Volkomen mee eens. Geen fout woord mag er gezegd worden over de religie-verwerpelijke tekeningen.Boekenlezer schreef:De moord was fout. Dat is buiten twijfel. Dat het uit naam van Mohammed en de islam gebeurde, maakt het voor mij nog verwerpelijker.
Echter krijg ik tegelijkertijd het gevoel dat dit mechanisme in werking treedt: Charlie Hebdo is het slachtoffer van groot kwaad, en daarmee meteen volmaakt goed. Alle verkeerde dingen, daar hebben we het niet meer over. (De slachtofferrol dus.) Om echter de Heilige Drieëenheid af te beelden in de vorm van een van de laagste bedenksels en uitwassen van mensen, blijft daarmee echter zeer verwerpelijk. Dat is brute heiligschennis.
Daarom gaat het mij te ver om Charlie Hebdo tot ereburger van Parijs te benoemen. Ik stem daarmee niet in.
Ik vind dat al die bijeenkomsten en steunbetuigingen hier in Nederland te ver gaan. Ik ben Charlie NIET. Maar ik verwerp de moorden radicaal!
Ik hoop dat in de volgende weken ook zoveel mensen de straat op gaan, voor de vele christenen en de vele "net-niet-helemaal-goed-en-volgens-de-regels-levende-moslims" die bij honderden vermoord worden door Boko Haram en IS. Waarom verdiend Charlie Hebdo deze aandacht en bijeenkomsten wel, en alle andere onschuldig (!!) vermoorde mensen niet?