Moderator: Moderafo's
Boerin schreef:Schandalig lied. Ik zag een column in de krant. Zeg Sinterklaas dat is nou ook wat, wordt u op uw oude dag nog uitgemaakt voor racist.
hettys schreef:
IK wordt uitgemaakt voor racist, en de meeste Nederlanders met mij... Die mensen weten het verschil niet tussen een racistische intentie en een leuk feest met zwarte pieten.
mealybug schreef:Doodsbang was ik vroeger van die ouwe man in zijn pauskleren....
Bovendien is het de eerste ontgoocheling voor een kind, wanneer het uitvindt dat het een leugen is....
Bambi schreef:Het waren in ieder geval slavenkindjes die hij bevrijd heeft.
Dus die zwarte kleur zal wel wijzen op hun afkomst. (Wat Mohamed ook al aangaf.)
Doet me ook denken aan een ander liedje:
"Moriaantje zo zwart als roet"
mealybug schreef:Nee, als kinderfeest lijkt het onschuldig, hoewel ik , als ik kids had, het geheel zou mijden.
Ik vind de legende en parallel met goddelijke authoriteit, inclusief levensboek, waarin alles staat opgeschreven verwerpelijk.
Doodsbang was ik vroeger van die ouwe man in zijn pauskleren....
Bovendien is het de eerste ontgoocheling voor een kind, wanneer het uitvindt dat het een leugen is....dan zal de bijbel met het verhaal van Jezus misschien ook wel niet waar zijn misschien....
Het vermeende racisme kunnen die relschoppers beter projecteren op de koninklijke koets, die vol staat van veel ernstigere zaken, waarvan ik wens dat het een kinderfeestje was, maar helaas was het de trieste waarheid.
hettys schreef:Er zijn zeer weinig, en ik denk niet één, kinderen die op zevenjarige leeftijd denken dat Jezus niet bestaat omdat Sinterklaas niet bestaat.
mohamed schreef:Alhoewel ik warme herinneringen heb aan Sinterklaas was ik wel dat ene kind, het leek mij dat als de Sint niet bestaat ook God verzonnen was.
Indien ik kinderen had zou ik ze ook opvoeden met Sinterklaas, want het is geen ramp dat kinderen vragen krijgen.
Boerin schreef:Dat had ik ook. Daarom hebben mijn kinderen er nooit in geloofd, maar verder vinden ze het geweldig.
Boerin schreef:Dat had ik ook. Daarom hebben mijn kinderen er nooit in geloofd, maar verder vinden ze het geweldig.
mealybug schreef:Verstandig, je kids bijbrengen dat ze niet mogen liegen, en het zelf wel toen tot ze 7 zijn of zo, kan natuurlijk niet.
mohamed schreef:
Dan nam je zeker de cadeautjes ook niet aan.
mohamed schreef:
Dan nam je zeker de cadeautjes ook niet aan.
mealybug schreef:Een kind neemt altijd kadootjes aan.
mealybug schreef:Niets corrumpeert beter dan een kadootje.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten