juffiejuf schreef:@ Duscka; gaan jullie dat wettelijk gezien nog wel redden om thuis onderwijs te mogen geven? Ik heb begrepen dat de regels hier strenger over zijn geworden. Pas vertelde ook iemand in mijn omgeving dat ze thuisonderwijs ging geven. Zij kon niet (goed) motiveren waarom ze het gingen doen. Toch begreep ik van hun dat je met thuis onderwijs net zo goed aan veel doelen moet voldoen en zo niet dan ze dan verplicht naar school moeten. Wat zijn jullie redenen om dit te overwegen?
Ik vind het zelf een beetje lastig uit te leggen (net als waarom we omgaan met ons kind, op de wijze waarop wij 't doen

Daarnaast (of juist vanwege) onze bezwaren dat er op school (logischerwijs hoor!) gewoon niet de gelegenheid is om naar 't individuele kind te kijken en daar de onderwijsvorming bij aan te laten sluiten.
En dat is wat wij eigenlijk willen beogen.
Bovendien heb ik ook 't gevoel dat 't onderwijs gewoon idd niet altijd efficiënt en leerdoelgericht is.
Idd, wat Jess aankaart, dat zijn de de dingen die wij voor ogen hebben en zoals we nu ook globaal met DL om gaan.
Tegenwoordig moeten kinderen op een bepaalde leeftijd al een bepaald "doel" gehaald hebben en zo niet, moeten allerlei poppen uit de kast getrokken worden om dit doel alsnog te bereiken. (ik spreek uiteraard generalisterend, en bedoel het echt niet om iemand aan te vallen).
Die ervaring hebben wij bij 't CB dus ook. Want 't gemiddelde wil nu eenmaal dat kinderen met ca 10 mnd (ik noem maar even iets hoor) prestatie x of y kunnen, dus o wee, als jouw kind dat dan niet kan.
Zo werd mij dringend geadviseerd om DL te dwingen te kruipen, want elk kind kon dat op die leeftijd en anders zou het slecht voor haar ontwikkeling zijn. Toen ik om opheldering vroeg, bleek dat kinderen die niet konden kruipen verwend zouden raken

Toen heb ik dus netjes uitgelegd dat mijn kind geen weergave van 't gemiddelde is, maar wellicht wel een klein bestanddeel van 't opgebouwde gemiddelde en dat het niet voor niets een gemiddelde genoemd wordt.
Overigens... DL is nu dreumes, verwend diva gedrag is er echt niet bij, ze liep voor een jaar en begint nu sinds twee weken alsnog met kruipen

Het is een beetje warrig verhaal misschien, maar ach.... dat ben ik wellicht ook