#Mealbug
Begin citaat"Ik was er al van overtuigd eigenlijk, maar nu weten we het zeker, God's woord heeft voor de Refo niet het hoogste gezag, maar wat het oor streelt en waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Slecht nieuws als je het mij vraagt, maar er zijn er hier dus beslist bij, die van deze groep deel uit maken en het willen toelichten."Einde citaat.
Je kan niet alle Reformatorische mensen over 1 kam scheren. Ik vind het jammer om te constateren, dat er Reformatorische mensen zijn, die zo handelen.
#Moestuin
Begin citaat"Helaas vinden sommige mensen in de Reformatorische wereld de oudvaders en de geschriften veel waardevoller, dan het Woord van de Heere God, de Bijbel"Ende citaat.
Ja, tot deze conclusie was ik ook al gekomen helaas. Soms worden de oudvaders, hoger geacht als het Woord van God Zelf.
#StillAwake
Begin citaat"Frappant dat in dit stukje vooral kritiek lijkt te worden geleverd op het gezag van nieuwe bronnen, terwijl de "oudvaders" al jaren een goddelijke status lijken te hebben, en niemand daar ooit om gemaald heeft.
Meten met twee maten?"Einde citaat.
Nee dat is geen meten met twee maten wat ik weet. Het is verblinding dat mensen, de oudvaders verheffen boven Gods Woord. Dat die gang van zaken door Mealbug word aangegeven, is alleen maar goed naar wat ik weet.
Het is toch goed om andere mensen attent te maken, op wat er gebeurd? Misschien is er wel een lezer, of lezeres die dit doet tot nu toe.. En dat hun ogen open gaan, en zien dat vertrouwen op een oudvader geen ziel kan redden van de eeuwige dood. Alleen Jezus Christus is degene, door wie we gered worden! Niemand komt tot de Vader dan door Mij, zegt Hij! Je kan zelfs oudvaders gaan verafgoden, waardoor je een afgod dient, in plaats van de levende God.
#Mona
Begin citaat"Waar staat dat in het artikel?"Einde citaat.
Dat staat nergens in het artikel, maar is wel een waarheid als een koe mijns inziens. Heb zelf ook meegedaan aan een Bijbelstudie van de Ger.Gem. Nou, zeker dat er leden in die groep waren, die de oudvaders aanhingen, en ook gelijk aan het Woord achten.
Begin citaat"Alleen voor de refo?"Einde citaat.
Nee niet alleen de refo. Elk mens wil van nature dat het makkelijk gaat..
Begin citaat"Kijk, dan kan je je weer heerlijk koesteren in je eigen gelijk.
Wordt dit weer een anti-refo topic?"Einde citaat.
Nee, dit word geen anti refo topic als het aan mij ligt.

Fijne dag en zegen!