waarde laat.
Thuisonderwijs is nog nooit 1 moment in mijn hoofd opgekomen. Hier ook heel goede ervaringen met CB en school. Zo persoonlijk, goede/ lieve jufs, positief christelijk, goed/ leuk onderwijs en ik heb ook echt wel het idee dat ze naar het kind persoonlijk kijken.l
Privézwemles zou ik eerder overwegen... Ik vind de zwemles hier zo onpersoonlijk en onvriendelijk. Gisteren mocht zoonlief voor het eerst naar het diepe. Ik ben maar eens meegelopen, omdat hij het best een beetje spannend vond (eigenlijk mag je niet meelopen). Maar ze worden dan niet eens opgevangen, krijgen geen duidelijkheid wat ze moeten doen en er word alleen maar een beetje geschreeuwd. Gelijk op het startblok en toen hij in het water moest kreeg hij een mopper dat hij geen kurk om had. Wisten wij veel dat dat moest. Een ander kind moest erg huilen en was heus overstuur (zwemangst?). De moeder stuurde hem boos naar de badjuf maar dat jongetje rende gillend weer naar zijn moeder. Badjuf rende er hard achteraan, greep hem mee. Daarna kon ik niet verder kijken (moest weg van badjufs) maar volgens mijn zoontje had de badjuf hem gewoon in het water gegooid. Toen zwom hij hard huilend gelijk naar de kant. Toen was de badjuf heel boos geworden en had gezegd dat hij dan maar buiten in het koude water moest zwemmen als hij niet meedeed.
Ik was er gewoon van uit mijn doen...Ik had dat arme jongetje zo willen knuffelen... En kunnen ze dat niet positief aanpakken? Of gewoon een poosje eraf halen en lekker op een positieve manier kennismaken met zwembaden?
Ik vind het wel belangrijk dat een kind zich prettig en veilig voelt. En dat het positief benaderd word.
Gelukkig vind onze zoon zwemles wel prima. Dus heb ik het tot nu toe maar zo gelaten. Maar toch heb ik een vriendin eens gevraagd hoe het bij hun (10min rijden) gaat. Volgens haar werden ze daar ook wel hard aangepakt? Volgens haar hebben sommige kinderen dat nodig? En eraf halen vond ze helemaal dom; dan krijgen ze hun zin. Tja, daar kijk ik dan toch wat anders tegen aan....
Wat zijn jullie ervaringen met zwemles?
Wat een halve gare zeg, dat meen je niet. Mijn zoontje ging toen ie 5 was een snelcursus doen, maar ik mocht er niet bij zijn en hij brulde alles bij elkaar en ze had 'm bijna laten verdrinken zei ie, hij ging alleen heel even met z'n hoofd onder water. Lol was een heel aardig mens en ze mochten op zo'n ding paardje spelen, maar hij was zo bang als wat, want ik had nooit met ze gezwommen. Nou helaas, de rest van de week al betaald, maar maar laten zitten hoor en de andere weken afgezegd. Ik ben eerst twee jaar met ze zelf gaan zwemmen vaak met bandjes om en afgelopen vakantie heb ik het ze echt geleerd, een stukkie zwemmen zonder bandjes en gewoon hoep onder water duiken en van de glijbaan af koppie onder. Nu heeft ie les via school en gaat heel goed zei ie, hij is ook al 8 nu. Andere twee moet ik nog even regelen, maar die zijn nu ook groot genoeg en hebben er zin in en zijn niet meer bang.