JeeWee schreef:Opgegroeid met een aarde van 6.000 jaar oud, krijg je dan nu weer de vondst van een 77 miljoen jaar oud voor je kiezen. Ja, ik weet het: er zijn -tig topics over evolutie (geweest) hier, maar heel actueel vindt men nu weer concrete resten in Argentinië van een enorme dinosaurus dat zwaarder moet zijn geweest dan een Boeing 737 of twaalf Aziatische olifanten.
Het lastige van 'zolang geleden' is dat het niet reproduceerbaar is, en dat we het moeten doen met aannames. Als iets zoveel meter groot is, kun je er naast gaan staan, en het meten, en dan is het onbetwistbaar zo. Die zekerheid mis ik met die veronderstelde perioden van miljoenen jaren. Daarom wil mij dat ook niet werkelijk overtuigen.
En daarom ben ik er ook terughoudend in, om dit soort dingen mijn geloof onder druk te laten zetten. Ik ben er helemaal niet zo zeker van dat daar goede reden voor is.
JeeWee schreef:Moet je gewoon je kop in het zand blijven steken en blijven vertellen over de zondvloed waarin alles verzoop en er zodoende dino's en nog veel meer in de aarde zit? Of ligt het toch anders?
Dat klinkt wel alsof je geloof nu onder enorm zware druk verkeert, ja, welhaast bezwijkt onder de last.