En wonderen heeft niets met het geloofsfundament te maken, zoals prctje zegt.
En moh en faramir zeiden ook al zoiets, dat zijn eigen leugenachtige conclusies.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
naamloos schreef:Ik geloof dat God ook vandaag nog wonderen doet, nee ikweet dat.
Echter houdt dat niet in dat ik denk dat God altijd alle zieken geneest na gebed en handoplegging.
Ik zou van al sceptici wel eens willen weten wat zij met 1 Kor.12 doen, gewoon overslaan?
naamloos schreef:En wonderen heeft niets met het geloofsfundament te maken, zoals prctje zegt.
En moh en faramir zeiden ook al zoiets, dat zijn eigen leugenachtige conclusies.
Dat er neppers bijzitten heeft niemand ontkent.Faramir schreef:Nee hoor. Bovenstaande geloof ik namelijk ook. God doet vandaag de dag nog wonderen. Hij heeft enkel niets te maken met de voorgangers - goochelaars die mensen voor het lapje houden.
Ja het kan idd helpen om te overtuigen, echter het fundament is Christus zelf.Boerin schreef:Kan wel, indien Gij Mij niet gelooft om Mijn Woorden, gelooft om de wonderen. Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet zult gij geenszins geloven, zei Hij tegen die ene man en genas zijn zoon die op sterven lag en hij bekeerde zich en z'n hele huis. Zie niet in wat er verkeerd aan is dat sommigen dat nodig hebben. Zonder wonderen was ik niet bekeerd. De Bijbel vind ik geen bewijs als je niet gelooft dat God bestaat. M'n ex die nu een genezingsbediening heeft zei: Ik lees hier allemaal mooie dingen in deze Bijbel. Die moet ik zien en anders geloof ik niet in God.
Pcrtje schreef:Zolang er geen geamputeerde benen aangroeien is God:Dat laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk. De echte God van het christendom is een andere God dan het charismatische post-Protestantisme.
- Niet almachtig,
- óf niet algoed,
- óf bestaat die God gewoon niet.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.
Tja, hiervoor zijn zat argumenten, bewijzen, whatever voor aan te voeren. Voor gebedsgenezingen niet.Anoniem_89 schreef:Over de wetenschap kunnen we ook nog wel een berg kritiek leveren.
Zo heeft never nooit iemand geklaagd over dat het steeds warmer wordt op aarde.
Opeens bedenken de poppetjes in een geheime vergadering dat ze mensen angst moeten aanjagen om ze zo onder de duim te krijgen; Laten we zeggen dat de aarde opwarmt.
Exact. Op het moment suprême is er plots geen camera.Boerin schreef:Een meisje op credible was naar Guillermo Maldonado gegaan en zag een man die naast haar in de bus zat waar twee vingers ineens aangroeiden. Dat is echt jammer dat ze dat niet gefilmd heeft.
Dat is een ontzettend gevaarlijk standpunt. Maar dat heb ik al proberen uit te leggen.Boerin schreef:De Bijbel vind ik geen bewijs als je niet gelooft dat God bestaat. M'n ex die nu een genezingsbediening heeft zei: Ik lees hier allemaal mooie dingen in deze Bijbel. Die moet ik zien en anders geloof ik niet in God.
naamloos schreef:Paulus genas ook niet elke zieke, hij zegt ergens dat hij een broeder ziek heeft achtergelaten.
Voor de zoveelste keer, lees 1 Kor. 12. Paulus heeft het tegen heel gewone mensen die gaven van de Geest krijgen.mohamed schreef:Bij jullie is het net andersom: een geneest er van een schouderpijn en de terminale zieken gaan stuk voor stuk dood. Verder was Paulus een apostel en ook hij had enorme kennis van de geschriften. Hoe kan je jullie amateuristisch geklooi vergelijken met een geroepen apostel?
whahahaha, ben je helderziend? Dus je geloofd ook in het bovennatuurlijke?mohamed schreef:Evangelische christenen lezen zelden tot nooit in de bijbel, want anders zou hun geloof geen stand houden.
naamloos schreef:En als de Geest door heel gewone mensen heenwerkt, en jij dat geklooi durft noemen.... Blij dat dat niet voor mijn rekening komt.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten