Jan schreef:Alsof Mozes het beloofde land niet binnen mocht omdat hij de strafwetten uitvoerde... .alsof we moeten wachten met kwaad te bestrijden totdat Jezus terugkomt...
mealybug schreef:Vertel eens, waarom mocht Mozes het beloofde land niet in?
En sinds wanneer mag kwaad met kwaad bestreden worden?
Mozes werd juist niet de toegang tot het beloofde land ontzegd omdat hij God gehoorzaamde maar omdat Hij God niet gehoorzaamde in iets waar hij God alle eer had moeten geven. Dat heeft niets met het uitvoeren van de strafwetten te maken. Juist het niet uitvoeren van die wetten zou vergeleken kunnen worden met ongehoorzaamheid aan God. Het is wetteloosheid.
Kwaad met kwaad bestrijden? Ja zo zie jij, en velen met jou, het inderdaad. De wetten die Jezus aan Mozes gaf zijn kwaad in jullie ogen... het zou kwaad zijn om misdadigers uit te roeien... God was blijkbaar nog een zeer foute kwade God voordat het nieuwe testament in werking trad... wat een tegenstrijdigheid creëer je op deze manier he.
En ik geloof alles van de Bijbel.
Ik let er ook vooral goed op wanneer, onder wat voor omstandigheden en tegen wie bepaalde zaken gezegd werden.
Daarnaast probeer ik zo veel mogelijk te onderscheiden wat zinnebeeldig gebruikt werd en in Christus nu wezelijk is geworden. Net zoals de feestdagen ook schaduwen waren, van hetgeen zou komen.
Ben wel benieuwd welke details niet zouden kloppen...
Je gelooft dus niet alles van de Bijbel. Daar getuig je zelf van. De rechtvaardige wijze strafwetten van God kun je niet zo zien. Het is kwaad in jouw ogen. Je stelt wetteloosheid voor als iets goeds. Of begrijp ik je niet goed en wil je wel strafwetten hanteren zolang het maar niet uit de Bijbel komt maar door mensen zelf verzonnen is afhankelijk van de tijdsgeest? Geef daar dan eens uitvoerig antwoord op. Wiens wetten moeten we volgen? Wie is de wetgever? De mens of God?
"12 Er is één Wetgever, namelijk Hij Die kan zalig maken én te gronde richten. Maar wie bent u, die over de ander oordeelt? " (Jak. 4)
" 8 Maar wij weten dat de wet goed is, als men die wettig gebruikt,
9 en als men dit weet: dat de wet niet bestemd is voor de rechtvaardige, maar voor wettelozen en voor opstandigen, goddelozen en zondaars, onheiligen en onreinen, voor hen die vader of moeder vermoorden, voor doodslagers,
10 voor ontuchtplegers, voor mannen die met mannen slapen, voor mensenhandelaars, leugenaars, meinedigen en als er iets anders tegen de gezonde leer is,
11 overeenkomstig het Evangelie van de heerlijkheid van de zalige God, dat mij toevertrouwd is. " (1 Tim. 1)
" 1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de gezagsdragers die over hem gesteld zijn, want er is geen gezag dan van God, en de gezagsdragers die er zijn, zijn door God ingesteld,
2 zodat hij die zich verzet tegen het gezag, tegen de instelling van God ingaat, en wie daartegen ingaan, zullen over zichzelf een oordeel halen.
3 Want voor de overheid hoeft men niet te vrezen, wanneer men goede werken doet, maar wel als men kwade werken doet. Wilt u nu van het gezag niets te vrezen hebben, doe het goede en u zult er lof van ontvangen.
4 Zij is immers Gods dienares, u ten goede. Als u echter kwaad doet, vrees dan, want zij draagt het zwaard niet zonder reden. Zij is namelijk Gods dienares, een wreekster tot straf voor hem die het kwade doet. " (Rom. 13)
Of je accepteert het woord zoals het er staat of je verwerpt het met kromme redenaties die wetteloosheid uitwerken zodat de mens zelf wetten gaat verzinnen om aan God gelijk te worden.