Vrees voor de Heer betekend het kwade haten.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Vrees voor de Heer betekend het kwade haten.

Berichtdoor Boerin » 24 nov 2014 13:09

Ik kan wel een stuk meegaan met Jan. Er was een voorganger in de Tweede Wereldoorlog die witheet werd toen er iemand z´n huis binnenkwam met een krantje. Hij wilde dat vuil niet in z´n huis en zei Hitler en Mussolini zitten spoedig in de hel. Hij bad helemaal niet voor bekering, er zijn grenzen denk ik. Daarentegen leidde Corrie ten Boom hun verrader tot de Heer en vergaf ze een kampbeul uit het kamp waar haar zus was gestorven. Die had zich bekeerd. Ik zag een man van Boko Haram die bij T.B Joshua een aanslag wilde plegen, maar dat lukte ´m niet en hij wierp die duivel eruit en die man kwam tot bekering.
En Paulus overigens, die hadden ze dan wel kunnen haten, maar dat is dan ineens vervolging of zo. Wat als de antichrist een moslim is, moeten we dan ineens wel vergeven die hulpjes van ´m en ons laten onthoofden als een martelaar en anders niet, makes no sense.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 24 nov 2014 13:14

Jan schreef:Wat je wel kunt vinden zoals ik al meerdere malen heb aangeven, is dat er in de wet staat dat men de vijanden moet liefhebben. Dit zijn dan wel de vijanden in het eigen volk, die nabij zijn, de broeders, de naasten.
Kan je aangegeven waar deze selectie staat in de Bijbel?
Jan schreef:En als de schoften van IS Nederland binnenvallen en beginnen met mijn naasten langzaam te onthoofden d.m.v. met een veel te klein mes langzaam de keel door te gaan snijden omdat ze de demoon v.d. IS niet liefhebben...
Mag ik dan nog steeds niet haten volgens jouw god? Mag ik dan geen dienst nemen in het leger en die vuile honden allemaal kapot schieten als de beesten die het zijn? Moet ik dan enkel bidden tot God? Is dat wat Hij van ons vraagt? Maak dat je kat maar wijs!
Ik kan dat gevoel zo goed begrijpen als ik de verhalen hoor (de beelden kán ik niet zien, te afschuwelijk). Maar ik verbaas me steeds weer erover, dat vervolgde christenen altijd vragen of wij (die hier in vrijheid leven) willen bidden voor hun vervolgers. Ze vragen niet of wij willen bidden of de vervolging mag verminderen, of stoppen. Nee, ze vragen of wij willen willen bidden om standvastigheid, én om de bekering van hen die hun naar het leven staan.
Er gaat in de praktijk van vervolging (om het geloof), blijkbaar een andere waarde gelden. Namelijk, die van standvastigheid en nabijheid van God. En het kunnen getuigen van Zijn liefde.
Het is Gods krachtige bijstand, die wij, die in vrijheid en luxe leven, niet van God krijgen. Omdat we dat niet op dit moment nodig hebben. Maar dat de Heere zo werkt, daar hoef je maar even verder te kijken.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je het kwaad niet mag bestrijden.
Maar het ligt er wel aan hoe je dat doet.
Ook de hugenoten hebben hebben gestreden voor hun geloof, en wat zijn er een slachtoffers gevallen. Het is zo oppassen met welke gevoelens je strijd. En of je in afhankelijkheid strijd.
Als je je alleen laat leiden door blinde haat, wie is er dan beter?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 24 nov 2014 17:33

Bambi schreef:@Jan, maar je kan het Koninkrijk niet zelf verdienen.
Daar heb je toch echt de genade van God voor nodig.
En met die genade krijg je de vruchten van de Geest.
En langzaam aan ga je dan de gevoelens van haat juist haten.

Alleen de onjuiste gevoelens van haat maar niet de goddelijke haat zoals dit:

1 Sam. 11 schreef: 1 Toen trok Nahas, de Ammoniet, ten strijde en belegerde Jabes in Gilead. En al de mannen van Jabes zeiden tegen Nahas: Sluit een verbond met ons, dan zullen wij u dienen.
2 Maar Nahas, de Ammoniet, zei tegen hen: Op deze voorwaarde zal ik een verbond met u sluiten, dat ik bij u allen het rechteroog uitsteek. Zo zal ik schande over heel Israël brengen.
3 Toen zeiden de oudsten van Jabes tegen hem: Laat ons zeven dagen met rust, zodat wij boden kunnen sturen naar al de gebieden van Israël. Als er dan niemand is die ons verlost, zullen wij naar buiten komen, naar u toe.
4 Toen de boden in Gibea kwamen, waar Saul woonde, en deze woorden ten aanhoren van het volk spraken, begon heel het volk luid te huilen.
5 En zie, Saul kwam van achter de runderen van de akker, en Saul zei: Wat is er met het volk, dat zij huilen? Toen maakten zij hem de woorden van de mannen van Jabes bekend.
6 De Geest van God werd vaardig over Saul toen hij deze woorden hoorde, en hij ontstak in hevige woede.
7 Hij nam een span runderen, hakte ze in stukken, en stuurde ze naar alle gebieden van Israël door de hand van de boden, die zeiden: Wie niet uittrekt achter Saul en achter Samuel aan, met diens runderen zal net zo gedaan worden. Toen viel grote vrees voor de HEERE op het volk, en zij trokken als één man uit.

En weet je wat die genade inhoudt?
Dat jou al je zonden worden vergeven.
Er zit alleen wel een 'maar' aan:
"Mattheüs 6" 14 Want indien gij den mensen hun misdaden vergeeft, zo zal uw hemelse Vader ook u vergeven.
15 Maar indien gij den mensen hun misdaden niet vergeeft, zo zal ook uw Vader uw misdaden niet vergeven."

Alles in de juiste context gezien. Dus niet je rechteroog laten uitsteken omdat je denkt niets te mogen doen om je te verdedigen. En niet dit soort vijanden dan vergeven. Nee, kijk naar de Geest die over Saul kwam.

8 Hij telde hen in Bezek. Van de Israëlieten waren er driehonderdduizend en van de mannen van Juda dertigduizend.
9 Toen zeiden zij tegen de boden die gekomen waren: Dit moet u tegen de mannen in Jabes in Gilead zeggen: Morgen, als de zon heet wordt, zal er verlossing voor u komen. Toen de boden kwamen en dat aan de mannen in Jabes vertelden, waren die verheugd.
10 De mannen van Jabes zeiden tegen Nahas: Morgen zullen wij naar buiten komen, naar u toe, en dan kunt u met ons doen overeenkomstig alles wat goed is in uw ogen.
11 En het gebeurde de volgende dag dat Saul het volk in drie groepen verdeelde. Die kwamen bij het aanbreken van de dag in het midden van het legerkamp en sloegen op Ammon in tot de dag heet werd. En het gebeurde dat zij die overbleven, zo verspreid werden, dat er van hen geen twee bij elkaar bleven.

En de verkeerde haat werd voorkomen, zie het verschil.

12 Toen zei het volk tegen Samuel: Wie is hij die zei: Zou Saul over ons regeren? Geef hier die mannen, dan zullen wij hen doden.
13 Maar Saul zei: Er zal op deze dag niemand gedood worden, want de HEERE heeft Israël vandaag verlossing geschonken.
14 En Samuel zei tegen het volk: Kom, laten wij naar Gilgal gaan en het koningschap daar vernieuwen.
15 Toen ging heel het volk naar Gilgal en stelde Saul daar in Gilgal aan tot koning, voor het aangezicht van de HEERE; en zij brachten daar dankoffers voor het aangezicht van de HEERE. En Saul verheugde zich daar buitengewoon, met al de mannen van Israël.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 24 nov 2014 17:55

Boerin schreef:Ik kan wel een stuk meegaan met Jan. Er was een voorganger in de Tweede Wereldoorlog die witheet werd toen er iemand z´n huis binnenkwam met een krantje. Hij wilde dat vuil niet in z´n huis en zei Hitler en Mussolini zitten spoedig in de hel. Hij bad helemaal niet voor bekering, er zijn grenzen denk ik. Daarentegen leidde Corrie ten Boom hun verrader tot de Heer en vergaf ze een kampbeul uit het kamp waar haar zus was gestorven. Die had zich bekeerd. Ik zag een man van Boko Haram die bij T.B Joshua een aanslag wilde plegen, maar dat lukte ´m niet en hij wierp die duivel eruit en die man kwam tot bekering.
En Paulus overigens, die hadden ze dan wel kunnen haten, maar dat is dan ineens vervolging of zo. Wat als de antichrist een moslim is, moeten we dan ineens wel vergeven die hulpjes van ´m en ons laten onthoofden als een martelaar en anders niet, makes no sense.

Het is van belang het onderscheid te zien tussen wie we moeten vergeven en wie niet. Neem nou dit:

2 Tim. 4 schreef: 14 Alexander, de kopersmid, heeft mij veel kwaad aangedaan. Moge de Heere hem vergelden naar zijn werken.
15 Wees ook zelf voor hem op uw hoede, want hij is krachtig tegen onze woorden ingegaan.
16 Bij mijn eerste verdediging was er niemand die mij bijstond, maar zij hebben mij allen verlaten. Moge het hun niet toegerekend worden.
17 Maar de Heere heeft mij bijgestaan en heeft mij kracht gegeven, opdat door mij de prediking volbracht zou worden en alle heidenen die zouden horen. En ik ben uit de muil van de leeuw verlost.
18 En de Heere zal mij bevrijden van alle boze opzet en mij verlossen tot de komst van Zijn hemels Koninkrijk. Hem zij de heerlijkheid tot in alle eeuwigheid. Amen.

Hier zien we zowel een wens van Paulus dat Alexander de kopersmid van God vergolden wordt naar zijn kwade werken.
En we zien de wens van Paulus dat de lafaards die hem niet bijstonden in de strijd het niet toegerekend wordt... wat is het verschil? In het eerste geval gaat het om een vijand van God die Gods woorden via Paulus krachtig aan het bestrijden was. In het tweede geval lijkt het me te gaan om nog zwakke gelovigen die misschien nog kunnen groeien. Blijkbaar maakte Paulus een onderscheid hierin... in het ene geval heeft hij wel vergeving en bekering op het oog, In het andere geval niet.

Dit is een voorbeeld van vervolging die komt door het prediken van het evangelie. Is iets anders dan omgaan met criminelen of omgaan met vijanden in een oorlog.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 24 nov 2014 18:16

Jan schreef:Wat je wel kunt vinden zoals ik al meerdere malen heb aangeven, is dat er in de wet staat dat men de vijanden moet liefhebben. Dit zijn dan wel de vijanden in het eigen volk, die nabij zijn, de broeders, de naasten.

mona schreef:Kan je aangegeven waar deze selectie staat in de Bijbel?

God gaf Zijn wetten aan Israël. De naasten waren hun broeders onder het volk. En de vreemdelingen onder hen moesten ook rechtvaardig behandeld worden. Israël als voorbeeldvolk. De wet die Jezus opnieuw uitlegt zijn deze wetten:

Lev. 19 schreef: 11 U mag niet stelen, u mag niet liegen of iemand zijn naaste bedriegen.
12 U mag geen valse eed afleggen in Mijn Naam, en zo de Naam van uw God ontheiligen. Ik ben de HEERE.
13 U mag uw naaste niet afpersen en niet beroven. Het arbeidsloon van de dagloner mag niet de nacht bij u overblijven tot de volgende morgen.
14 U mag een dove niet vervloeken en vóór een blinde mag u geen struikelblok neerleggen, maar u moet uw God vrezen. Ik ben de HEERE.
15 U mag geen onrecht doen in de rechtspraak, u mag geen partij trekken voor de arme en de aanzienlijke niet voortrekken. Op rechtvaardige wijze moet u uw naaste oordelen.
16 U mag onder uw volksgenoten niet met lasterpraat rondgaan, u mag uw naaste niet naar het leven staan. Ik ben de HEERE.
17 U mag in uw hart uw broeder niet haten. U moet uw naaste zeker terechtwijzen, zodat u geen zonde op hem laadt.
18 U mag geen wraak nemen of een wrok koesteren tegen uw volksgenoten, maar u moet uw naaste liefhebben als uzelf. Ik ben de HEERE.

Deut. 1 schreef: 15 Dus nam ik uw stamhoofden, wijze en ervaren mannen, en stelde hen tot hoofd over u aan, leiders over duizend, leiders over honderd, leiders over vijftig en leiders over tien, en beambten voor uw stammen.
16 Ook beval ik in die tijd uw rechters: Luister naar de geschillen tussen uw broeders, en oordeel rechtvaardig tussen een man, zijn broeder en de vreemdeling die bij hem is.

Ex. 23 schreef: 1 U mag geen vals gerucht verspreiden, en u mag een schuldige niet uw hand reiken door een misdadige getuige te zijn.
2 U mag de meerderheid niet volgen in het kwaad, en u mag in een rechtszaak niet zo antwoorden dat u zich schikt naar de meerderheid om zo het recht te buigen.
3 U mag een arme bij zijn rechtszaak niet voortrekken.
4 Wanneer u een rund van uw vijand of zijn verdwaalde ezel aantreft, moet u het dier beslist bij hem terugbrengen.
5 Wanneer u de ezel van iemand die u haat, onder zijn last ziet liggen, moet u zich ervan weerhouden om het aan hem over te laten. U moet de ezel beslist samen met hem overeind helpen.
6 U mag het recht van de arme onder u niet buigen bij zijn rechtszaak.
7 Houd u ver van bedrieglijke zaken. Een onschuldige en een rechtvaardige mag u niet doden, want Ik zal de schuldige niet rechtvaardig verklaren.
8 U mag geen geschenk aannemen, want het geschenk maakt zienden blind en verdraait de woorden van de rechtvaardigen.
9 U mag de vreemdeling niet onderdrukken, want u kent zelf de gesteldheid van de vreemdeling, omdat u zelf vreemdeling geweest bent in het land Egypte.

Deut. 16 schreef: 18 U moet binnen al uw poorten, die de HEERE, uw God, u geeft, rechters en beambten over uw stammen aanstellen. Zij moeten met een rechtvaardig oordeel rechtspreken over het volk.
19 U mag het recht niet buigen. U mag niet partijdig zijn en geen geschenk aannemen, want een geschenk verblindt de ogen van wijzen en verdraait de woorden van rechtvaardigen.
20 Gerechtigheid, gerechtigheid moet u najagen, opdat u leeft en het land dat de HEERE, uw God, u geeft, in bezit neemt.

God wil dat er recht heerst in de maatschappij, rechtspraak, orde, bescherming voor weduwen en wezen.
Geen corruptie, geen bloedvergieten, geen onrecht, geen geweld.

Spr. 6 schreef: 16 Deze zes haat de HEERE,
ja, zeven zijn een gruwel voor Zijn ziel:
17 hoogmoedige ogen, een valse tong
en handen die onschuldig bloed vergieten,
18 een hart dat zondige plannen smeedt,
voeten die zich haasten om naar het kwade te rennen,
19 een valse getuige die leugens blaast,
en die tussen broeders twisten teweegbrengt.

Jan schreef:En als de schoften van IS Nederland binnenvallen en beginnen met mijn naasten langzaam te onthoofden d.m.v. met een veel te klein mes langzaam de keel door te gaan snijden omdat ze de demoon v.d. IS niet liefhebben...
Mag ik dan nog steeds niet haten volgens jouw god? Mag ik dan geen dienst nemen in het leger en die vuile honden allemaal kapot schieten als de beesten die het zijn? Moet ik dan enkel bidden tot God? Is dat wat Hij van ons vraagt? Maak dat je kat maar wijs!

Ik kan dat gevoel zo goed begrijpen als ik de verhalen hoor (de beelden kán ik niet zien, te afschuwelijk).

Onderdruk dat gevoel niet, het is goddelijk. Laat je verstand hervormen door Gods woord en Geest zodat heel je hart en verstand eensgezind zullen zijn naar Zijn wil.

Maar ik verbaas me steeds weer erover, dat vervolgde christenen altijd vragen of wij (die hier in vrijheid leven) willen bidden voor hun vervolgers. Ze vragen niet of wij willen bidden of de vervolging mag verminderen, of stoppen. Nee, ze vragen of wij willen willen bidden om standvastigheid, én om de bekering van hen die hun naar het leven staan.

Ik vraag het me af of het inderdaad altijd zo is. Moeilijk na te gaan en misschien dat dit juist de verhalen zijn die in Christelijke media mooi gevonden worden en uitgelicht. Maar goed, zelfs al zouden velen zo denken, dan betekend het nog niet dat God wil dat ze zo denken en bidden.

Er gaat in de praktijk van vervolging (om het geloof), blijkbaar een andere waarde gelden. Namelijk, die van standvastigheid en nabijheid van God. En het kunnen getuigen van Zijn liefde.
Het is Gods krachtige bijstand, die wij, die in vrijheid en luxe leven, niet van God krijgen. Omdat we dat niet op dit moment nodig hebben. Maar dat de Heere zo werkt, daar hoef je maar even verder te kijken.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je het kwaad niet mag bestrijden.
Maar het ligt er wel aan hoe je dat doet.
Ook de hugenoten hebben hebben gestreden voor hun geloof, en wat zijn er een slachtoffers gevallen. Het is zo oppassen met welke gevoelens je strijd. En of je in afhankelijkheid strijd.
Als je je alleen laat leiden door blinde haat, wie is er dan beter?

Ik geloof zeker dat God bijstand geeft aan de Zijnen in moeilijke tijden. Alleen zo kan men pijn, lijden verdragen door de kracht van de Heilige Geest. Alleen daarom zijn mensen instaat om niet bang te zijn maar juist God te loven, zie Stefanus.

Blinde haat is niet juist. De Bijbelse haat is echter niet blind maar gegrond op Gods hart.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 24 nov 2014 18:33

Jan schreef:Ik vraag het me af of het inderdaad altijd zo is. Moeilijk na te gaan en misschien dat dit juist de verhalen zijn die in Christelijke media mooi gevonden worden en uitgelicht. Maar goed, zelfs al zouden velen zo denken, dan betekend het nog niet dat God wil dat ze zo denken en bidden.

Ik geloof zeker dat God bijstand geeft aan de Zijnen in moeilijke tijden. Alleen zo kan men pijn, lijden verdragen door de kracht van de Heilige Geest. Alleen daarom zijn mensen instaat om niet bang te zijn maar juist God te loven, zie Stefanus.

Blinde haat is niet juist. De Bijbelse haat is echter niet blind maar gegrond op Gods hart.

Ik weet het ook niet. Wel interessant, nooit over nagedacht.
Openbaringen:
En toen het Lam het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen van hen die geslacht waren omwille van het Woord van God en omwille van het getuigenis dat zij hadden. En zij riepen met luide stem: Tot hoelang, heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt U ons bloed niet aan hen die op de aarde wonen?

Stefanus bad dat God ze het niet aanrekende, hij bad o.a. voor Saulus.
Dus het hangt misschien af van de persoon, of iemand nog te redden is of niet. Voor hen die zondigen tot de dood hoef je niet te bidden. Paulus deed het uit onverstand. Met Openbaringen hebben degenen die dat doen toch al het teken van het beest en heeft bidden voor ze geen zin.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 24 nov 2014 19:48

Jan schreef:
Ik zit inderdaad helemaal vol haat als het om de gruwelen van de communisten of de IS gaat. Of om de buurman die zijn kind misbruikt en nog wat van die dingen. Dat is dezelfde haat van de Heilige Geest die Sodom en Gomorra met vuur en zwavel tot een hel op aarde maakte.

En diezelfde Geest zegt tegen mij: wees rustig en geduldig als het gaat om Teus, die man weet niet beter en als hij zich niet bekeerd zal het al erg genoeg aflopen met hem.

Als dat dezelfde geest is die jou verteld dat je mensen moet haten, maakt me dat niets uit Jan, ik mag er vaak tegen bestand zijn door de wapenrusting want ik haat hem.
Dat moet wel die geest zijn want ik ben absoluut zeker dat de Heilige Geest jou dat niet verteld.
Dus wees alsjeblieft voorzichtig met die geest die jou over mij verteld, hij is levensgevaarlijk.
Is overigens ook best wel te merken aan je reacties.

Er is een verschil van het haten van mensen en de zonden. Er is al zoveel gesproken over de Liefde van God en dat je die alleen door de Heilige Geest verstaat en daardoor mensen lief kan hebben, hoewel dat het ook best wel moeilijk is, maar je snapt het kennelijk nog steeds niet.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 24 nov 2014 19:57

Boerin schreef:Ik kan wel een stuk meegaan met Jan. Er was een voorganger in de Tweede Wereldoorlog die witheet werd toen er iemand z´n huis binnenkwam met een krantje. Hij wilde dat vuil niet in z´n huis en zei Hitler en Mussolini zitten spoedig in de hel. Hij bad helemaal niet voor bekering, er zijn grenzen denk ik. Daarentegen leidde Corrie ten Boom hun verrader tot de Heer en vergaf ze een kampbeul uit het kamp waar haar zus was gestorven. Die had zich bekeerd. Ik zag een man van Boko Haram die bij T.B Joshua een aanslag wilde plegen, maar dat lukte ´m niet en hij wierp die duivel eruit en die man kwam tot bekering.

@Boerin dit is eigenlijk wel logisch, zo is vaak de reactie van mensen. We zijn niet altijd vervult door de Heilige Geest en lopen niet altijd op de toppen van ons geloof en als dit het geval is, gaat ons verstand te werk en als het in de praktijk komt vergaat het ons ook zo. Dan weten we met ons verstand dat het fout is en zullen het ook blijven zeggen dat het fout is maar de praktijk is dat we de Heilige Geest nodig hebben.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 24 nov 2014 20:05

Jan schreef:Moeilijk na te gaan en misschien dat dit juist de verhalen zijn die in Christelijke media mooi gevonden worden en uitgelicht. Maar goed, zelfs al zouden velen zo denken, dan betekend het nog niet dat God wil dat ze zo denken en bidden.
Vreselijk zeg, dat je deze Goddelijke kracht in twijfel trekt, en af doet als een mooi verhaal.
Je zou eens wat sites kunnen bezoeken over christenvervolging, boeken lezen, naar bidstonden gaan enz. Je zou niet weten wat je overkwam. Ik denk dat dit absoluut is wat God wil dat ze denken. Hij geeft er hen op het juiste moment de kracht voor. Maar God geeft het nu niet aan jou omdat jij het niet nodig hebt.
Jan schreef:Onderdruk dat gevoel niet, het is goddelijk. Laat je verstand hervormen door Gods woord en Geest zodat heel je hart en verstand eensgezind zullen zijn naar Zijn wil.
Welnee, dit haatgevoel is helemaal niet goddelijk, het is puur menselijk. Laat je niet leiden door dit gevoel. Het vergiftigt je hart en je denken
Boerin schreef:Openbaringen:En toen het Lam het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen van hen die geslacht waren omwille van het Woord van God en omwille van het getuigenis dat zij hadden. En zij riepen met luide stem: Tot hoelang, heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt U ons bloed niet aan hen die op de aarde wonen?
Geweldig aangrijpende tekst. Maar het is nog niet zo ver. Het is nog de tijd niet voor vergelding, want eerst moeten er nog mensen tot Jezus gebracht worden. Als dat getal vol is, zal de vergelding beginnen.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 24 nov 2014 21:54

Jan schreef:Moeilijk na te gaan en misschien dat dit juist de verhalen zijn die in Christelijke media mooi gevonden worden en uitgelicht. Maar goed, zelfs al zouden velen zo denken, dan betekend het nog niet dat God wil dat ze zo denken en bidden.

mona schreef:Vreselijk zeg, dat je deze Goddelijke kracht in twijfel trekt, en af doet als een mooi verhaal.

Vreselijk? Waarom? Omdat ik niet mee wil gaan met mensen die vinden dat ze vooral moeten bidden om de bekering van die satanisten die hen aan het afmaken zijn in de naam van de demoon allah? Dat vind ik pas vreselijk, net als jou goedkeuring daarvan.

En goddelijke kracht? Dat kan zoals ik al beaamd heb in het geval van pijn en lijden doorstaan. Maar wat dan te denken van de goddelijke kracht van David en zijn helden? Of van Simson bijvoorbeeld? Doe mij toch vooral ook die goddelijke kracht op het juiste moment in mijn leven! Dat scheelt dan immers een hoop onschuldige levens nietwaar? Je zal het vast vreselijk vinden... dat ik liever de beesten dood wil maken dan ze mijn naasten laten slachten in een vrome martelaarsdood.

Je zou eens wat sites kunnen bezoeken over christenvervolging, boeken lezen, naar bidstonden gaan enz. Je zou niet weten wat je overkwam. Ik denk dat dit absoluut is wat God wil dat ze denken.

Ik lees toch honderd keer liever de Bijbel om Gods wil te ontdekken. Een mooi oorlogsverhaal over hoe Israël haar vijanden totaal verslaat zonder zelf ook maar één slachtoffer te hebben. En anders kijk ik nog liever naar een oorlogsfilm waar de bad guys aan flarden geschoten worden. En dan zeggen ze dat geweld nooit iets oplost. Nou dat is zeker niet zo hoor, vreselijk he. Lees eens het oude testament om God wil te ontdekken! Want dat krijg je in al jouw boeken en bidstonden NOOIT te horen!

Jan schreef:Onderdruk dat gevoel niet, het is goddelijk. Laat je verstand hervormen door Gods woord en Geest zodat heel je hart en verstand eensgezind zullen zijn naar Zijn wil.

Welnee, dit haatgevoel is helemaal niet goddelijk, het is puur menselijk. Laat je niet leiden door dit gevoel. Het vergiftigt je hart en je denken

Onzin van de grootste soort. Het is juist niet alleen gevoel maar ook verstand, het is allebei. Het is juist onderdeel van de mannelijke dominante kant van God die in de meeste verwijfde kerken nooit gepredikt wordt terwijl de Bijbel er BOMVOL mee staat. BOMVOL.

Ex. 3 schreef: 1 Toen zongen Mozes en de Israëlieten dit lied voor de HEERE. Zij zeiden:
Ik zal zingen voor de HEERE,
want Hij is hoogverheven!
Het paard en zijn ruiter
heeft Hij in de zee geworpen.
2 De HEERE is mijn kracht en lied,
Hij is mij tot heil geweest.
Dit is mijn God, Hem verheerlijk ik;
de God van mijn vader, Hem roem ik.
3 De HEERE is een Strijder,
HEERE is Zijn Naam.

3The LORD is a man of war: the LORD is his name.

Rom. 9 schreef: 29 En zoals Jesaja van tevoren gezegd heeft: Als de Heere van de hemelse legermachten ons geen nageslacht had overgelaten, zouden wij als Sodom zijn geworden en aan Gomorra gelijkgemaakt zijn geweest.

Boerin schreef:Openbaringen:En toen het Lam het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen van hen die geslacht waren omwille van het Woord van God en omwille van het getuigenis dat zij hadden. En zij riepen met luide stem: Tot hoelang, heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt U ons bloed niet aan hen die op de aarde wonen?

Hoelang nog Heer! Hoelang nog voordat U komt te oordelen, om te wreken al het onschuldige bloed van Uw dienaren?

Als iemand de Heere Jezus Christus niet liefheeft, laat die vervloekt zijn. Maranatha!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 nov 2014 22:01

Ik zie weer een paar middeleeuwen aankomen, geloof ik.
Augustinus , alles is vergeven. :lol:
Compelle intrare!

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 24 nov 2014 22:16

Jan schreef:Vreselijk? Waarom? Omdat ik niet mee wil gaan met mensen die vinden dat ze vooral moeten bidden om de bekering van die satanisten die hen aan het afmaken zijn in de naam van de demoon allah? Dat vind ik pas vreselijk, net als jou goedkeuring daarvan.
quote even waar ik mijn goedkeuring geef. Als je dat zegt, moet je ook met bewijzen komen.
Jan schreef: Lees eens het oude testament om God wil te ontdekken!
Lees eens het nieuwe testament om Jezus wil te ontdekken!
Jan schreef:Want dat krijg je in al jouw boeken en bidstonden NOOIT te horen!
er is niets van mij bij.
Jan schreef:Onzin van de grootste soort. Het is juist niet alleen gevoel maar ook verstand, het is allebei. Het is juist onderdeel van de mannelijke dominante kant van God die in de meeste verwijfde kerken nooit gepredikt wordt terwijl de Bijbel er BOMVOL mee staat. BOMVOL.
Verwijfde kerken? :-k
Jan schreef:Als iemand de Heere Jezus Christus niet liefheeft, laat die vervloekt zijn. Maranatha!
Amen.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 25 nov 2014 09:18

Jan schreef:Vreselijk? Waarom? Omdat ik niet mee wil gaan met mensen die vinden dat ze vooral moeten bidden om de bekering van die satanisten die hen aan het afmaken zijn in de naam van de demoon allah? Dat vind ik pas vreselijk, net als jou goedkeuring daarvan.

Er is een verschil, God wil dat die mensen zich bekeren en een kind van God wil dat ook. Iedereen weet dat we God nodig hebben in ons gebed, ook voor bekering van mensen. Je begrijpt niet zoveel van de Bijbel, Gods Wil en het evangelie en al helemaal niet van Gods Leger. Een ieder die naar Gods Eer wilt leven en de Genade kent wil dat voor een ander ook, want die weten wat die mensen missen. Als je niet wilt dat anderen tot bekering komen dan behoor je niet tot Gods Leger, dat is een ander leger. Als je niet weet wat die mensen missen heb je ze liever dood want ze zijn een bedreiging en de rest is niet belangrijk.

Jan schreef:En goddelijke kracht? Dat kan zoals ik al beaamd heb in het geval van pijn en lijden doorstaan. Maar wat dan te denken van de goddelijke kracht van David en zijn helden? Of van Simson bijvoorbeeld? Doe mij toch vooral ook die goddelijke kracht op het juiste moment in mijn leven! Dat scheelt dan immers een hoop onschuldige levens nietwaar? Je zal het vast vreselijk vinden... dat ik liever de beesten dood wil maken dan ze mijn naasten laten slachten in een vrome martelaarsdood.

Ik denk, ik in ieder geval wel, dat je de Goddelijke kracht altijd nodig hebt, op dit forum om te oordelen in zeker wel.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 nov 2014 10:02

Maak dat de kat maar wijs. Jij bent degene die het niet snapt.

Het is alles onrealistische onzin die geen stand houd zodra ze jouw zwangere vrouw's buik openrijten met bajonetten en je ongeboren kind met duivels plezier van de ene bajonet overgooien naar de andere. Dit is de les v.d. geschiedenis als we kijken naar getuigenverslagen van de gruwelen die plaatsvonden onder communistische terreur. En de IS... verkrachting, marteling, moord. Juist al de gruwelen waar God de doodstraf voor gebied. Pas heel goed want je predikt wetteloosheid door te beweren dat we dit kwaad moeten vergeven en liefhebben i.p.v. te haten en te straffen.

Je hebt geen idee van echt kwaad, wat het doet in de praktijk. Hoe duivels ben je bezig om dan te zeggen dat we dit kwaad niet moeten haten maar vergeven en liefhebben? Ik sta hierin 100% tegenover jou en zal nooit enige concessie doen aan je zieke uitleg van Gods woorden die juist bedoeld zijn om de naaste te beschermen en niet uit te leveren aan demonen.

Als de IS ooit hier actief gaat worden weten we i.i.g. wat we aan jou hebben. Niets. Ja je bent zelfs een landverrader en een gevaar voor het moreel van de troepen in zo'n situatie. In oorlogstijd tolereert men geen sympathie voor de vijand. Je bent voor ons (je naasten) of voor de vijand. Kies maar waar je wilt staan. Voor Jezus en Zijn schapen of de duivel en zijn kinderen.

Ik ga je niet voor de 10e keer uitleggen waarom je mijn woorden weer verdraait. Ik zeg niet dat het makkelijk is, ik relativeer kwaad niet. Maar ik ga niet zoals jij proberen de marges van van Jezus' woorden op te zoeken. Misschien heb je voor je gevoel aan mij inderdaad weinig als de IS ons land binnen zou vallen. Aan Jezus had je volgens jouw visie ook weinig tijdens de Romeinse bezetting. Hij bad om vergeving voor wie hem op martelden en op een vreselijke manier ombrachten... en Stefanus deed precies hetzelfde. En het kwaad bestrijden is wat anders dan mensen haten. Dat blijf je maar niet snappen.... Blijkbaar.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 nov 2014 11:41

Boerin schreef:Openbaringen:
En toen het Lam het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen van hen die geslacht waren omwille van het Woord van God en omwille van het getuigenis dat zij hadden. En zij riepen met luide stem: Tot hoelang, heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt U ons bloed niet aan hen die op de aarde wonen?

"De zielen van martelaren onder een altaar."
Wow, dat is toch weer heel wat anders dan de bestemming der gemeente die direct naar Christus zal gaan, volgens Paulus.
Maar goed, dat is weer off topic, I guess.
Laatst gewijzigd door mealybug op 25 nov 2014 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”