Raido schreef:Nah zo bedoelde ik het ook weer niet hoor... ik bedoelde het meer op de manier van niet een opsplitsing van geloof en leven .. inderdaad, eeuwigheid en tijd is een filosofische topic... het is alleen niet de bedoeling dat er alleen maar vanuit de bijbel word gefilosofeerd, dat er geen mensen aan komen met 'maar in de Bijbel staat puntje puntje puntje'.. snappu?
Natuurlijk gaan we dan ook filosoferen over dingen die met geloof c.q. bijbel te maken hebben... maar niet expliciet alleen bijbel...
snaps?
Raido
Ok, dan ben ik voor, dat bedoelde ik eigenlijk ook, alleen benaderde ik het van de andere kant. Ik heb er eerlijk gezegd ook geen probleem mee om zonder christelijke axioma's te filosoferen (dus filosofie: geen probleem), maar ik zou wel graag zien dat christen-wetenschappelijke pogingen op zijn minst serieus genomen worden (dan heb ik het idd vooral over de serieuzere vormen van creationisme etc.; zie hiervoor trouwens ook een interessante serie artikelen in de laatste CV Koers) en dat er meer wetenschappelijke paradigma's mogelijk zijn dan de mechanische.
Nouja, blabla, in elk geval: voor. Dus
14. Gershwin
Together, we can. But we won't.
Goodbye.