Berichtdoor Anoniem_89 » 07 sep 2014 16:01
Hierbij wil ik mijn excuses aanbieden aan hen wie ik beledigd zou hebben of gekwetst.
Ik ben niet van mening veranderd en blijf bij mijn standpunt. Maar omdat Jezus van ons vraagt om elkaar te respecteren, goed met elkaar om te gaan geef ik daar gehoor aan.
Ik merk dat als ik in een discussie zit waar we niet meer uit komen dat ik dan soms bot over kan komen.
Omdat Jezus volgen en Hem bekend maken voor mij hopelijk een levenswandel mag worden, stop ik met welles/nietes discussies. Ik wil best ergens op reageren maar dit gaat te ver.
Ik wil uit liefde voor mijn naaste leven en niet met wrok in mijn hart of wat dan ook wat daarop lijkt mijn dag afsluiten.
Mohamed, het spijt me dat ik zo tegen je uitgevallen ben.
Omdat het onwaarschijnlijk is dat wij op één lijn zullen zitten wil ik tegen je zeggen dat we ons oog steeds weer op Christus gericht moeten houden, laat Hem de Leider zijn in ons leven. Laten wij ondanks onze grote verschillen in opvattingen toch de liefde, de zegen van de Heer met ons meedragen. Wetend dat Hij altijd voor ons zal zorgen, dat de Heilige Geest in ons hart mag werken om zo Gods koninkrijk zichtbaar te maken in deze wereld.
Jij op jouw manier en ik op mijn manier.
Efeze 4
25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. 28 Laat wie steelt niet meer stelen, maar eerlijk de kost verdienen door zelf hard te werken om iets weg te kunnen geven aan wie het nodig heeft. 29 Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goeddoen aan wie ze hoort. 30 Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing. 31 Laat alle wrok en drift en boosheid varen, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid.
32 Wees goed voor elkaar en vol medeleven; vergeef elkaar zoals God u in Christus vergeven heeft.