Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 13 nov 2014 14:33

Een fiets heeft zij al. Hij is wat aan de kleine kant, maar ik ben bang dat zij met een grotere fiets de coördinatie wat kwijtraakt. Het kost haar nl nog best wel wat moeite om haar hand uit te steken en te anticiperen op het verkeer. Een horloge is inderdaad wel een leuk idee. Klokkijken kan zij niet, maar zij is wel stapeldol op sieraden. En eigen douchegel is ook wel een leuk idee.
Andere ideeën zijn nog welkom :D

Hoe doen moeders van andere dochters dat? C is nl stapeldol op make up, nagellak, parfum etc. Ik blijf zeggen dat ik haar daar te jong voor vind, maar ik zie best wel veel meisjes met (afgebladderde) nagellak. Ben ik nu de enige die haar daar gewoon te jong voor vind. Ik ben bang dat anders het einde zoek raakt met haar. Oorbellen mag ze ook pas als zij haar zwemdiploma heeft, ik vind het bij kleine meisjes vaak niet mooi.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 nov 2014 15:53

Hier is de regel: op je teennagels mogen alle kleuren nagellak en op je vingernagels alleen lichte kleuren, blank of heel lichtbruin. Want dat vind ik zo lelijk, meisjes (of vrouwen) met felgekleurde nagels wat niet mooi meer erop zit.
Dus haar teennagelkleur varieert van rood tot groen tot bruin tot blauw. Net wat ik erop doe. Want dat doen we vaak samen.
Ze kreeg van mijn zusje een keer een luchtje van Hello Kitty, dat doet ze bijna dagelijks op. Dat maakt me echt niks uit.
Make-up vraagt ze niet om. en moedig ik ook niet aan. Dat vind ik een beetje 'achterbuurt achtig'.

En tja oorbellen, die heeft ze gehad. Ik vind het niet verkeerd dat ze haar eigen mening en stijl ontwikkelt. Ik loop niet over straat om met haar te pronken, maar ik hoop dat ze in de toekomst zelfverzekerd over straat loopt, in kleding die zíj leuk vindt, niet persé wat ik leuk vind.
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ze nu nog aantrekt wat ik wil, al mag ze soms wel kiezen tussen een broek of rokje. Maar als zij iets totaal anders zou willen, dan zou ik haar daar wel in tegemoet komen denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 nov 2014 16:03

Nina heeft in de zomer weleens nagellak op haar teennagels... Maar als het niet mooi meer zit gaat het er direct af (meestal ziet mijn man dat eerder dan ik die is van de nagel afdeling :lol: )
Oorbellen wil Nina niet omdat het zeer doet...

Ik hang de laatste weken meerdere keren in de week met de HA aan de telefoon... Maandag gebeld voor Jet die weer spruw heeft en vanmorgen weer gebeld voor Nina die heeft weer krentenbaard gaat lekker zo haha.
In de 5 weken tijd echt heel veel keren iets op moeten halen... Hopelijk is het nu eindelijk klaar.

Voor de rest gaat het hier echt goed :D Gisteren al even een ochtendje op kantoor gewerkt aan het rooster zou zo weer kunnen beginnen.
Twee kinderen vind het zo makkelijk gaan tot nu toe echt genieten. De nachten gaan ook erg goed Jet drinkt 1 en soms 2 keer en daarna slaapt ze weer heerlijk verder.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 nov 2014 21:07

Make up ziet er hier echt niet achterbuurt achtig uit.... meer een clown in vol ornaat :lol:
Verder heb ik geen regels, oudste dochter kreeg oorbellen toen ze zes was, mocht niet eerder van de juwelier en die zijn er allang weer uit en ze wil ze nooit meer. Ook wil die absoluut geen make up.
Toen ze vijf was wel en veel graag, dochter van nu vijf zit nu in die fase. Ze wil geen oorbellen want ik had haar expres meegenomen met de oudste, gemeen hè, maar ze vind dat eng want deed pijn.
Maar ze zit heel graag met een buurmeisje zich onder te kliederen en nagellak vind ik prima... elke nagel een andere kleur bij voorkeur of een ander patroon.
Ik maak me er niet druk om. Laat ze lekker kliederen. Voor school heeft ze trouwens echt geen tijd voor make up dus daarom mag dat niet maar op zondag maakt ze zich wel extra mooi 'ahum'. Voor de kerk, :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 nov 2014 21:28

Dochter hier kreeg voor haar vijfde verjaardag lego friends, wordt volop mee gespeeld. Make up ed. als speelgoed komt er hier niet in, dat vind ik van die troep... Ze heeft alleen een roze labello als 'lippenstift' ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 nov 2014 09:59

lego friends is geweldig, alleen wel super duur! we gingen alleen voor lego maar inmiddels ook de manege van playmobile :) tja... als je et krijgt... omdat een ander het zolder vulling vind, zeg ik geen nee! er wordt met beide veel gespeeld!

Make up wordt hier gebruikt als schmink, ze smeer m er helemaal onder, nu heb ik et weggegooid. Nagellak eens in de maand oid. Zelfs M krijgt zijn eigen kleur, heb goedkope zooi, het is na 1 keer douchen er af :)

Hier ook weer aan de telefoon gehangen, M twee keer giga hoofdpijn met overgeven, t lijkt migraine maar met zijn 4 jaar erg jong ervoor! :( zelf ook last ervan en veel meer in de familie... bij een volgende keer direct huisarts bellen die em dan wil checken. Hij had et nu van het weekend... tja, ga je daar dan de hap voor bellen... altijd latig.

Zo.. ben met verlof... verveel verveel verveel. Ga ff half uurtje pauze houden en dan ga ik et laatste verven op t kleine kamertje... TOt nu toe slaapt M nog steeds op de babykamer, hij wil daar pas weg als de schreeuwbaby er is :) Dus wie weet... slaapt hij samen met de baby.... de keus is aan hem. Hij kan ook zo bij zijn zus op of op zolder...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 nov 2014 12:27

Mijn meisje is nog geen 3, maar wil elke dag 'lekker ruiken' op :) Dat ziet ze gewoon van mij, dus meestal krijgt ze ook een klein spuitje. Ik doe zelf altijd labello op als ik wegga, dat wil ze nu ook steeds :) Maar nagellak, make-up en oorbellen krijgt ze nog niet. Oorbellen pas als ze wat ouder is (ze zegt zelf; als ik op school zit, krijg ik oorbellen :P), en make-up vind ik gewoon écht niet nodig. Nagellak weet ik nog niet. Draag het zelf eigenlijk nooit, dus ze zal niet zo snel in de verleiding daarvan komen :)
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 nov 2014 07:03

Hier echt nog geen make up voor de kids. . Ik gebruik zelf meestal alleen mascara. Nagellak heb ik alleen in huis voor de kapotte panty's :mrgreen: . Mijn man heeft een vreselijke hekel aan gelakte nagels. E en R zien het wel van andere vrouwen maar ze hebben er zelf nog nooit om gevraagd. Om oorbellen ook nog nooit gevraagd hoewel ik dat al wel had verwacht eigenlijk. E vertelde namelijk al wel een paar x over meisjes uit haar klas die ze gekhregen hadden. Wanneer ze erom gaan vragen zullen we daar eens over na gaan denken :wink:

Onze boy heeft zijn eerste losse stappen in deze wereld gezet :) . Tis nu echt geen baby meer..!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 15 nov 2014 14:22

Hier heeft RJB voor zijn tweede verjaardag alles van Zoef zoef auto's gekregen. (werkplaats, vliegveld, garage, brandweerauto enz.) We hebben gewoon van iedereen alleen dat gevraagd. Wat we dus voor zijn derde verj. weer gaan doen met die Kids globe farming.

AJS heeft voor haar vierde verjaardag (en trouwens vijfde ook) heel erg veel lego Friends gehad, speelt ze veel mee. (en met haar playmobil)) ze heeft naast haar slaapkamer een kamer waar alles op de grond staat (op een hele grote houten plaat) en daar kan ze zich uren vermaken.

Dit jaar heeft ze van ons een nachtkastje en wat boeken gehad. Verder practische dingen. Ze wilde graag een bepaalde pyama van claessens en ook een paar sets ondergoed. Ik zei dat ik dat best vond, maar dan wel voor haar verjaardag. Vond ze ook goed;-) (ik vind zo'n pyama best, een voor zomer en een voor winter, en ieder seizoen nieuw setje ondergoed van dat merk (en de rest van Pomp de Lux) maar niet nog meer.. dus perfect voor verjaardag :mrgreen:

Ze heeft van iedereen die kwam geld gevraagd en daarvoor heeft ze een space scooter gekocht. (we hadden een deal met de speelgoedwinkel hier, ze had de space scooter al op haar verjaardag gegeven en we mochten later de cadeaubonnen inleveren. Zo kon iedereen cadeaubonnen kopen -ze pakken die heel leuk in met een minicadeautje) en was het een win-win situatie)

1 jaar... dat vind ik ook de lastigste leeftijd (omdat we al een meisje en jongen hebben, dus al het basisspeelgoed ook al)
Ik denk (duurt nog lang..) dat we wat Zoef Zoef gaan doen en verder gewoon cadeaubonnen van de speelgoedwinkel en van een babywinkel hier vragen. Why not, ze hebben het toch niet door.
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 nov 2014 22:27

anders geld voor de spaarpot! Hier gaat vrijwel al het geld in de spaarpot als ze het krijgen.. ze hebben zo ongelofelijk genoeg! nu weer het dilemma sinterklaas met de bijbehorende dingetjes... heb de neiging gewoon oude autos van zolder te pakken en die in te pakken..... We hebben nl zoooveel auto's nog staan op zolder... krijgen we van jan en alleman...

De oudste heeft wel wensen.. maar tja.. duur.. oa tiptoi lijkt haar geweldig.. ons ook wel, echt iets voor haar.. maar.... de prijs die daar aanhangt! :shock:

Maar jah.. km ik ergens met de jongste.. die heeft altijd wel ergens een autootje of trekker in zn jaszak.... ligt hij daar in de kamer een dik uur te spelen met twee snoeppapiertjes die daar lagen en een autootje.... dan doe ik wel iets verkeerd met de bakken auto's. Denk drastisch ruimen.... en op zolder laten..... zooooo lastig!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 17 nov 2014 14:43

Sterretje schreef:Hier heeft RJB voor zijn tweede verjaardag alles van Zoef zoef auto's gekregen. (werkplaats, vliegveld, garage, brandweerauto enz.) We hebben gewoon van iedereen alleen dat gevraagd. .........

Ze heeft van iedereen die kwam geld gevraagd en daarvoor heeft ze een space scooter gekocht. .......

Ik denk (duurt nog lang..) dat we wat Zoef Zoef gaan doen en verder gewoon cadeaubonnen van de speelgoedwinkel en van een babywinkel hier vragen. Why not, ze hebben het toch niet door.

Ik vind dat echt heel veel en heel grote/ dure kado's... Ik vraag mij af wat je dan onder iedereen verstaat? Van wie krijg je dan allemaal wel niet kado's/ geld?

Hier met verjaardag ong. 30 euro van ons, 10 euro van ene opa en oma en 10 euro van andere opa en oma.
Tot groep 3 (daarna stoppen wij ermee) ook nog van ooms/tantes. Van de ene kant is dat 20 euro en van de andere kant 10 euro (wij doen het geld altijd bij elkaar).
Alles bij elkaar is dat ong. een bedrag van 70euro! Soms gebruiken we het ook bij elkaar om echt een groot/ mooi kado te kopen.

Sinterklaas houden wij met mijn familie bij mijn ouders. Ze krijgen dan een kadootje van ong. 10euro.
Bij mijn man zn familie doen ze niet aan Sinterklaas.

Maar als kinderen zoveel en zo vaak kado's krijgen dat kan ik mij voorstellen dat ouders op een gegeven moment niet meer weten wat ze moeten geven. En bij meerdere kinderen: heb je dan op een gegeven moment ook niet het halve huis vol speelgoed staan? Of verkoop je het ook weer?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 nov 2014 15:15

@PPM: das inderdaad leuk spul ja!
Geld hier ook in spaarpot, vind ook dat ze genoeg hebben, daarom idd liever dat ze bonnen/geld krijgen om een cadeau/serie te krijgen dan allemaal lossen cadeautjes.

654321: hier wordt idd wel wat meer gegeven en qua leeftijd geen stop. Bij kinderen van vriendinnen stoppen we na de vierde verjaardag. We doen daarmee ook maar 5€. Voordeel van bonnen/samen 1 cadeau is dat je niet 8 kleine cadeautjes/actiondingen hebt die overal rondslingeren enz.
Van wie geld: van ons, van opa's en oma's, van oom's en tante's, vriendinnen en naaste buren.

En qua speelgoed, bepaalde dingen blijven leuk, de tweeling kan straks ook met de toet toet e.d. spelen. Lego blijft mooi, ook als ze ouder zijn. Ander speelgoed gaat hier al vrij snel weg. Als het mooi en duurder speelgoed is bewaar ik het voor de twins, anders geef ik het weg. Ben niet echt van het bewaren van alles, zijn er genoeg die het beter kunnen gebruiken.
Time flies when you have none!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 nov 2014 17:04

R had bij d'r tweede verjaardag nog niet echt in de gaten dat ze cadeaus enzo kon krijgen, dus toen heb ik niet heel veel voor haar gekocht. De buren en vriendjes op visite die taart kwamen eten was ook veel leuker. Het scheelt ook wel dat we op het werk wonen en dat we beneden een complete speelkamer hebben, waar ze ook mee kan spelen. Dat scheelt in ieder geval een heleboel speelgoed in de woonkamer.

Make-up enzo heeft ze ook echt geen idee van, dat ziet ze ook bijna niet bij de mensen om haar heen. Alleen deo en parfum enzo, als ze dat ziet wil ze het wel gelijk op. Zelfs schoenen- en insectenspray gaat onder d'r armen als ik het niet in de gaten hou :-)
Oorbellen zijn niet echt de gewoonte onder christenen hier, dus dat doe ik nog even niet. Ik heb ze zelf wel, maar van mij wordt dat makkelijker geaccepteerd, ik blijf soms toch een beetje de buitenlander. Zolang R er niet om vraagt, hoeft ze ze dus nog niet.

Als ik voor haar geld krijg zet ik dat ook apart, ze heeft een klein spaarpotje met kleingeld voor zichzelf en grotere bedragen gaan op de bankrekening. Wie weet moet ze ooit hier weg, maar dan staat er in ieder geval wat geld voor haar apart.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 nov 2014 08:33

Vorig weekend op marktplaats 14 kg lego gekocht voor Sinterklaas avond. Gelukkig zit het al in een grote kist, nog een klein cadeautje erbij en de jongens zijn klaar :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 nov 2014 10:22

Wooow.. das een mooie voorraad!!

Terug naar “Archief”