Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 13 jan 2015 16:28

654321 schreef:Leuk om mee te lezen over opvoeding etc. Mooi ook hoe iedereen elkaar in haar waarde laat.
Thuisonderwijs is nog nooit 1 moment in mijn hoofd opgekomen. Hier ook heel goede ervaringen met CB en school. Zo persoonlijk, goede/ lieve jufs, positief christelijk, goed/ leuk onderwijs en ik heb ook echt wel het idee dat ze naar het kind persoonlijk kijken.l

Privézwemles zou ik eerder overwegen... Ik vind de zwemles hier zo onpersoonlijk en onvriendelijk. Gisteren mocht zoonlief voor het eerst naar het diepe. Ik ben maar eens meegelopen, omdat hij het best een beetje spannend vond (eigenlijk mag je niet meelopen). Maar ze worden dan niet eens opgevangen, krijgen geen duidelijkheid wat ze moeten doen en er word alleen maar een beetje geschreeuwd. Gelijk op het startblok en toen hij in het water moest kreeg hij een mopper dat hij geen kurk om had. Wisten wij veel dat dat moest. Een ander kind moest erg huilen en was heus overstuur (zwemangst?). De moeder stuurde hem boos naar de badjuf maar dat jongetje rende gillend weer naar zijn moeder. Badjuf rende er hard achteraan, greep hem mee. Daarna kon ik niet verder kijken (moest weg van badjufs ;-)) maar volgens mijn zoontje had de badjuf hem gewoon in het water gegooid. Toen zwom hij hard huilend gelijk naar de kant. Toen was de badjuf heel boos geworden en had gezegd dat hij dan maar buiten in het koude water moest zwemmen als hij niet meedeed.
Ik was er gewoon van uit mijn doen...Ik had dat arme jongetje zo willen knuffelen... En kunnen ze dat niet positief aanpakken? Of gewoon een poosje eraf halen en lekker op een positieve manier kennismaken met zwembaden?
Ik vind het wel belangrijk dat een kind zich prettig en veilig voelt. En dat het positief benaderd word.
Gelukkig vind onze zoon zwemles wel prima. Dus heb ik het tot nu toe maar zo gelaten. Maar toch heb ik een vriendin eens gevraagd hoe het bij hun (10min rijden) gaat. Volgens haar werden ze daar ook wel hard aangepakt? Volgens haar hebben sommige kinderen dat nodig :shock: ? En eraf halen vond ze helemaal dom; dan krijgen ze hun zin. Tja, daar kijk ik dan toch wat anders tegen aan....
Wat zijn jullie ervaringen met zwemles?

Wat een halve gare zeg, dat meen je niet. Mijn zoontje ging toen ie 5 was een snelcursus doen, maar ik mocht er niet bij zijn en hij brulde alles bij elkaar en ze had 'm bijna laten verdrinken zei ie, hij ging alleen heel even met z'n hoofd onder water. Lol was een heel aardig mens en ze mochten op zo'n ding paardje spelen, maar hij was zo bang als wat, want ik had nooit met ze gezwommen. Nou helaas, de rest van de week al betaald, maar maar laten zitten hoor en de andere weken afgezegd. Ik ben eerst twee jaar met ze zelf gaan zwemmen vaak met bandjes om en afgelopen vakantie heb ik het ze echt geleerd, een stukkie zwemmen zonder bandjes en gewoon hoep onder water duiken en van de glijbaan af koppie onder. Nu heeft ie les via school en gaat heel goed zei ie, hij is ook al 8 nu. Andere twee moet ik nog even regelen, maar die zijn nu ook groot genoeg en hebben er zin in en zijn niet meer bang.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 13 jan 2015 16:41

654321 schreef:Leuk om mee te lezen over opvoeding etc. Mooi ook hoe iedereen elkaar in haar waarde laat.
Thuisonderwijs is nog nooit 1 moment in mijn hoofd opgekomen. Hier ook heel goede ervaringen met CB en school. Zo persoonlijk, goede/ lieve jufs, positief christelijk, goed/ leuk onderwijs en ik heb ook echt wel het idee dat ze naar het kind persoonlijk kijken.l

Privézwemles zou ik eerder overwegen... Ik vind de zwemles hier zo onpersoonlijk en onvriendelijk. Gisteren mocht zoonlief voor het eerst naar het diepe. Ik ben maar eens meegelopen, omdat hij het best een beetje spannend vond (eigenlijk mag je niet meelopen). Maar ze worden dan niet eens opgevangen, krijgen geen duidelijkheid wat ze moeten doen en er word alleen maar een beetje geschreeuwd. Gelijk op het startblok en toen hij in het water moest kreeg hij een mopper dat hij geen kurk om had. Wisten wij veel dat dat moest. Een ander kind moest erg huilen en was heus overstuur (zwemangst?). De moeder stuurde hem boos naar de badjuf maar dat jongetje rende gillend weer naar zijn moeder. Badjuf rende er hard achteraan, greep hem mee. Daarna kon ik niet verder kijken (moest weg van badjufs ;-)) maar volgens mijn zoontje had de badjuf hem gewoon in het water gegooid. Toen zwom hij hard huilend gelijk naar de kant. Toen was de badjuf heel boos geworden en had gezegd dat hij dan maar buiten in het koude water moest zwemmen als hij niet meedeed.
Ik was er gewoon van uit mijn doen...Ik had dat arme jongetje zo willen knuffelen... En kunnen ze dat niet positief aanpakken? Of gewoon een poosje eraf halen en lekker op een positieve manier kennismaken met zwembaden?
Ik vind het wel belangrijk dat een kind zich prettig en veilig voelt. En dat het positief benaderd word.
Gelukkig vind onze zoon zwemles wel prima. Dus heb ik het tot nu toe maar zo gelaten. Maar toch heb ik een vriendin eens gevraagd hoe het bij hun (10min rijden) gaat. Volgens haar werden ze daar ook wel hard aangepakt? Volgens haar hebben sommige kinderen dat nodig :shock: ? En eraf halen vond ze helemaal dom; dan krijgen ze hun zin. Tja, daar kijk ik dan toch wat anders tegen aan....
Wat zijn jullie ervaringen met zwemles?

Dat is bij mijn zoontje ook gebeurd, hij was samen met een ander jongetje, nogal bang. En badmeester zou hen wel eens leren dat het diepe niet eng was.
Ze moesten meelopen, wel met kurkjes om en hij duwde ze zo in het diepe.
De 2 kindjes hadden meteen een trauma opgelopen.
Ik heb een klacht ingediend bij de direkteur van het zwembad.
Badmeester moest excuses aanbieden, maar het leed was al geschied.
Ik heb hem van zwemles afgehaald, op een particulier groepje aangemeld, maar dat was ook geen optie, hij begon in de auto al over te geven.
Stopgezet, niet meer over gepraat, toen mijn 2e zoontje zover was, heb ik hem meegenomen naar het zwembad en achter het raam laten kijken.
Toen groeide zijn vertrouwen weer, hij was inmiddels 2 jaartjes ouder en ging hij gelijk op met zijn jongere broertje, dat was een stimulans.
Maar het heeft me op deze manier (onnodig) veel geld gekost.
Sterkte 654321, dit kan wel eens een grote terugval betekenen, al hoop ik dat niet voor je.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 13 jan 2015 16:47

Hier heb je ook wel een privezwembad maar daar betaal je wel ongeveer het dubbele dus daar hadden we niet eens over nagedacht. Bij het gemeentezwembad betaal je 1 bedrag voor AB. Hoelang of kort je er over doet maakt niet uit.

@meribel, omdat zoon geen hekel heeft aan zwemles en snel vorderingen maakt haal ik hem er maar niet af. Maar ben mij wel aan het orrienteren welke andere mogelijkheden er evt zijn (voor de jongste)!

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 13 jan 2015 16:49

654321 schreef:Hier heb je ook wel een privezwembad maar daar betaal je wel ongeveer het dubbele dus daar hadden we niet eens over nagedacht. Bij het gemeentezwembad betaal je 1 bedrag voor AB. Hoelang of kort je er over doet maakt niet uit.

O dat is wel fijn zeg. Maar als dat op deze manier dan moet gaan, kun je zo wel je vraagtekens zetten bij de deskundigheid van het personeel.

Privéles was op zich goed hoor, heel selekt groepje, lieve geduldige zwemjuf, maar mijn zoontje was zo bang. Het lukte gewoon niet, was zo zielig.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jan 2015 16:56

Ik kook ook gewoon uit in een pan vind het ideaal en pak elke keer een andere pan ze worden er erg schoon van :lol:
Hier ook met een scheutje azijn.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 13 jan 2015 17:11

liefie schreef:Ik kook ook gewoon uit in een pan vind het ideaal en pak elke keer een andere pan ze worden er erg schoon van :lol:
Hier ook met een scheutje azijn.

Misschien even nog om te verduidelijken, ik gebruik hem niet om zuigflessen in uit te koken, maar voor iets anders dat dagelijks gesteriliseerd moet worden.

Ik hoop op een goede tip. :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jan 2015 17:21

Dan zou ik gewoon zo een ding weer terug kopen je hebt ze ook van eigen merken (bijvoorbeeld van prenatal)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2015 17:52

Waar gebruik je het dan voor? Want steriliseren in een magnetron (ik ben zelf niet zo magnetron gebruik) doe ik zelf niet, niks.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 13 jan 2015 19:06

liefie schreef:Dan zou ik gewoon zo een ding weer terug kopen je hebt ze ook van eigen merken (bijvoorbeeld van prenatal)

Die bestaat niet meer, dat is mijn probleem.
Ik ben toen gaan googlen en kwam op magnetron-apparaten terecht, leek mij op zich wel handig, maar is het dat ook?
Evelien schreef:Waar gebruik je het dan voor? Want steriliseren in een magnetron (ik ben zelf niet zo magnetron gebruik) doe ik zelf niet, niks.

Voor medische apparatuur, mag niet uitgekookt worden vanwege de kalkvorming.
Dus moet in alcohol (heel duur, want wordt niet vergoed) of in een stoomapparaat (moet je ook zelf betalen, maar is eenmalig, for the time being)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2015 20:37

En heb je al op marktplaats gekeken?

Geen flauw idee of het handig is zo'n magnetron ding.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 jan 2015 20:52

@ chaya: geen ervaring maar het klinkt wel handig in de magnetron. . Ik denk dat ik het gewoon zou proberen met een goedkope/tweedehandse.

@ zwemles: hier nog niet aan begonnen. E was afgelopen zomer nog zo angstig in het zwembad. Bovendien is ze 'pier-op' als ze uit school komt. Bij ons gaan ze in groep 4 nog schoolzwemmen met kids die nog geen diploma hebben en dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Mochten ze tegen die tijd beslissen om te stoppen (ze bekijken per jaar of het nog uit kan) dan doe ik haar dan gewoon op zwemles en dan kan R ook meteen mee.
Wat een vreselijk verhaal 654321, je moet er toch niet aan denken dat ze zo met je bange kind omgaan!

@ ajl: ja R is bijna 3,5. E van 5,5 opperde gisteren ineens uit zichzelf dat ze ging proberen om niet meer te duimen op school. Ik zat nog te brainstormen op een passende beloning, dan hoop ik dat ik ze daar samen mee kan stimuleren om te stoppen. Ik ben deze week voorlopig voor t laatst met haar naar logo geweest. We waren nu de 'k' aan het oefenen en dat lukt nog helemaal niet. R kreeg er een hekel aan en wilde daar niks meer.. al met al is haar spraak erg vooruit gegaan, behalve de k en R spreekt ze alles goed uit nu. Ze is veel beter verstaanbaar. Daarom besloten om het even te laten rusten en de tijd te geven, in september evalueren we het weer..

Vandaag voor alle 3 vast een nieuwe winterjas voor volgend jaar gescoord, samen voor €28,-! Daar werd ik toch wel even blij van :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 13 jan 2015 21:14

Bang in het zwembad zijn beide kids gelukkig niet. Vanaf dat ze baby zijn gaan wij ook heel regelmatig zwemmen. Voordat ze op zwemles gaan zijn ze echt watervrij; gaan van allerlei glijbanen, springen in het diepe, zwemmen stukjes onder water enz.

Tegen de moeder van dat huilende/ hysterische kind zei ik: 'aah, gaat hij ook voor het eerst naar het diepe?'. Maar volgens moeder zat hij al een jaar in het diepe, ze was er helemaal klaar mee enz :shock: ! Zij oogde ook niet vriendelijk. Keek echt boos ([size=50]bijna haatdragend...[/size]) naar haar kind en zei: 'gaan! nu!'. Ik vond het zóóóó zielig......

Ons zoontje is niet bang in het water en het gaat prima, maar de sfeer gisteren vond hij ook niet leuk. Er was nog een huilend kind en hij voelde zich niet echt prettig (hij wist ook niet hoe en wat). De juf zei ook geen één keer dat het goed ging en hij kon het bijna niet volhouden zei hij (voor het eerst zulke lange banen in het diepe).
De zwemjuf in bad 2 was wel een stuk leuker vond hij zelf al.
Lastig hoor....

Hebben nu ook een zwembad gevonden en een nabijgelegen dorpje waar ze zwemlessen geven in kleine groepjes (bij een vakantiepark). Voor de tweede ga ik echt kijken naar wat anders.
Gingen jullie voor de tijd kijken bij zwemlessen? Ging je op verhalen van anderen af? Vroeg je informatie aan?

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 13 jan 2015 22:14

ajl schreef:Dan is het cb wel op de hoogte van de regeltjes, maar niet van de redenen waarom dat zo is. Het kruipen is nodig voor de samenwerking tussen de hersenhelften. Als een kind nooit kruipt, zal het zich motorisch niet goed gaan ontwikkelen. .

Dat wist ik ook niet helemaal, maar goed, eerlijk gezegd zijn er in ons kleine kringetje best een aantal die dus niet hebben gekropen, waaronder ondergetekende bijvoorbeeld :wink: wel aan billenschuiven (DL dus dito, hoewel die nu dus af en toe wel kruipt), en nog een paar familieleden die het kruipen gewoon categorisch weigerden en met onze motorische vaardigheden zit het echt wel snor.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 13 jan 2015 22:17

654321 schreef: moeder stuurde hem boos naar de badjuf maar dat jongetje rende gillend weer naar zijn moeder. Badjuf rende er hard achteraan, greep hem mee. Daarna kon ik niet verder kijken (moest weg van badjufs ;-)) maar volgens mijn zoontje had de badjuf hem gewoon in het water gegooid. Toen zwom hij hard huilend gelijk naar de kant. Toen was de badjuf heel boos geworden en had gezegd dat hij dan maar buiten in het koude water moest zwemmen als hij niet meedeed.

Ik sta hier echt van te kijken ,dit lijkt wel een beetje "zwemles" zoals mijn vader dat euh... pakweg 65 jaar terug kreeg? ](*,)

Snap je gevoel helemaal, dat kindje had volgens mij idd even een lieve, veilige knuffel nodig!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 13 jan 2015 22:23

654321 schreef:Tegen de moeder van dat huilende/ hysterische kind zei ik: 'aah, gaat hij ook voor het eerst naar het diepe?'. Maar volgens moeder zat hij al een jaar in het diepe, ze was er helemaal klaar mee enz :shock: ! Zij oogde ook niet vriendelijk. Keek echt boos ([size=50]bijna haatdragend...[/size]) naar haar kind en zei: 'gaan! nu!'. Ik vond het zóóóó zielig......

Hm, en op zulke momenten vind ik het toch heel lastig om niet te oordelen. Want dit klinkt gewoon echt niet fijn en dan krijg ik toch acuut medelijden met zo'n hummel.
Als de zwemleraar naar tegen je doet, is één ding, maar als je ouder dat ook nog "normaal" vindt dan heb ik daar stiekem toch wel een mening over.... :oops:

@zwemles
Bij ons in de buurt zijn niet zo heel veel mogelijkheden. We spetteren en plenzen veel met haar, dus watervrees is er gelukkig nu niet. Denk dat ik de basisbeginselen met haar spelenderwijs wil gaan doen en dat we daarna kijken of ze op les wil en wat het beste bij haar past.

Ik kreeg pas zwemles toen ik acht was, maar was ook in drie maanden klaar met A & B.

Terug naar “Archief”