Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 20 dec 2014 09:45

Beterschap Jannoek, wat naar zoiets!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 dec 2014 15:25

Beterschap!! Duurt echt lang voor de hoest echt helemaal weg is. Wij hebben het op man na ook allemaal gehad. Hij is niet ingeent, ik wel, hij krijgt het niet, ik wel. Zegt echt niet alles dat enten. Wij kregen geen kuur, onze ha vond het niet nodig omdat de jongste geen baby meer was .

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 dec 2014 18:31

idd... onze school is met de mazelenepedimie in het nieuws geweest, was aan een groep 11 kinderen mazelen.. en op 1 na niet.. de rest allemaal ingeent. De kinderen waren allemaal vreselijk ziek dus kregen het ook niet maar een klein beetje.
Dr is een heel onderzoek geweest, maar geldt in dit.. gewon domme pech, virus was niet gemuteerd en de ge ente stof had meer dan voldoende moeten zijn.

Hoop dat het hier niet komt... jakkes.... kinkhoest is zooo naar!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 dec 2014 20:52

Beterschap Jannoek!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 22 dec 2014 14:01

Beterschap Jannoek...

Iemand ervaring hier met Korelon? Misschien gaan we wel overstappen naar een gastouder als beebje er is. Maar hoe vind je een goede gastouder. Iemand tips?
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 dec 2014 14:15

In het kerkblad misschien?
Wij hebben een kerkblad van PKN breed, dus meerdere gemeentes, dan bereik je best veel mensen.
Ik vond het ook erg lastig, hoe je zo iemand vindt, die je je kinderen toevertrouwd. Uiteindelijk was er plek bij iemand uit onze kerkelijke gemeente, dus dan weet je meestal wel hoe iemand is, dus dat was heel prettig, dan weet je dat iemand betrouwbaar is.
Wij deden het dus andersom, eerst een gastouder, toen een gastouderbureau eraan gekoppeld.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 dec 2014 14:37

Net wat MissF zegt. Ik was gastouder en ben toen bij mijn vriendin gaan oppassen (op haar kind). En zijn samen naar een gastouderbureau op zoek gegaan.

Vanochtend even een pijnlijk momentje gehad. Ik heb vandaag een extra ochtendje gewerkt (volgende week zijn we lekker een weekje vrij met z'n allen). S wilde graag thuis blijven bij mama. :oops: Voelde me toch wel een klein beetje schuldig.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 dec 2014 17:47

@Stip: onze T is net vanmorgen wezen 'wennen' bij onze gastouder. Ik heb contact gezocht met de kinderopvangorganisatie hier in de regio. Die is heel breed (geen Korelon dus maar 'neutraal'), bemiddelt ook tussen gastouders en vraagouders die bij hen aangesloten zijn. Groot voordeel is dat je op die manier een gastouder hebt die 'erkend' is, waardoor je mogelijk kinderopvangtoeslag kunt krijgen. Ook wordt de administratie via de organisatie geregeld.
Ik heb aangegeven dat we een christelijke gastouder zochten. Zo kwamen we bij deze gastouder terecht, waar ook verschillende kinderen van gezinnen uit onze kerk al bleken te komen, zo kun je ook 'ns vooraf naar ervaringen informeren. We zijn kennis gaan maken, en dat bleek ook te klikken. Ook met T zijn we al een keer eerder bij haar geweest, maar die sliep toen de hele tijd :). Nu is hij dus 'n ochtendje wezen wennen en dat is heel goed gegaan. Zij was enthousiast en aan T merk ik het ook: die is echt wat van slag als hij iets minder fijns meegemaakt heeft, maar nu slaapt hij als een roosje en is vrolijk als hij wakker is :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 dec 2014 19:24

Lechat Fijn dat het zo goed gegaan is! Hoe vond je het zelf? Stil zeker?
Jet gaat de eerste week van januari beginnen op het kdv ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen Nina was al 2 jaar voor ze daar heen ging.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 dec 2014 20:02

Geen tijd gehad om het stil te vinden :). Manlief was ook vrij en we zijn ff gaan wandelen, nog wat boodschappen gedaan en geluncht bij de Hema en toen was de tijd alweer om...

Ook voor Jet dus de 1e wk van januari voor 't eerst - spannend!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 dec 2014 20:03

@Stip wij hebben een gastouder via Sammy, christelijk gastouderbureau, wat landelijk werkt.
Onze gastouder is vorig jaar verhuisd, maar de jongens hebben het zo naar hun zin dat we maar een stukje verder rijden ;-) Scheelt dat het ook maar voor 1 dag in de week is..

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 22 dec 2014 20:46

Stip schreef:Beterschap Jannoek...

Iemand ervaring hier met Korelon? Misschien gaan we wel overstappen naar een gastouder als beebje er is. Maar hoe vind je een goede gastouder. Iemand tips?

Ik ben gastouder geweest bij Korelon. Een familielid zocht oppas voor haar kids. Ik wou dat graag doen, zij wou het graag via een gastouderbureau (ivm kinderopvangsubsidie etc.). Omdat ik met mijn opleiding gastouder mag zijn, kinderEHBO heb en mn huis kinderproof was, was dit zo geregeld.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 dec 2014 11:56

shit zeg nog maar dinsdag en nog zoooveel dagen vakantie te gaan. Kan em wel omkijken....... bah bah bah... kids kunnen niet naar buiten... M weer gezeik met zn oren.. lang leven de zo fantastische KNO....kan ook nergens heen nog... T is gewoon te klein om ergens heen te gaan.... hij wordt daar zo onrustig van... bah bah bah!

Het grootste nadeel is dat ik s middags niet kan bijslapen. T is de heeeele avond altijd aan het rommelen..... dus dan op tijd slapen lukt ook niet.

We gaan zo de speelgoedkast eens opruimen.. wie weet geeft dat nog nieuwe inzichten...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 23 dec 2014 12:39

Stip schreef:Beterschap Jannoek...

Dag Stip,

Onze zoontjes gaan middels Korelon naar gastouder. Korelon zoekt zelf actief naar gastouder voor je kind. Verder krijg je affiches om op te hangen zodat mensen middels korelon gastouder kunnen worden voor jouw kindje. Op zich goede ervaringen met Korelon. Alleen moet je bij het basispakket weinig vanuit korelon verwachten.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 dec 2014 13:15

Beterschap Jannoek! Zeer vervelend kinderen van vrienden hebben het ook gehad (die zijn niet ingeënt dan is het denk ik nog heviger) maar wat een drama was dat en heeft echt maanden geduurd.

Terug naar “Archief”