Terroristische aanslag op Franse uitgever

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Katlheen » 08 jan 2015 21:09

Wie heeft het over met de mantel der liefde maar alles bedekken? Je hebt nog steeds het recht om er wat van te zeggen hoor. Je kunt nog steeds aangeven dat je het kwetsend vindt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

antoon

Berichtdoor antoon » 08 jan 2015 21:15

Het is geen kwestie van vrienden met de wereld zijn, het is een zaak van Gods woord respecteren, het woord wat ook aangeeft hoe te handelen zoals in geval de cartonist, door je aan gods richtlijnen te houden ben je ook niet lauw,

Afstand nemen als het echt godslasterlijk is, en als je de man zou spreken en hij heeft er oren naar je zienswijze van de schrift meedelen, dit in het kort gesproken

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 jan 2015 22:40

elbert schreef:De verdachten zouden omsingeld zijn door speciale eenheden van de Franse politie. Het is afwachten of ze hun zelfmoordmissie doorzetten of dat ze gearresteerd worden.
Afbeelding

Hoe zit het nou? Als je het bovenstaande las, zou je denken dat ze allang gepakt zouden moeten zijn. Maar ik lees nog niks van dit alles in het nieuws. Wel lees ik de beangstigend vage zin "Verdachten mogelijk in regio Picardië". 8-[

Verder vond ik dit wel interessant, van de dingen die ik vandaag gelezen heb: Houellebecq raakt dezelfde open zenuw
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 jan 2015 07:18

Boekenlezer schreef:Hoe zit het nou? Als je het bovenstaande las, zou je denken dat ze allang gepakt zouden moeten zijn. Maar ik lees nog niks van dit alles in het nieuws. Wel lees ik de beangstigend vage zin "Verdachten mogelijk in regio Picardië". 8-[
De berichten over een omsingeling kloppen in elk geval niet. De daders zijn voor het laatst gezien in de omgeving van de dorpen waar nu gezocht wordt en ook hun auto is gevonden. Het ligt dus het meest voor de hand dat ze te voet verder zijn gegaan. Vandaar ook dat er nu in de bossen gezocht wordt en die zijn behoorlijk uitgestrekt...
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 jan 2015 08:47

Boekenlezer schreef:Hoe zit het nou? Als je het bovenstaande las, zou je denken dat ze allang gepakt zouden moeten zijn. Maar ik lees nog niks van dit alles in het nieuws. Wel lees ik de beangstigend vage zin "Verdachten mogelijk in regio Picardië". 8-[
elbert schreef:De berichten over een omsingeling kloppen in elk geval niet. De daders zijn voor het laatst gezien in de omgeving van de dorpen waar nu gezocht wordt en ook hun auto is gevonden. Het ligt dus het meest voor de hand dat ze te voet verder zijn gegaan. Vandaar ook dat er nu in de bossen gezocht wordt en die zijn behoorlijk uitgestrekt...

Ik ga er sowieso niet vanuit dat deze mannen levend gepakt gaan worden.
Als ze al geen zelfmoord plegen helpt de Franse politie ze wel met doodgaan vermoed ik zo...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 jan 2015 09:24

De laatste berichten zijn dat er schoten gewisseld zijn in Dammartin-en-Goële (dat ligt vlakbij het vliegveld Charles de Gaulle) met 2 gewapende mannen die een auto gestolen zouden hebben, gijzelaars genomen hebben en dat er een achtervolging is ingezet. Wild-west taferelen ten noord-oosten van Parijs. :?

Als het klopt dat de 2 terroristen gijzelaars zouden hebben, is dat natuurlijk uiterst verontrustend.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2015 09:39

Jan schreef:
Vooral God niet vrezen en eren dat is ook zo onBijbels als het maar kan.
En vooral ook nooit de link naar Bijbel Teksten begrijpen.

Jawel, maar Hem vrees en eer je juist door liefde en zachtmoedigheid. Dat is de vrucht van de Geest. Jij denkt nog steeds dat het kwaad door geweld kan worden overwonnen en kwaad met kwaad moet worden vergolden. En vooral dat we dat in eigen hand moeten nemen. Het kwade kan echter alleen worden overwonnen door het goede. En de wraak moet je aan God overlaten.

Vergeld geen kwaad met kwaad, maar probeer voor alle mensen het goede te doen. Stel, voor zover het in uw macht ligt, alles in het werk om met alle mensen in vrede te leven. Neem geen wraak, geliefde broeders en zusters, maar laat God uw wreker zijn, want er staat geschreven dat de Heer zegt: ‘Het is aan mij om wraak te nemen, ik zal vergelden.’ Maar ‘als uw vijand honger heeft, geef hem dan te eten, als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Dan stapelt u gloeiende kolen op zijn hoofd’. Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

En maar beweren dat ik geen Bijbelteksten begrijp, terwijl wat jij zegt haaks staat op wat de Bijbel leert...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 09 jan 2015 09:41

Erg mooi gisteren op de Dam. Geen fan van Rutte maar het voelde als een oprechte speech. Alles werd aan elkaar gepraat door de Marokkaanse cabaretière Soundos El Ahmad, wat ik zelf een mooi statement vond. Bij de speech van Telegraaf columniste Nausicaa Marbe kreeg ik toch een klein brokje in de keel, erg sterk en recht uit het hart. Ook toen de stoet vanaf het Franse Consulaat langs het kantoor van het NRC liep stond volgens mij een groot deel van de redactie voor de ramen die helemaal vol waren geplakt met covers van Charlie Hebdo en print-outs met Je Suis Charlie, heel mooi.

Ook veel Franse toeristen tussen de mensen, ik hoop dat dit voor hun enigszins een steun in de rug is geweest.

Het was, net zoals met de dodenherdenking, heel indrukwekkend om 18 000 mensen (-1 gek die snel werd afgevoerd door de politie) stil te horen zijn. De emotie en woede was voelbaar, maar het lawaai van de beschaving overstemde dat gelukkig. Mijn vertrouwen in de mensheid is weer een pietsie toegenomen gisteren. Wellicht volgende keer erbij zijn Jan, maakt je wellicht wat minder zuur over mensen die andere meningen hebben.
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 09 jan 2015 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 09 jan 2015 09:43

Marnix schreef:En maar beweren dat ik geen Bijbelteksten begrijp, terwijl wat jij zegt haaks staat op wat de Bijbel leert...

Maar je weet toch Marnix dat om een of andere onduidelijke reden Jan de enige is op dit, volgens mij behoorlijke conservatieve, forum die de Bijbel écht goed interpreteert? Jullie zitten er namelijk allemaal naast! Maar Jan zit goed, Jan weet exact wat God wil.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 09 jan 2015 09:44

elbert schreef:Als het klopt dat de 2 terroristen gijzelaars zouden hebben, is dat natuurlijk uiterst verontrustend.

Ai ai ai, ik hoop echt dat dit niet waar is....

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 jan 2015 09:55

Live beelden bij de BBC...

Le Parisien meldt 2 doden en 20 gewonden...

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 09 jan 2015 10:05

elbert schreef:Live beelden bij de BBC...

Le Parisien meldt 2 doden en 20 gewonden...

Ow nee :( Dat brengt het totaal op 14 doden...

http://www.nu.nl/aanslag-parijs/3969135 ... arijs.html
Bij de klopjacht op de daders van de aanslag in Parijs zijn twee doden en twintig gewonden gevallen in het Franse dorp Dammartin-en-Goële.

In het dorpje vindt een gijzeling plaats.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 09 jan 2015 10:15

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Verschrikkelijk, ik hoop dat er niet nog meer mensen slachtoffer worden van deze twee daders.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 jan 2015 10:22

Lock&Stock schreef:Ow nee :( Dat brengt het totaal op 14 doden...

http://www.nu.nl/aanslag-parijs/3969135 ... arijs.html
Bij de klopjacht op de daders van de aanslag in Parijs zijn twee doden en twintig gewonden gevallen in het Franse dorp Dammartin-en-Goële.

In het dorpje vindt een gijzeling plaats.

15 al, gisteren is ook een politievrouw aan haar verwondingen overleden, hoewel het niet zeker is of de schietpartij van gistermorgen dezelfde daders had.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 09 jan 2015 10:34

Bij NOS melden ze nu dat er geen sprake is van doden, maar van 2 gewonden die naar het ziekenhuis zijn overgebracht.

Terug naar “Archief”