Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor LeChat » 28 sep 2014 19:00

Ik ben nu 39 weken en 1 dag :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 sep 2014 19:49

Dan duurt het niet lang meer voor je LeChat. Heel veel succes met de laatste loodjes.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 sep 2014 20:29

oooh pff.... hier inmiddels 28 weken.. o ist 27......

verder nooit wat bijzonders tav de koffie.. die hagels sowieso niet, bij marijn plakje cake zoals altijd. Meeste visite kwam na de kraamdagen en vrees nu weer. Want s middags is niet handig als de kids beide uit school komen, en j ligt s avonds om 8 uur op bed dus dan nog visite ontvangen is ook net handig, wil zelf ook op tijd erin. Dus eigenlijk blijft alleen de morgen over....

we zien wel....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 sep 2014 20:54

Dan is na 20.00 uur toch handiger ppm? Ik vind het heerlijk om mensen te krijgen nadat de kids op bed liggen. Nu tenminste, of dat nog zo is als onze uk geboren is weet ik niet.
Hier komen ze sowieso pas ruim na de kraamdagen, en ik weet niet of ik daar heel veel zin in heb. Dan zal het wel maart of april zijn als ze komen, en dan breekt voor ons alweer een drukkere tijd aan. Dan heb ik liever al dat soort mensen (die niet in de eerste 2 weken komen) op 1 dag.
Dus misschien toch een kraamfeestje. Maar in ons huis past dat absoluut niet (woonkamer van 16 m2 ;) ) Maar wat dan? Zaaltje huren vind ik ook zo overdreven, en niet zo gezellig. Hoe lossen anderen dat eigenlijk op met een kraamfeest? Ik heb er nog nooit geweest, binnenkort de eerste, maar dat is bij hun thuis, dus helemaal makkelijk. Tips zijn welkom :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 sep 2014 21:12

Le chat spannend!! Nog heel even te gaan...

ppm gaat ook vlug! Je kan toch ook 's avonds visite ontvangen?

Missf misschien in een zaaltje bij de kerk? Ik ervaar een kraamfeest altijd als beetje afstandelijk maar kan wel makkelijk zijn ben je er in een keer vanaf.

hier komt iedereen gewoon wanneer het uitkomt maakt mij allemaal niet zoveel uit eigenlijk haha.
de eerste 24 uur na geboorte lig ik in elk geval in het zhuis wat onze enigste voorwaarde is dat Nina als eerste uitgebreid kennis mag maken met haar broertje/zusje en dan geen wachtende familie op de gang.
voor de rest mag iedereen erna komen.
Vond het bij Nina ook erg leuk en gezellig

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 sep 2014 07:54

Wij hadden vorige keer bezoek in de kraamweek of op zaterdagmiddag (datum) tussen (tijd)
Vond dat ideaal, je hebt dan idd niet de tijd om iedereen uitgebreid te spreken en ik was na afloop versleten, maar zet een schaal soesjes met muisjes (of iets anders :wink: ) op tafel, man geeft koffie of fris (stond gedeeltelijk ook op tafel) en ik zat heerlijk met de baby op de bank. Hij ging niet van hand tot hand maar heeft wel bij mensen gezeten.

Dit keer doen we het niet denk, ik verwacht na de kraamweek niet veel mensen meer.
Maar idd net als ppm, savonds liever niet ivm de slapende kids. Hier blijven ze wakker liggen luisteren en onze oudste hebben hun nachtrust heel hard nodig. 1Keer laat kan best maar 2x in de week is niet verstandig.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 sep 2014 08:38

Ik merkte bij nr 4 dat er eigenlijk bijna niemand meer kwam. Blijkbaar vond iedereen het wel prima zo en ik eerlijk gezegd ook. Na de kraamweek begon de zomervakantie en had ik ook helemaal geen zin in kraambezoek.

@ missf Mijn schoonzus had ongeveer 3 weken na de uitgerekende datum een dag ingepland voor het kraamfeest. Het was toen zomer, dus het was in een theetuin. Van 's middags 15.00-17.00. Ik vond het wat onpersoonlijk, maar als kraamvrouw lijkt het mij heerlijk. O ja, ook familie mocht dan alleen komen. Dat vonden wij wel een beetje vreemd, maar goed, het was voor ons toch 3 uur rijden, dus dat doe je toch niet op een avond.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 sep 2014 12:29

Hier bezoek in de kraamweek 's ochtends en 's avonds -na 19.30- en verder kraamfeest 2 maand later. Wij wilden voorkomen dat we de weken na de kraamweek -zomervakantie- iedere keer visite kregen. Dat vond ik bij de eerste twee wel leuk, verder toch niet veel om handen. Maar daar hadden we dus nu echt geen zin in. In de kraamweek heel veel visite en op het kraamfeest denk ongeveer 40 (tussen 14.30 en 17.00). Tafel met thee/koffie/fris en verder taart en andere lekkere dingen. De baby's bij mij, mijn man in box of in bed maar niet bij anderen want dat hand op hand vind ik niets.
Is mij goed bevallen.
En niet persoonlijk... weet je, de mensen die je heel goed kent nemen toch wel de moeite om in de kraamweek te komen.
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 sep 2014 16:58

Wij hadden bij F ook een kraamfeest, in zaaltje bij de kerk. Dat is bij ons een mooi zaaltje met openslaande deuren naar een (afgesloten) tuin, dus ideaal.
Ik was daarna alleen gesloopt en F toen ook :mrgreen: .

Nu bij J niet gedaan, ook niks over op het kaartje gezet en ging eigenlijk prima. In het ziekenhuis de eerste dagen kwamen alleen familie en paar goede vrienden (maar die wilde ik ook wel graag J showen :)) en thuis kwam er ook nog wel visite, maar iedereen belde/mailde van te voren, dus dat ging goed.

Eigenlijk zijn bijna alle mensen die bij F op het kraamfeest waren, nu niet geweest. Scheelt weer. :-oo

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 sep 2014 19:38

Ik heb altijd een beetje een 'hekel' aan al die bezoekvoorschriften op kaartjes. Wij hebben dus op het kaartje gezet 'bezoek van harte welkom', ik vind het veel te leuk om met m'n kind te showen ;) Uiteindelijk is het hier in de kraamweek best rustig geweest met bezoek, omdat de kaartjes ivm weekend/pinksteren pas later op de post konden.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 29 sep 2014 19:47

Wij gingen ook steeds minder kaartjes sturen. Krijg je ook minder bezoek...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2014 20:16

Dat kan ook nog idd ;)
Nouja, binnenkort maar eens kijken bij het kraamfeest waar we heen gaan, of we het wat vinden.
Het gaat echt alleen om ooms en tantes van mijn man en vrienden van hem. Mijn vriendinnen die dichtbij wonen wil ik altijd als bijna eerste erbij hebben, liefst direct na mijn ouders, en broers/zussen + aanhang komen toch wel in de kraamtijd.
Het is meer die lange nasleep van kraamvisite.
Al is het dit keer misschien makkelijker, vorige keer toen ik in juni beviel was het topdrukte in ons bedrijf. Mijn man werkte toen bij een baas én in het bedrijf en maakte zo 60 a 70 uur per week, dus dan ook nog kraamvisite 's avonds was wel erg pittig voor hem. Zeker omdat mensen dan de hele avond blijven en niet na een uurtje weer vertrekken. Gezellig was het absoluut, maar voor mijn man bijna niet te doen.
Maar dit keer beval ik in het laagseizoen, dus misschien vinden we het dan juist onwijs leuk als weken daarna nog bezoek komt, áls ze al komen.
We hebben nog even gelukkig.

Vandaag zei Frederiek:' Hee mama, straks wordt mijn broertje geboren, dan ben ik haar grote zus (alles is 'haar en zij' ;) ), maar we weten nog steeds niet hoe ze dan zal heten, hoe moet dat nu?'
Haha, net nu ik het even naast me neer had gelegd, en me had voorgenomen om er voorlopig maar gewoon niet aan te denken, we hebben immers nog lang zat, komt zij er weer mee :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 sep 2014 20:28

Haai schreef:Ik heb altijd een beetje een 'hekel' aan al die bezoekvoorschriften op kaartjes. Wij hebben dus op het kaartje gezet 'bezoek van harte welkom', ik vind het veel te leuk om met m'n kind te showen ;) Uiteindelijk is het hier in de kraamweek best rustig geweest met bezoek, omdat de kaartjes ivm weekend/pinksteren pas later op de post konden.

ik ben juist blij dat mensen aangeven dan kan ik mij er aan aanpassen. Ik bel trouwens zelf altijd van tevoren als ik ergens op visite wil komen, voel me niet prettig bij tig mensen en een drukke pratende club. Maar zoveel mensen zoveel dingen. TUurlijk wil ik mn kind showen... maar het gezin vind ik in dit toch veel belangrijker. hier soweiso afwachten.. voort zelfde geld zit ik rond kerst :) haha... hoop et ergens niet hoor.. haha!!

De jongste hier zegt dat ik maar veel met zeggen tegen de baby dat het een broertje moet worden. Hij heeft aan 1 zus al genoeg meid in huis :) haha.... zooo leuk! Ach jah... we zien wel wat er uit komt rollen :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 sep 2014 20:48

Bij familie proberen we wel even langs te gaan in de kraamweek.
Zelf maakt het ons niet zo heel veel uit, vind het wel fijn als er niet teveel tegelijk komen. Want ik heb dan het idee dat ik niet eens normaal een gesprek kan voeren (alsof dat moet, haha).

Deze week mijn nieuwe neefje maar eens gaan bewonderen. :wink:

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 29 sep 2014 23:29

ik vind visite echt erg gezellig, iedereen is welkom, in de kraamweek of erna, dat maakt niet uit. en dan vooral overdag het liefste. op de koffie 's ochtends, koffie drinken doe ik toch.

wat ik minder vind dat zijn mensen die zomaar voor je deur staan, ik waardeer het heel erg als ze even bellen. Ik heb dat ook op het kaartje gezet altijd, iets van bezoek welkom, wel graag even bellen.

laatste keer heb ik 2 mensen gehad die toch onverwachts aankwamen...nouja...het viel nog mee.
( maar ik denk dan wel.....hm. )

Terug naar “Relaties”