Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2015 10:53

Ja echt niet leuk die WMO. En dan vooral de zorgvragers. Tuurlijk is het voor de zorgdragers ook niet leuk. Voor mij betekend het nog geen ontslag, maar het zal maar zo kunnen hoor.
Al ben ik wel bezig om iets anders te zoeken, misschien wel een opleiding te gaan volgen.

@Liefie, zitten de meiden allebei op in dezelfde groep? of is er maar 1 groep? Dat is lang 5 dagen. Hier gelukkig maar 1 avond. Maar eten wil hij nog niet echt, is verder wel lekker levendig enzo. Zelfs pizza ging er gisteravond niet in.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 jan 2015 11:19

Pff, ik prijs me echt gelukkig met een goede slaper! Ze is de afgelopen weken wel onrustig geweest, maar dat kwam vooral doordat d'r vader een paar keer op bezoek is geweest, het scheelt wel als je weet wat de oorzaak is.

Fijn dat-ie zindelijk is, ajl! Ook 's nachts al, of niet?
Dat vind ik echt nog lastig, R slaapt zo diep dat ze echt niet merkt dat ze in d'r luier plast, dus doe ik ook bij d'r middagslaapje nog een luier om. 's Nachts wakker maken is ook echt niet fijn, zo heel af en toe is ze 's nachts wakker, maar dan is ze gelijk zo helder dat het bijna een uur duurt voor ze weer in slaap valt. Ik ga ze dus echt niet wakker maken om te plassen...

Ze gaat ook steeds beter praten, nu ik bijna geen Nederlands meer met d'r praat. Wel jammer, ik had haar graag tweetalig gemaakt. Maar nu eerst het Roemeens maar goed leren, dan probeer ik het over een paar maanden nog een keer.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 jan 2015 11:37

@ajl: lekker dat hij zindelijk is, dat scheelt weer in de luiers!
Hoe heb jij het stoppen met duimen aangepakt bij C?

@evelien: vervelend dat het zo loopt op je werk.. succes met zoeken naar evt wat anders. Wat voor opleiding lijkt je leuk?

@liefie: succes vandaag! Moet je voor het eerst weer werken?

@duschka: gaat het met eten/drinken al wel beter?

@slapen: R heeft ook een tijd met schemerlamp aan geslapen. Nu slapen de meiden met de deur iets open. 's avonds lamp op overloop aan en als wij naar bed gaan blijft alleen het lampje in de wc aan.
Nu met J ook problemen om hem in bed te krijgen. Het lastige vind ik dat hij soms nog een boertje heeft dat hem blijkbaar echt wel dwars zit maar dat er soms pas uit komt als ik hem voor de derde keer oppak..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2015 11:58

@ vpk Heel langzaam aan afgebouwd. Zij duimde op haar 3e bijna de hele dag. Ik vond het wel lastig voor haar. Zij ( en jouw R volgens mij ook) waren nog best wel klein. Het was dat haar spraak zo achter bleef, anders had zij van mij nog best wel door mogen duimen
Eerst eens tijdens het eten gestopt ( zij duimde tussen de happen door), zij kreeg ook een soort trainer in haar mond voor een kwartier bv met tv kijken dat zij dan ook niet mag duimen. De ellende is dat zij niet alleen het duimen moeten afleren, maar de hele kauwsensatie, gesabbel etc. Zij is vervolgens een tijdje op haar kleding gaan kauwen en zit nog graag met haar vingers even in haar mond.
Daarna het juiste beloningssysteem bedacht. Zij was nl niet ontvankelijk voor stickers, kleine cadeautjes etc, maar wel voor zakgeld ( dat kreeg H nl en zij nog niet). Per dag niet duimen kreeg zij 10 cent en dat hielp bij haar. Ook kreeg zij een groter cadeau als zij echt zou stoppen, cadeau was geincasseerd en haar duim zat weer in haar mond..haha.
Het probleem was eigenlijk dat het duimen overdag in stand werd gehouden door het duimen 's nachts. Hierdoor bleef zij het gevoel houden dat er gesabbeld moest worden. Haar spraak verbeterde al wel enorm door het minderen met duimen en haar gebit ging ook veel rechter staan.
Na afgelopen zomervakantie hebben wij bite tex gekocht en dat op haar nagels gedaan. Toen kon zij ook niet meer 's nachts duimen. En hierdoor heeft zij het uiteindelijk afgeleerd. Al met al heeft zij er anderhalf jaar over gedaan. Haar broer moest toen ook meedoen en was in een week gestopt, dus het ligt ook erg aan het kind zelf.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2015 12:02

@ zindelijkheid
J is nog niet 's nachts zindelijk, maar zit er wel tegenaan. Zijn luier is soms al droog en andere keren een klein beetje nat. In het voorjaar gaan wij hem wakker maken ofzo, al zal dat wel een harde dobber worden. Hij slaapt nl erg vast.

Nu inderdaad nog maar 1 in de luier. Toen O net geboren was, zaten er 3 nog in de (nacht) luier. Toen hebben wij wel eens gegrinnikt als wij keken naar onze nachtproduktie van luiers ( 6 in totaal).

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 05 jan 2015 12:41

V is hier ook nog niet nachtzindelijk. Smiddags moet ik er zelf ook echt op letten dat ze eerst even naar d wc gaat voor het slapen, dan is haar luier vaak nog droog, maar snachts nog geen een keer droog geweest. Ik heb haar 2 keer vergeten savonds een luier om te doen, en dan wordt ze huilend wakker dat ze geen luier om heeft en alles nat is ;)

Spannend lieffie! Zitten ze bij elkaar op de groep?

Saskia, goed dat het praten nu beter gaat! Zou idd wel leuk zijn als ze ook nog wat nederlands kan praten, maar de moedertaal is nu natuurlijk even belangrijker!

Evelien, balen van je werk zeg! Hoop dt je snel wat anders kan vinden voordat je er echt uit moet.

Hier overigens nog steeds een hele goede (uit)slaper! Smiddags gaat ze meestal ook nog even naar bed, ik ga rond 13.15 meestal naar boven en rond half 4/4 uur komt ze er pas weer uit :) Snachts ook eigenlijk nooit problemen, dus we zien eerlijk gezegd wel weer een beetje op tegen de gebroken nachten straks. Ik hoop maar dat hij/zij ook weer een goede slaper is :)
Overigens slaapt V nog steeds met een speen, 2 zelfs, dus ben benieuwd wanneer we daar mee kunnen stoppen. Heb het idee dat ze het nu nog even niet gaat pikken, dus wacht denk maar even rustig totdat de baby geboren is. Ze moet nu eerst maar eens goed gaan wennen aan dr nieuwe kamer, want daar wil ze savonds nog niet slapen :P

Ik ga even spammen bij jullie :D Zoals sommige van jullie misschien weten heb ik een webwinkel in baby- en kinderkleding. Helaas heb ik moeten besluiten om ermee te stoppen, dus alles gaat nu voor inkoopsprijs weg. Wellicht zit er nog wat tussen voor iemand? Je kunt bestellen via http://www.ikkuhkinderkleding.nl
Bedankt :)
Afbeelding

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 05 jan 2015 14:16

@Dippie
Wat jammer dat je hebt moeten besluiten, te stoppen. Ik ga zo even een kijkje nemen (wist niet dat je een webshop had).

@Vpk
Sinds wij beiden op strikt KM-vrij staan, eet ze gelukkig heel erg goed (voor haar doen, dan).
Wij moeten er nog helemaal aan wennen :oops:. Vorige week voor het eerst 's morgens een kwart boterham gegeten. Lijkt natuurlijk niets, maar voor een dreumes die op een ganse dag nog geen vijf happen at, is het heul errug veul! :D
In elk geval eet ze nu elke maaltijd wel een paar hapjes en meestal tussendoor ook.
Ben heel erg blij dat we wat dat betreft op 't goede spoor zitten.

@Saskia
Idd fijn zo een goede slaper, en ook logisch dat er soms (zoals bij ouderbezoek) last is van onrust, maar idd als je weet waar 't van komt...

@Liefie
Hoe is het gegaan op het KDV?

@Slapen
Hier weten we natuurlijk ook wel de oorzaken van het slechte slapen, maar dat neemt niet weg dat we al anderhalf jaar aan 't tobben zijn hiermee en ja... soms ben ik 't even heel erg zat, dat ik 's avonds altijd bezig ben kindje in slaap te krijgen, en 's nachts ook nog de vele nachtvoedingen, het huilen, de buikkrampen, de dromen, etc.
Onze opvoedingsstijl ligt het dichtst tegen up-ap aan, gewoon omdat dit het beste bij ons past, maar van chronisch gebrek aan rust, tijd voor mijzelf en slaap, word ik soms toch errug on-up en ap haha.

@Evelien
Overweeg je wel een opleiding in 't verlengde van wat je nu doet? Of misschien iets totaal anders?

@zindelijk
Onze dreumes heeft al ruim een maand geen poepluier meer gehad, dus zachtjes aan durf ik te zeggen dat ze wat dat betreft zindelijk is. En dat vinden wij helemaal niet erg!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2015 15:05

Qua opleiding meer in de richting van horeca. Dus heel iets anders.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 05 jan 2015 15:16

@slapen. Hier zelfde aanpak als Meribel, AJL. Dit heb ik wel moeten leren/ er achter moeten komen dat dit het beste werkt (voor ouder en kind).
Kinderen krijgen genoeg aandacht, er is rust/ regelmatig, ze worden op vaste tijden naar bed gebracht met een gezellig bedritueel. Maar ze weten heel goed dat als het lampje uit is ze geen aandacht meer krijgen tot de volgende morgen.

Zouden ze bijv. beginnen over te donker/ te licht zou ik ze hooguit een extra knuffel geven en een troostend woord maar verder zou ik er geen enkele aandacht aan geven. Niet omdat ik hard ben, maar omdat ik weet dat je anders zelf problemen maakt. (en met hooguit 3 nachten is dan 'het probleem' weg is mijn ervaring...)

En inderdaad, er zijn kinderen die vanzelf goed slapen, maar volgens mij moeten de meesten kinderen het wel leren. Of bij tijden weer even leren.
(Ps. In slaap voeden lijkt mij sowieso vragen om problemen?? Of ligt dat aan mij ;-)?)
Laatst gewijzigd door 654321 op 05 jan 2015 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 05 jan 2015 15:20

Hoe vinden jullie en de kids het dat de vakantie voorbij is?

Hier hadden we allemaal nog niet veel zin aan school...
Vonden de vakantie héérlijk. Even niet op tijd leven, wat langer liggen, rustig opstarten en vooral veel tijd met elkaar doorbrengen. Zo gezellig.

Maar ja, het kan natuurlijk niet altijd vakantie zijn :wink: En ook wel weer goed om in huis weer flink aan de slag te gaan (was hard nodig...) en wat meer regel in alles.
Overal een tijd voor hé.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2015 16:05

Eerlijk gezegd ben ik erg blij dat de vakantie voorbij is :oops: Vandaag waren de oudste 2 nog vrij, maar manlief is een dag met ze weg en de jongste 2 zijn naar het kdv.
Afgelopen zaterdag waren manlief en ik hard aan het werk in huis en het regende buiten, maar de kinderen verveelden zich behoorlijk. De uitdaging en de regelmaat van school is voor hen veel beter.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jan 2015 16:47

Het is super gegaan op het kdv Jet heeft goed geslapen en was voor de rest vrolijk en lief net als haar grote zus zeiden ze :8>
Ja ze zitten samen in een groep alleen Nina zit ook weleens op de peutergroep als dat net op de ochtend valt als Nina naar het kdv gaat.
Had er ook alle vertrouwen in is echt een super kdv

Evelien ik had het ook best gehad al dat poep en gespuug haha... Was de eerste keer voor Nina en ben zo blij dat ze het goed aangaf zo hebben we grote ongelukken voorkomen.
Als het gisteren nog zo was geweest had ik vandaag de HA wel gebeld hoor duurde best lang eer ze er vanaf was helaas.
Spannend een hele andere kant op gaan wat werk betreft.

Zo fijn zindelijke kinderen :D

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 jan 2015 19:37

ajl schreef:Eerlijk gezegd ben ik erg blij dat de vakantie voorbij is :oops: Vandaag waren de oudste 2 nog vrij, maar manlief is een dag met ze weg en de jongste 2 zijn naar het kdv.
Afgelopen zaterdag waren manlief en ik hard aan het werk in huis en het regende buiten, maar de kinderen verveelden zich behoorlijk. De uitdaging en de regelmaat van school is voor hen veel beter.

Nou anders ik wel. Het was heel erg leuk, ook nog bij het Openluchtmuseum geweest, schaatsen met die drie gasten, gingen ze met z'n tweeën achter aan m'n jas hangen en ik kukelde bovenop ze, lekker handig, maar ik ben helemaal op. Gisteren leek het wel losgeslagen wild nadat ze twee weken bij mij hadden gezeten en ik zei: Hier heb je ze weer en dinsdag zijn ze niet welkom. Ik heb gewoon een dag vrijgenomen morgen om bij te komen en de gangkast uit te gaan mesten en al het speelgoed te ordenen en de helft verstoppen, want weggooien mag hier niet.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jan 2015 20:31

haha. boerin.. ik geniet van je stukjes... fijn! een lotgenoot!! :) evenals velen!

hier ook de vlag uit vandaag.. maar d ehele dag bezig om weer eens mn huis op de rit te krijgen... we zijn ardig op weg, maar worden door omstandigheden geleefd deze week... dus vana volgende week definitief goed starten!
Kids keken uit om naar school te gaan! :) M had zich ook wer goed laten gelden... wat de juf nu 25 jaar nooooit heeft meegemaakt, maakt ze nu mee! ergens hilarisch!

Gebroken nachten ken ik maar al te goed. al is er verschil in echt behoefte hebben aan troost of om aandcht. Hier toen M ziek was, last van de oren.. kan ik em eht niet laten huilen etc... maar als et klaar is, ist klaar!

zo... T maar eens voeden en dan strijken! dan zijn we ect helemaal bij

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 jan 2015 00:21

gemixte gevoelens over de vakanties...ze sliepen zo lekker uit tot 8 uur, half 9 soms ..en ik dus ook ..
maar aan de andere kant..mijn huishouden schreeuwt om wat meer aandacht, dus wat dat betreft is het beter.
En de kinderen vinden het tijdens het huphup-schietop-jemoetnaarschool-aankleedritueel jammer dat vakantie voorbij is..maar als ze op school zijn genieten ze weer.

Terug naar “Archief”