"upap'. Zegt me niets,
Ik heb een tijdje nagedacht of ik dit zou posten, maar begrijp dat ik het met de beste intenties schrijf
Maar zou je met in slaap voeden en nachtvoedingen het hele gedoe niet juist in stand houden? Buikkrampen bijv. Van 's nachts eten? Wakker worden en gewend zijn aan eten? En hoe natuurlijk is zo'n methode te bedenken dat je als moeder je aandacht ook allerlei kinderen zou moeten geven?
Mijn kinderen worden ook weleens wakker 's nachts, ook de baby's, juist doordat ze van kleins af aan gewend zijn dat in de nacht er geen aandacht is (prille begin wel melk natuurlijk maar ook zo min mogelijk aandacht) draaien ze zich om en gaan verder slapen, dat een kind 's nachts wakker wordt is heel natuurlijk, net als grote mensen, om dan te gaan eten is niet natuurlijk.
En in slaap voeden.... ik snap dat het een ritueel is, en kinderen houden van rituelen en hebben een hekel eraan het te veranderen, maar het lijkt me een heel onhandige en onlogische dus zou ik voor ieders bestwil toch wel veranderen, hoe langer een ritueel duurt hoe moeilijker het wordt. Of wellicht wil je het echt tot vijf jaar doen? (ik ken wel iemand die dat heeft gedaan )
Consequent zijn in niet laten huilen: dat is toch niet consequent? Dat is consequent in iemand zijn zin telkens geven lijkt me..
Nogmaals, ik schrijf dit uit goede bedoeling en je zal het wel anders zien, anders zal je jet wel net als ik doen, maar een kindje heeft baat bij goede nachtrust en de moeder ook, en dat leren kost wat tranen bij moeder en kind.
Huilen is overigens ook erg natuurlijk
 en niet perse iets slechts vind ik. Je kan een kind uiteindelijk toch niet behoeden voor verdriet in zijn leven  ook al wil iedereen dat het allerliefste, maar van kleins aan met kleine teleurstellingen leren omgaan (als bijv. Nee je mag niet uit je bed 's nachts ) is ook handig voor later met grote teleurstellingen.(ehh...nee je mag niet tot morgenochtend naar de disco??;-))
 en niet perse iets slechts vind ik. Je kan een kind uiteindelijk toch niet behoeden voor verdriet in zijn leven  ook al wil iedereen dat het allerliefste, maar van kleins aan met kleine teleurstellingen leren omgaan (als bijv. Nee je mag niet uit je bed 's nachts ) is ook handig voor later met grote teleurstellingen.(ehh...nee je mag niet tot morgenochtend naar de disco??;-))

Nu is het natuurlijk ook geen moeilijke naam maar ik had het helemaal niet verwacht dat ze dat zou doen haha.
  Nu is het natuurlijk ook geen moeilijke naam maar ik had het helemaal niet verwacht dat ze dat zou doen haha.