Ik doe alleen aan Sola Scriptura waarmee ik de Christelijke Bijbel bedoel en niets anders.
ereunao schreef:Dat is nu juist het probleem; We lezen onze door Joden geschreven ‘ Christelijke Bijbel’ door de ‘chr'.bril,
Het probleem is dat jij het Israel uit de Bijbel veranderd in een moderne Jood. Jij leest dus alles door de 'Joodse bril'.
Ik heb Gods woord niet dankzij rooms katholieken en ook niet dankzij Joden. Het is geen roomse Bijbel, het is geen Joodse Bijbel.
hebben van de Joodse messias een 'chr’. Christus gemaakt waarin de Jood zijn Messias natuurlijk niet herkent .
Jezus is de Messias van Israël. Er zijn ook Judeeers (vertaald met Joden in de meeste Bijbels) geweest die de valse godsdienst ontsnapt zijn en Christenen geworden zijn. Waarom de andere Joden Jezus niet als Verlosser zagen is omdat alleen Zijn schapen naar Zijn stem luisteren. Dit geld zeker ook voor de moderne Jood die vaak geeneens afstamt van Jakob dan wel erg vermengd is geworden met andere volken. Het is apekool om daar dan Israëlieten die wel Christus volgen de schuld van te geven.
Voorts lezen wij door de ‘chr’.bril overal de ‘chr.kerk' waar de Schrift van Israël, Sion,Jeruzalem etc spreekt.
Ik niet hoor.
We hebben als ‘chr’.kerk de Joden met het kruis van de ’chr’.Christus dood geslagen, bestolen, verbannen en tenslotte zijn ze in het ’chr.Europa’ de gaskamers ingedreven en vermoord.
Daar kan ik me zeker niet in herkennen. De judaïsten hebben Christus en Zijn volgelingen hard vervolgd in het begin van het Christendom. Zij waren het die steeds de mensen ophitsen om het Christendom te bestrijden. Daar doet de Schrift heel vaak verslag van.
Dat het Christendom volkomen in strijd is met het Jodendom (en vice versa) is volkomen logisch, natuurlijk, ligt in de lijn der verwachting. Zoals men de Meester heeft behandeld zo ook Zijn volgelingen. En zo de Meester het Jodendom afkeurde, zo dienen ook Zijn volgelingen te doen.
Hitler en zijn handlangers waren echter geen Christenen die uit Christelijke motieven handelden. Dat ze misschien gebruik maakten van de natuurlijke afkeer van Christenen tegen het Jodendom kan ik wel begrijpen. Mensen maken vaak gebruik van allerlei zaken die hen goed uitkomen.
Hoe vaak ga je trouwens nog verwijzen naar Hitler en de gaskamers? In een rationele discussie over Joden en de Bijbel en Israël en Jezus vind ik het meestal geen toegevoegde waarde hebben. Het is immers een zwaar beladen onderwerp wat zoveel emotie met zich mee brengt dat er vaak geen heldere discussie meer mogelijk is.
Maar de God van Israël waakt over Zijn volk en heeft het als een fenix uit de as doen herrijzen. Maar het deelt ook hier in het lot van zijn Messias en moet koste wat het kost in het graf gehouden worden. Daarom wordt
Hoe kun je hier nou zeggen dat de Joden Jezus als Messias hebben en Zijn lot delen? Je weet dat ze Jezus niet hebben aangenomen in al die eeuwen lang. Veel echte Judeeërs hebben dat niet gedaan en hun bekeerlingen al helemaal niet. Ze lijden nooit om Jezus wil maar als ze lijden is dat omdat ze Hem verwerpen en onder de vloek van hun demonische religie blijven leven. Nogmaals, volgens de Joden zelf zijn hun overleveringen/tradities gezaghebbend. En dus niet de boeken van Mozes. Maar zelfs al zouden ze wel die boeken volgen hebben ze nog steeds Jezus niet als enige ware Offer aangenomen waardoor het alles zinloos is. Men kan alleen tot de Vader komen door de Zoon.
Geloofden ze maar wel wat Mozes en de profeten leerden. Dan zouden ze Jezus nl ook geloven. Het volgende is de harde waarheid:
Luc. 16 schreef:29Abraham zei: “Ze hebben Mozes en de profeten: laten ze naar hen luisteren!” 30De rijke man zei: “Nee, vader Abraham, maar als iemand van de doden naar hen toe komt, zullen ze tot inkeer komen.” 31Maar Abraham zei: “Als ze niet naar Mozes en de profeten luisteren, zullen ze zich ook niet laten overtuigen als er iemand uit de dood opstaat.”
Ze luisteren niet naar Mozes, ze luisteren niet naar de profeten. En ze luisteren niet naar de Man die uit de dood opgestaan is.
nu het gerucht verspreid dat het huidige Israël Israël niet is.Matt.28:11-15. Maar als de doden nu blijken te leven, wat moeten wij dan nog? De God van Israël zal het vergoten bloed zijner knechten wreken en ‘de leeggeroofde huizen van de vermoorde Joden zullen tot een getuigenis zijn tegen de leegstromende kerken van het ‘chr Europa’ tot in eeuwigheid ( A.v/d. Beek )
Het zijn geen geruchten maar diepgaande studies over Jodendom en Joodse geschiedenis. Vergelijk dat met de geschiedenis van Europese mensen en je ziet het verschil in de vruchten. Joden zijn judaïsten, talmoedisten, Jezus haters. Hoe bot moet ik het zeggen voordat je ziet welke afgod je blijft verdedigen?
Ze haten Jezus omdat Jezus hun religie totaal vervloekt, afkeurt, verwerpt. Lees Mat. 23 om mee te beginnen.