Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor naamloos » 07 sep 2014 11:25

mohamed schreef:Ach je bent een van die christenen die voor de ramen van de hel staat en zegt: 'blij dat ik een heilig boontje was.' Voor zulke mensen stookt satan het vuur extra heet, wist je dat niet? Enne de Geest laat zich niet bedroeven door de waarheid. Wat jullie doen is niet van de Geest, daar steek ik mijn beide handen voor in het eeuwige vuur.
Nog steeds 1 Kor 12 negeren hè! Ga daar eerst maar eens op in, pas dan wil ik weer verder met je praten.
(En pas maar op voor eeuwige blaren op je handen)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 11:27

Gelukkig laat ik me niet bang maken en hoef ik niet in wonderen te geloven om zalig te zijn (Mar 16,16) anders zou ik misschien ook wel evangelische christen zijn geweest. ;)

De claims die ik heb gedaan sta ik voor, jullie wonderen zijn eigenwillige godsdienst, wat er in jullie kerk gebeurd is niets anders dan het verzadigen van je eigen vlees. Het sticht niets en breekt alleen maar af en dat moeten de vruchten van de Geest zijn? :^o

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 07 sep 2014 11:38

Boerin schreef:Of Zijn Lichaam werkt nog niet optimaal. Dan is het ook lastig werken.
Een meisje op credible was naar Guillermo Maldonado gegaan en zag een man die naast haar in de bus zat waar twee vingers ineens aangroeiden. Dat is echt jammer dat ze dat niet gefilmd heeft.
Dat gebeurde bij Smith Wigglesworth, aangroeien van benen.

Ik constateer dat het wekelijkse bidden in de Nederlandse kerken voor de gezondheid van de leden van de koninklijke familie niet zorgde voor een langere levensduur ten opzichte van de gewone bevolking en dat kerken even vaak getroffen worden door aardbevingen en blikseminslag en even vaak afbranden als andere, qua grootte vergelijkbare, gebouwen.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 07 sep 2014 12:17

mohamed schreef:Gelukkig laat ik me niet bang maken en hoef ik niet in wonderen te geloven om zalig te zijn (Mar 16,16) anders zou ik misschien ook wel evangelische christen zijn geweest. ;)

De claims die ik heb gedaan sta ik voor, jullie wonderen zijn eigenwillige godsdienst, wat er in jullie kerk gebeurd is niets anders dan het verzadigen van je eigen vlees. Het sticht niets en breekt alleen maar af en dat moeten de vruchten van de Geest zijn? :^o
Ik hoef ook niet in wonderen te geloven om zalig te worden, wel in Jezus, en dat doe ik :D
Verder heb ik het heel niet over Marcus 16 gehad, daar kom jij steeds mee aan.
Mij gaat het om -daar komt ie weer- 1Kor 12.

Bij ons in de kerk wordt gewoon gebeden, het woord verkondigd en veel gezongen.
Je krijgt je info niet goed door, maar ja.... je moet je ook niet aan helderziendheid wagen :lol: :lol: :lol:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 sep 2014 16:01

Hierbij wil ik mijn excuses aanbieden aan hen wie ik beledigd zou hebben of gekwetst.
Ik ben niet van mening veranderd en blijf bij mijn standpunt. Maar omdat Jezus van ons vraagt om elkaar te respecteren, goed met elkaar om te gaan geef ik daar gehoor aan.
Ik merk dat als ik in een discussie zit waar we niet meer uit komen dat ik dan soms bot over kan komen.

Omdat Jezus volgen en Hem bekend maken voor mij hopelijk een levenswandel mag worden, stop ik met welles/nietes discussies. Ik wil best ergens op reageren maar dit gaat te ver.
Ik wil uit liefde voor mijn naaste leven en niet met wrok in mijn hart of wat dan ook wat daarop lijkt mijn dag afsluiten.

Mohamed, het spijt me dat ik zo tegen je uitgevallen ben.
Omdat het onwaarschijnlijk is dat wij op één lijn zullen zitten wil ik tegen je zeggen dat we ons oog steeds weer op Christus gericht moeten houden, laat Hem de Leider zijn in ons leven. Laten wij ondanks onze grote verschillen in opvattingen toch de liefde, de zegen van de Heer met ons meedragen. Wetend dat Hij altijd voor ons zal zorgen, dat de Heilige Geest in ons hart mag werken om zo Gods koninkrijk zichtbaar te maken in deze wereld.
Jij op jouw manier en ik op mijn manier.

Efeze 4
25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. 28 Laat wie steelt niet meer stelen, maar eerlijk de kost verdienen door zelf hard te werken om iets weg te kunnen geven aan wie het nodig heeft. 29 Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goeddoen aan wie ze hoort. 30 Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing. 31 Laat alle wrok en drift en boosheid varen, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid.
32 Wees goed voor elkaar en vol medeleven; vergeef elkaar zoals God u in Christus vergeven heeft.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 16:51

Anoniem_89 schreef:Mohamed, het spijt me dat ik zo tegen je uitgevallen ben.

Excuus geaccepteerd, ook spijt het mij dat ik jou heb beledigd met mijn visie op wonderen. Het wordt bij dit onderwerp soms lastig om de nuances in het oog te houden, maar ik neem jou en niemand iets kwalijk. Elk zijn eigen opvattingen nietwaar? :)

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 sep 2014 17:50

Ja zo is het.
Meningsverschillen zullen er altijd zijn ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 18:05

Ook wel interessant, de Joodse visie op wonderen.
Waarom gebeuren er geen wonderen meer vandaag de dag?

Afbeelding

Waarom zien we geen wonderen zoals de Joden in het verhaal Chanoeka? En zeg nou niet elke dag is een wonder, de bevalling is een wonder en dat de zonsopgang een wonder is. Ik heb het over het splijten van zeeën, dode mensen die tot leven komen, en stemmen de hemel en met de hand-schrijven-op-de-muur soort wonderen.

Bron en antwoord: Why don't miracles happen today?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 18:06

Anoniem_89 schreef:Ja zo is het.
Meningsverschillen zullen er altijd zijn ;)

Ja en ik zal de mijne onderbouwen en anders herzien.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 18:11

rotterdam schreef:
Ik constateer dat het wekelijkse bidden in de Nederlandse kerken voor de gezondheid van de leden van de koninklijke familie niet zorgde voor een langere levensduur ten opzichte van de gewone bevolking en dat kerken even vaak getroffen worden door aardbevingen en blikseminslag en even vaak afbranden als andere, qua grootte vergelijkbare, gebouwen.

De koninklijke familie wilde niet dat er voor ze gebeden werd, er wilde iemand langskomen. De rest had prediker ook al geconstateerd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 18:28

Nou Boerinnetje ik zal bidden dat je de wonderen mag zien voor wat ze zijn en minstens zo belangrijk: voor wie ze waren.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 18:30

mohamed schreef:Nou Boerinnetje ik zal bidden dat je de wonderen mag zien voor wat ze zijn en minstens zo belangrijk: voor wie ze waren.

Thanks!
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 18:32

En heeft het geholpen? :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 18:41

mohamed schreef:En heeft het geholpen? :mrgreen:

Ja, ik zie het net op nu.nl staan, 10 doden opgewekt op het gebed van Mohamed.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 18:44

Ja net toen God een bliksemstraal naar beneden wilde gooien belde ik hem en zei: 'doe het niet!!' Waarna de hele zaal genas. Goed van mij hé! Eh ik bedoel God! :roll:

Terug naar “[Religie] - Algemeen”